XP1700 Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Er det skadeligt for skjermkortet dersom det låser seg når du kjører 3dmarks. Å det kommer merkelige farger på oppstarts logoen i xp? Er det skadeligt for kortet?? Eg har et GF4TI4200 128Mb 300/550 går fint. 300/600 da ble det ustabilt og låste seg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 om det er skadelig.. altså, skjermkortet er vel den delen av pcen som man bør vise mest hensyn til ved overklokking.. alle kort har sine grenser, spesielt gpu kjernen på skjermkortene.. få klokka det ned igjen til normal hastighet,og be! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Er det skadeligt for skjermkortet dersom det låser seg når du kjører 3dmarks. Å det kommer merkelige farger på oppstarts logoen i xp? Er det skadeligt for kortet?? Eg har et GF4TI4200 128Mb 300/550 går fint. 300/600 da ble det ustabilt og låste seg. Het bra er det nokk ikke. Hvis du får "feil" på grafikken og systemet ditt crasher ofte så er nokk det beste å justere hastigheten ned ja. Hvor mye du må justere ned er vanskelig å si, men hvis du kjøre f.eks 3dmarks eller sisoft sandras "burn in" test og lar pc'en stå under sterk belastning i 1-2 timer så vil du finne ut hvor stabil den er. Lenke til kommentar
letmein Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Ikke gjør som meg, jeg overklokka et GeForce kort litt for meget. Det hang seg og jeg trykka på restart. Det som kom opp på skjermen ved boot var bare masse rare tegn, noe alla det man får når man prøver å opne ei .exe fil i notepad. Trykka ei gang til på reset knappen, men nå var det helt dødt.. hehe. Det kortet henger på veggen som minne nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå