Gå til innhold

Stasjonær spill pc


Anbefalte innlegg

Jeg skal bestille ny pc denne helgen, lurte på om noen kunne se over oppsettet mitt som det er nå, og evt. anbefale å bytte ut deler.

 

Kan noen anbefale meg en god dvd-brenner som er svart?

 

Burde jeg kjøpe 2 gb eller 4 gb ram?

 

 

Kabinett

Antec P182B

 

CPU

Intel Core 2 Duo E6600 - 1750,-

 

CPU-kjøler

Noctua NH-U12F 475,-

Kjølepasta

 

Grafikkort

Asus GeForce 8800 GTS 3201,-

 

Hovedkort

Asus P5B Deluxe 1313,-

 

Strømforsyning

Corsair HX620W 1010,-

 

Ram

GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB 705,- x 2

 

Skjerm

Samsung Syncmaster 226BW 3090,-

 

Harddisk

Seagate Barracuda 7200.10 250 GB SATA 551,- x 2

 

Tastatur

Steel Keys 6G 715,-

 

Mus

Usikker, death adder?

 

Og til slutt, er det noe jeg mangler, utenom cd-rom, for at denne pcen vil fungere?

Kjipt å glemme småting og deretter vente på ny pakke :p

Endret av johnterje
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette så veldig bra ut, men gå for 4Gb, er så billig for tiden at er ikke noen vits å gå for mindre enn 4GB.

 

Angående DVD-brenner så ville jeg bare funne en som er svart, er ikke så stor forskjell på de men gå for en plextor.

 

Når det gjelder mus så ville jeg prøvd forskjellige typer, er ganske stor forskjell på de forskjellige merkene i utforming. Selv liker jeg Intelli Mouse 3.0.

Lenke til kommentar
Dette så veldig bra ut, men gå for 4Gb, er så billig for tiden at er ikke noen vits å gå for mindre enn 4GB.

8758574[/snapback]

Tja, det kan være lurt, minneprisene er lave nå. Men til spilling har en gjerne mer bruk for et 8800 GTX. Jeg ville prioritert 4 GB sist.

 

Strømforsyningen er unødvendig dyr hvis du ikke skal ha SLI.

Lenke til kommentar
fint, da sier vi 4 gb..

 

angående mus, har jeg ganske store hender, og trenger en som gjerne er stor.. hvordan er intellimouse sånn?

8758629[/snapback]

Intelli Mouse er den største musen jeg har sett ihvertfall, har den selv og er kjempefornøyd, billig og bra.

Lenke til kommentar
Dette så veldig bra ut, men gå for 4Gb, er så billig for tiden at er ikke noen vits å gå for mindre enn 4GB.

8758574[/snapback]

Tja, det kan være lurt, minneprisene er lave nå. Men til spilling har en gjerne mer bruk for et 8800 GTX. Jeg ville prioritert 4 GB sist.

 

Strømforsyningen er unødvendig dyr hvis du ikke skal ha SLI.

8758787[/snapback]

 

 

angående skjermkortet, føler jeg at jeg får mer for pengene med et GTS, istedet for toppmodellen.. er det verdt 1500 kr ekstra i ytelse?

 

jeg skal ikke kjøre sli, men tenkte å overklokke litt osv. så tenkte jeg det var greit å kjøpe en PSU av litt kvalitet.. men hvis det finnes noe like bra, til mindre penger er jo det bare supert.. :!:

Lenke til kommentar
angående skjermkortet, føler jeg at jeg får mer for pengene med et GTS, istedet for toppmodellen.. er det verdt 1500 kr ekstra i ytelse?

Begge gir veldig mye ytelse per krone. Om GTX er verdt det, kommer heller an på hvor kresen du er på grafikk.

 

jeg skal ikke kjøre sli, men tenkte å overklokke litt osv. så tenkte jeg det var greit å kjøpe en PSU av litt kvalitet.. men hvis det finnes noe like bra, til mindre penger er jo det bare supert..  :!:

8770626[/snapback]

Gå iallfall ned til Corsair 520. Hvis du ikke er så nøye på modulære kabler, bør du vurdere Antec EarthWatts 430. Den har fortsatt nok kraft til heftig overklokking og en del mindre oppgraderinger.

Lenke til kommentar
angående skjermkortet, føler jeg at jeg får mer for pengene med et GTS, istedet for toppmodellen.. er det verdt 1500 kr ekstra i ytelse?

Begge gir veldig mye ytelse per krone. Om GTX er verdt det, kommer heller an på hvor kresen du er på grafikk.

 

jeg skal ikke kjøre sli, men tenkte å overklokke litt osv. så tenkte jeg det var greit å kjøpe en PSU av litt kvalitet.. men hvis det finnes noe like bra, til mindre penger er jo det bare supert..  :!:

8770626[/snapback]

Gå iallfall ned til Corsair 520. Hvis du ikke er så nøye på modulære kabler, bør du vurdere Antec EarthWatts 430. Den har fortsatt nok kraft til heftig overklokking og en del mindre oppgraderinger.

8771268[/snapback]

 

modulære kabler? hva er det? :p

Endret av johnterje
Lenke til kommentar
angående skjermkortet, føler jeg at jeg får mer for pengene med et GTS, istedet for toppmodellen.. er det verdt 1500 kr ekstra i ytelse?

Begge gir veldig mye ytelse per krone. Om GTX er verdt det, kommer heller an på hvor kresen du er på grafikk.

 

jeg skal ikke kjøre sli, men tenkte å overklokke litt osv. så tenkte jeg det var greit å kjøpe en PSU av litt kvalitet.. men hvis det finnes noe like bra, til mindre penger er jo det bare supert..  :!:

8770626[/snapback]

Gå iallfall ned til Corsair 520. Hvis du ikke er så nøye på modulære kabler, bør du vurdere Antec EarthWatts 430. Den har fortsatt nok kraft til heftig overklokking og en del mindre oppgraderinger.

8771268[/snapback]

 

modulære kabler? hva er det? :p

8772083[/snapback]

kabler du kan ta ut av PSU. Slik at du kan velge hvilke du trenger, dermed ikke ha unødvendige kabler liggene inne i kabinettet. Her er det viktig at de sitter skikkelig i, eller kortslutning :p men ser at du ikke har satt opp ett Operativsystem? I så fall, gå for Windows Vista Home Premium OEM 64-bit Norsk :) 64-bit fordi du har 4gb med ram. 32-bits versjonen klarer bare utnytte 3.33gb med minne.

Lenke til kommentar

hmm, jeg tenkte jeg skulle bruke vista buisness, da jeg fikk det gratis gjennom skolen.. men det er 32-bit.. :/

 

jeg ser på windows vista hos netshop, og ser det koster 1599 for vista ultimate 64bit.. det var jo ganske mye, er det noe spesielt som er i ultimate?

Lenke til kommentar
hmm, jeg tenkte jeg skulle bruke vista buisness, da jeg fikk det gratis gjennom skolen.. men det er 32-bit.. :/

 

jeg ser på windows vista hos netshop, og ser det koster 1599 for vista ultimate 64bit.. det var jo ganske mye, er det noe spesielt som er i ultimate?

8772824[/snapback]

aner ikke, men ultimate er jo det beste da. Du får Home Premium OEM 64-bit Norsk til under 1000-lappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...