isakm Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Spørsmålet for hvilket chipset/HK du skal ha er egentli om du har tenkt å gå for SLi, eller om du senere heller bare bytter ut skjermkortet. EDIT: noen som vet ca. hvor langt P35 korta kommer på fsb? Endret 3. juni 2007 av isaksn Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg hadde XFX 680i SLi (samme pris som ASUS P5K) 8770829[/snapback] ok. Men hovudforskjelen blir jo om du kommer til å kjøre Crossfire eller SLI. SKal du det, så må du velge P35 for crossfire, og 680i for SLI. Utenom dette så har P35 kortet bedre integrert lydkort tror jeg. Lenke til kommentar
isakm Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) hmm.. Ja, skulle vel være nyere lydkortchip elns(?) på P35 HK. Eller jeg syns å huske at MSI hadde en nyere type på toppmodellen, men ikke på de andre. Her må d googles litt! Leste noe hos The Inquirer. Uansett tror jeg ikke jeg ville valgt HK utifra hvilken innebygd lydkort chip det har. Lydkortchippen som sitter på nforce 680i hovedkort skulle vertfall være veldig lite ressurskrevende Endret 3. juni 2007 av isaksn Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 jeg selv hadde valgt XFX nForce 680i SLI tror jeg Lenke til kommentar
isakm Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) om han senere har tenkt å kjøre SLi ville jeg ha tatt et nforce 680i hovedkort. Det er garantert det beste chipsettet til det. Det er også ellers et chipset som hadde en god del barndomssykdommer, og flere produsenter leverte det med så og si uferdige BIOSer. Nå skal det meste av det være fikset. 680i er også en toppmodell med mye ekstra bla. dobbel gigabit nettverk. P35 er ikke en toppmodell og er kanskje ikke helt like godt utstyrt.?. Om du tar et nforce 680i hovedkort, ville jeg enten valgt Asus P5n32e-sli tror jeg det het, eller Abit IN9-32MAX. Begge er gode. Abit kortet har også "Solid-cap" kondensatorer, og det er jo alltid et pluss EVGA sitt hk, som jeg har, fungerer veldig godt, og jeg kjører 24/7 stabilt på en ganske høy FSB. EVGA har også vært helt utrolig gode på kundestøtte, tror det har kommet totalt 9!! BIOS oppdateringer siden jeg kjøpte kortet mitt i begynnelsen av februar. Her har asus derimot vært dårlige, og det har nesten vært totalt stille på deres forumer. -isaksn- Endret 3. juni 2007 av isaksn Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) om han senere har tenkt å kjøre SLi ville jeg ha tatt et nforce 680i hovedkort. Det er garantert det beste chipsettet til det. Det er også ellers et chipset som hadde en god del barndomssykdommer, og flere produsenter leverte det med så og si uferdige BIOSer. Nå skal det meste av det være fikset. 680i er også en toppmodell med mye ekstra bla. dobbel gigabit nettverk. P35 er ikke en toppmodell og er kanskje ikke helt like godt utstyrt.?. Om du tar et nforce 680i hovedkort, ville jeg enten valgt Asus P5n32e-sli tror jeg det het, eller Abit IN9-32MAX. Begge er gode. Abit kortet har også "Solid-cap" kondensatorer, og det er jo alltid et pluss EVGA sitt hk, som jeg har, fungerer veldig godt, og jeg kjører 24/7 stabilt på en ganske høy FSB. EVGA har også vært helt utrolig gode på kundestøtte, tror det har kommet totalt 9!! BIOS oppdateringer siden jeg kjøpte kortet mitt i begynnelsen av februar. Her har asus derimot vært dårlige, og det har nesten vært totalt stille på deres forumer. -isaksn- 8771012[/snapback] hmm, jeg vurderte EVGA sitt kort i forbindelse med at jeg skal ha ny pc nå. Men jeg fikk høre mye drit om det, så jeg la vekk ideen med en gang. P35 er toppmodellen til Intel i påvente av X38 Endret 3. juni 2007 av zaltmann Lenke til kommentar
isakm Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) X38 er toppmodellen. P35 er ikke lansert som en toppmodell, men en middels modell, hvor det er brukt deler av veldig varierende kvalitet, og ofte ikke de beste delene. Det ser for meg også ut som et chipset som rakst kommer til å fases ut. Syns det er tenkt litt lite over: du kan ikke kjøre ordentlig crossfire på det, noen leverer med DDR3 støtte, noen med DDR2, noen produsenter har helt kuttet ut PS/2, mens noen fortsatt har det, og andre har tilogmed fjernet kanskje bare en av kontaktene! Det yter heller ikke særlig mye bedre enn P965 som har mange av de samme egenskapene. P35 til X38 er som P965 til 975X Endret 3. juni 2007 av isaksn Lenke til kommentar
isakm Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 hmm, jeg vurderte EVGA sitt kort i forbindelse med at jeg skal ha ny pc nå. Men jeg fikk høre mye drit om det, så jeg la vekk ideen med en gang. P35 er toppmodellen til Intel i påvente av X38 8771058[/snapback] Du snakket om XFX sitt nf680i HK i forhold til EVGA sitt. Her tror jeg ikke det er den helt kjempestore forskjellen siden begge er referansekort og har akkurat samme design. Biosen EVGA kortene blir levert med er som graut og må oppdateres med en gang om man skal klokke. Aner ikke hvordan dette er på XFX kortet, men siden XFX som EVGA også egentlig er en grafikkort "produsent", så tviler jeg på at de har en suuperBIOS på første forsøk=) Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 hmm, jeg vurderte EVGA sitt kort i forbindelse med at jeg skal ha ny pc nå. Men jeg fikk høre mye drit om det, så jeg la vekk ideen med en gang. P35 er toppmodellen til Intel i påvente av X38 8771058[/snapback] Du snakket om XFX sitt nf680i HK i forhold til EVGA sitt. Her tror jeg ikke det er den helt kjempestore forskjellen siden begge er referansekort og har akkurat samme design. Biosen EVGA kortene blir levert med er som graut og må oppdateres med en gang om man skal klokke. Aner ikke hvordan dette er på XFX kortet, men siden XFX som EVGA også egentlig er en grafikkort "produsent", så tviler jeg på at de har en suuperBIOS på første forsøk=) 8771203[/snapback] joda, du har rett i det. Men jeg har hørt en del bra ting om XFX sitt kort til sammenligning med EVGA sitt men men, sikkert ingen av de som er perfekt. Jeg skal gå for dette kortet her tror jeg, når jeg skal ha ny pc nå Lenke til kommentar
isakm Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Skal du ha P965 må du gå for Asus P5B dlx eller plus. PM Nassuz, han kan alt om det der! Da kan du virkelig forvente deg 500+ fsb hastigheter! Lenke til kommentar
isakm Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Men til On Topic: Hvilket kabinett var det egentlig han endte med? elle hva skjedde=P? For det som diskuteres nå hører iallfall ikke under "kabinetter og modifikasjoner"... En moderator kan, og bør flytte tråden Endret 3. juni 2007 av isaksn Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Men til On Topic: Hvilket kabinett var det egentlig han endte med? elle hva skjedde=P? For det som diskuteres nå hører iallfall ikke under "kabinetter og modifikasjoner"... En moderator kan, og bør flytte tråden 8771344[/snapback] ja, hehe..lurer jeg også på. Tror han valgte ett Lian Li men er ikke sikker... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Takk, men du veit ingenting om det er vits å satse på P35-kort?8770668[/snapback] Ja, det er en fordel med tanke på oppgraderingsmuligheter. P35 skal i følge intel være kompatible med 45nm penryn når de kommer. De har ikke gitt noen tilsvarende garantier for P965 eller X975. Men mange av P35-kortene er veldig dyre og til alt overmål: noen av de krever svindyr DDR3-ram. Det er etter min mening ikke verd å bruke alt for mye på P35, men ett av de billigste kortene mener jeg er verd pengene. P35 lar seg trolig overklokke ennå bedre enn P965 fordi de er nyere og er sikkert laget litt mer energieffektive. Ellers så synes jeg fortsatt skjermkortet er litt unødvendig dyrt i forhold til ytelsen og skjermen. Et geforce 8800GTS 320MB passer bedre til resten. Prishoppet opp til GTX-versjonen er ikke verd forskjellen. Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg skal nok kjøpe et Lian-Li med plexi kabinett fra Microplex. Samt noen sleeves og krympeslanger. Møkk å skrive på en mobil Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Er det veldig stor forskjell på nForce 590, 650 og 680? Endret 3. juni 2007 av Submoose Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Er det veldig stor forskjell på nForce 590, 650 og 680? 8772508[/snapback] tja, kommer an på. 680i er jo toppklasse chipsettet til nvidia Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg vet det, men er det noen stor forskjell på dem? (untatt det) Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg vet det, men er det noen stor forskjell på dem? (untatt det) 8772598[/snapback] er ikke de store forskjelene. 590: 680i: Front-side bus: 1066/800MHz 1066/800MHz Memory controller: DDR2-667 DDR2-800 PCI Express lanes: 20 18 Multi-GPU support: SLI SLI Chipset interconnect: HyperTransport HyperTransport Peak interconnect bandwidth: 8GB/s 8GB/s Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Da har vel 650i, DDR2-800 også? Endret 3. juni 2007 av Submoose Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Da har vel 650i, DDR2-800 også? 8772703[/snapback] ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå