Gå til innhold

Formatere hardisken og beholde Windows

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vil gjerne formatere hardisken min som jeg har windows på. Jeg har sikkerhetskopiert alt jeg trenger. Problemet: Jeg vil ikke slette windows, jeg vil ha det fortsatt, så jeg må lage en eller annen recovery cd. Men jeg har ikke noen slik cd, så jeg å lage det ser det ut som. Jeg vet det går, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Hjelp. ps. Jeg skal bare formatere c: disken,

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan lage en recovery disk(er) som du kan bruke til å gjenopprette systempartisjonen etter reformateringen. Det finnes mange forskjellige programmer for denne typen oppgaver, men jeg har desverre ikke full oversikt. Norton ghost er et slikt program. Googler du etter "ghost" eller "recovery" så finner du sikkert flere alternativer.

-Stigma

Lenke til kommentar

Acronis kan lage en cd for deg, når du da har formatert, stapper du cd'en i maskinen og etter 15-20min så har du alt som det var før, inkludert alle feil i windows og sånn..

De fleste formaterer vel fordi det etterhvert blir mye feil med windows, og ved en ny innstallasjon av windows kan man bruke maskinen igjen. Vet i hvertfall at min maskin blir "ny" etter at jeg har lagt inn windows på nytt..

Lenke til kommentar

En slik recovery må lages når Windows og programmer er nyinnstalert.

Det hjelper jo lite å lage en recovery disk ut fra det du har nå. Poenget med en slik recovery er at du tar en kopi av disken slik den er i øyeblikket. Hvis du formaterer og legger en slik recovery har du ikke oppnådd noe som helst.

Hvis du ikke har en recovery som fulgte med PCen så er vel eneste mulighet å skaffe seg en Windows CD og installere på nytt, eller avinstallere og renske opp det du har.

Endret av hårek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...