Andrs Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Hei. Jeg vil gjerne formatere hardisken min som jeg har windows på. Jeg har sikkerhetskopiert alt jeg trenger. Problemet: Jeg vil ikke slette windows, jeg vil ha det fortsatt, så jeg må lage en eller annen recovery cd. Men jeg har ikke noen slik cd, så jeg å lage det ser det ut som. Jeg vet det går, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Hjelp. ps. Jeg skal bare formatere c: disken, Takk Lenke til kommentar
Prey Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Når man formaterer fjerner man alt som er på disken. Så vidt jeg vet går det ikke an å beholde noe på disken man formaterer. Men har du ikke installasjons CD for Windows? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 du kan reparere, da beholder du alle instillingene osv men det er egentlig ikke noe vits i med mindre du far bluescreen hele tiden pga manglende systemfiler. Lenke til kommentar
Andrs Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Nei. Windows var ferdig installert på pcen. Endret 1. juni 2007 av Andrs Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Du kan lage en recovery disk(er) som du kan bruke til å gjenopprette systempartisjonen etter reformateringen. Det finnes mange forskjellige programmer for denne typen oppgaver, men jeg har desverre ikke full oversikt. Norton ghost er et slikt program. Googler du etter "ghost" eller "recovery" så finner du sikkert flere alternativer. -Stigma Lenke til kommentar
Andrs Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) prøvde å søke, men det var ikke lett å finne et slikt program. Noen som vet om et som lager en recovery cd? Endret 1. juni 2007 av Andrs Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Er dette en en kjøpt PC med preinstallert Windows Xp? Hvilket merke? Det kan godt være det ikke ble levert en recovery/windowsXP CD med maskinen fordi den allerede ligger inne på maskinen på en skjult partisjon. Lenke til kommentar
Andrs Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Ja. dette er en kjøpt pc med preinstallert xp. Det er Hp. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Acronis kan lage en cd for deg, når du da har formatert, stapper du cd'en i maskinen og etter 15-20min så har du alt som det var før, inkludert alle feil i windows og sånn.. De fleste formaterer vel fordi det etterhvert blir mye feil med windows, og ved en ny innstallasjon av windows kan man bruke maskinen igjen. Vet i hvertfall at min maskin blir "ny" etter at jeg har lagt inn windows på nytt.. Lenke til kommentar
Andrs Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Hvordan gjør man det da? Jeg formatere for å få vekk alt av programvare og slikt som er installert. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) En slik recovery må lages når Windows og programmer er nyinnstalert. Det hjelper jo lite å lage en recovery disk ut fra det du har nå. Poenget med en slik recovery er at du tar en kopi av disken slik den er i øyeblikket. Hvis du formaterer og legger en slik recovery har du ikke oppnådd noe som helst. Hvis du ikke har en recovery som fulgte med PCen så er vel eneste mulighet å skaffe seg en Windows CD og installere på nytt, eller avinstallere og renske opp det du har. Endret 1. juni 2007 av hårek Lenke til kommentar
Andrs Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Ok. Det ser ut som det er det jeg må gjøre. Takk for all hjelp;). Lenke til kommentar
Patience Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 *** Dette handler mer om programvare enn om hardware. Flyttes! *** Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Hva er egentlig poenget med å formatere c:\ om du vil beholde Windows? De eneste grunnene til å formatere den er om du skal endre diskens partisjonsstørrelser eller nettopp reinstallere Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå