PlastBox Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) NEI, dette er IKKE en tråd om ulovlige rusmidler! Sånn, da var det sagt. Over til det faktiske spørsmålet: Jeg skal lage meg ei pipe (ja, til tobakk! Herlige, smakfulle Borkum Riff! ). Jeg har fått tak i Tík til brønnen (delen der tobakken brenner) og Mahogany til halsen (den lange, tynne delen). Problemet er bare at for å få pipa slik jeg vil må jeg lage den i to deler, og så lime dem sammen. Altså, splittet langs midten, som om man så et tverrsnitt av hele greia fra siden. Thing is, finnes det lim som er sterkt nok? Det blir tross alt endel varmt i pipa og ikke alt lim tåler denslags temperaturer. Tror at epoxy kanskje ville holde, men hva da med avgasser fra limet? Har ingen planer om å smake noe annet enn tobakk, og heller ikke bli svindårlig fordi pipa gir fra seg giftige gasser. Vet det er en long shot, men hadde vært utrolig takknemmelig dersom noen kunne gi meg noe nyttig feedback på dette! Sommeren gjør seg klar til å kaste seg over oss, og jeg ser frem til å nyte ei god pipe ute i sola (og da selvfølgelig helst en jeg har laget selv). På forhånd mange takk, Kim Endret 5. juni 2007 av PlastBox Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Trelim + gaffa. Eller bare gaffa Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Intet er umulig å fikse med gaffa! Fungerer det ikke med gaffa, så har man ikke brukt nok gaffa. Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Hah, fjesbok gruppe. men ja sant det, lag på lag <3 Stikk innom en butikk og spør om hjelp, (claes elns) Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Haha, pipe av teak, mahogny og gaffa. Lenke til kommentar
CrashTestDummy Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Trelim duger som bare det, bare pass på å bruk det riktig, og la det tørke sammenpresset etterpå... Lenke til kommentar
PlastBox Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Trelim duger som bare det, bare pass på å bruk det riktig, og la det tørke sammenpresset etterpå... 8769580[/snapback] Takk for postens eneste seriøse svar. Du mener altså at trelim vil tåle kreftene det blir utsatt for når treet varmes opp og avkjøles gang på gang? Og at det ikke avgir noen gasser selv om det varmes opp mye? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Kan du ikke bruke noe annet en lim? Lenke til kommentar
PlastBox Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Kan du ikke bruke noe annet en lim? 8779277[/snapback] ... Og hva mener du liksom det skulle være? =P Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hvis du vil ha er korrekt og fornuftig svar på dette bør du nesten ta kontakt med en som faktisk lager piper (Tviler på at det er så mange på dette forumet som gjør det ) Lenke til kommentar
PlastBox Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Takker og bukker for alle svar! Har sent e-post til Bård Hansen, norges eneste skikkelige pipemaker, mannen bak tabago.no Håper jeg får svar, for kan ikke den mannen svare på spørsmålene mine, så kan ingen det! Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Kan jo binde den sammen med ståltråd i bunnen? Så blir det ikke noe lim som kan gi avgasser. Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 I å med at han har valgt pene tre typer så regner jeg med at design og utsende teller, ikke det som er inni. Hvis jeg tar feil så prøver jeg nå å trumfe igjenom mitt gaffa forslag igjen. (/ lim og så gaff rundt, "og la det tørke sammenpresset etterpå") Lenke til kommentar
blla Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Hva med å bruke sånn lim til å lappe sykkeldekk med. Så trenger du ikke bruke tobakk når du røyker :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå