Gå til innhold

Hvilket lim til en hjemmelaget pipe?

Anbefalte innlegg

NEI, dette er IKKE en tråd om ulovlige rusmidler!

Sånn, da var det sagt. Over til det faktiske spørsmålet:

Jeg skal lage meg ei pipe (ja, til tobakk! Herlige, smakfulle Borkum Riff! :dribble: ). Jeg har fått tak i Tík til brønnen (delen der tobakken brenner) og Mahogany til halsen (den lange, tynne delen).

Problemet er bare at for å få pipa slik jeg vil må jeg lage den i to deler, og så lime dem sammen. Altså, splittet langs midten, som om man så et tverrsnitt av hele greia fra siden.

Thing is, finnes det lim som er sterkt nok? Det blir tross alt endel varmt i pipa og ikke alt lim tåler denslags temperaturer. Tror at epoxy kanskje ville holde, men hva da med avgasser fra limet? Har ingen planer om å smake noe annet enn tobakk, og heller ikke bli svindårlig fordi pipa gir fra seg giftige gasser.

Vet det er en long shot, men hadde vært utrolig takknemmelig dersom noen kunne gi meg noe nyttig feedback på dette! Sommeren gjør seg klar til å kaste seg over oss, og jeg ser frem til å nyte ei god pipe ute i sola (og da selvfølgelig helst en jeg har laget selv).

På forhånd mange takk, Kim

Endret av PlastBox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trelim duger som bare det, bare pass på å bruk det riktig, og la det tørke sammenpresset etterpå...

8769580[/snapback]

Takk for postens eneste seriøse svar. :thumbup: Du mener altså at trelim vil tåle kreftene det blir utsatt for når treet varmes opp og avkjøles gang på gang? Og at det ikke avgir noen gasser selv om det varmes opp mye?

Lenke til kommentar

I å med at han har valgt pene tre typer så regner jeg med at design og utsende teller, ikke det som er inni. Hvis jeg tar feil så prøver jeg nå å trumfe igjenom mitt gaffa forslag igjen.

(/ lim og så gaff rundt, "og la det tørke sammenpresset etterpå")

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...