Nettulf Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Hvilken cpu og hvilket minne har du kjøpt da? 9249054[/snapback] Har kjøpt denne CPU og denne RAM. Har fra før en AMD X2 4200+ CPU og noe Kingston Value RAM på 667MHz. Så satser på litt bedre ytelse enn sist... Nettulf Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Vil tro du får en kjekk opplevelse da ja Fikk du rabatt hos netshop? Endret 10. august 2007 av _sindre_ Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Vil tro du får en kjekk opplevelse da ja Fikk du rabatt hos netshop? 9250083[/snapback] Fikk bedre pris på RAM ja, men ikke CPU siden den alt var satt en del ned i pris. Og slapp frakt siden jeg egentlig skulle fått de delene sammen med hovedkortet, som ble sendt ut litt for raskt... Åpnet pakken i dag , og har begynt litt montering.... Veldig fornøyd med innholdet i pakken denne gangen! Nettulf Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Får ikke hentet mitt før mandag da jobben tar opp all tid denne helgen Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Jeg har også montert kortet i pcen nå, og jobber nå med å få instelert XP. Grunnen til at jeg fikk feil kort viste seg å være en feil fra foxconn's side, alle kortene som netshop hadde fått inn var 975XAB, også de som var merket 975XAB-2.0 Er ellers enig at pakkene var fine denne gangen Endret 10. august 2007 av _sindre_ Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Jeg har også montert kortet i pcen nå, og jobber nå med å få instelert XP. Grunnen til at jeg fikk feil kort viste seg å være en feil fra foxconn's side, alle kortene som netshop hadde fått inn var 975XAB, også de som var merket 975XAB-2.0 Er ellers enig at pakkene var fine denne gangen 9251468[/snapback] Gammaldags a gitt? XP og saker, kjørt Vista stabilt i 8mnd vedsiden av en nyinnkjøpt MacBook som jeg er like gla i som maskina mi. Prøvd meg litt på overklokking igjen uten hell, nådde hele 2,2Ghz stabilt, alt over ble ustabilt. *Ønske seg nytt hovedkort* ~ Mortis360 Endret 10. august 2007 av Mortis360 Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Da har jeg mine første inntrykk av mitt siste testobjekt. Har ikke fått testet dette Foxconn AM2 hovedkortet så mye ennå, men så langt er jeg fornøyd. Bra med tilbehør i pakken, rikelig med tilkoblinger på kortet, og virker som det er enkelt å overklokke litt. Det negative jeg har så lang er at jeg fortsatt ikke liker vifter på hovedkortet, og det var litt trangt mellom CPU sokkel og RAM brikkene. Måtte også oppdatere BIOS da min nye AMD Athlon 64 X2 6000+ CPU ikke ble gjenkjent av kortet. Brukte Foxconn sin liveupdate, og det fungerte fint. Økte FSB litt for å få minnet opp på 800MHz, og økte da og CPU fra 3000 til 3200 MHz uten å endre på noe annet. Må få ryddet litt på noen hardisker før jeg tester mere. Kjører nemlig nå med en gammel 10Gb IDE disk, som hverken er rask eller romslig i dag.... Nettulf Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Hvordan går det med kortene? Får dere beholde de? Hvis noen av dere får ett greit LGA775 kort til overs til en billig penge er det bare å si ifra ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Skrudde sammen delene i dag, men får ikke begynnt testingen helt enda pga. helvetes masse jobbing framover Testoppsettet blir denne gang P35 HK fra Foxconn med Q6600 fra Intel Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Høres veldig bra ut det testopsettet! Gleder meg til å se resultater P35 er jo kjent for å klare høy fsb også, så om du har en prosessor som klarer høy fsb så kunne det vært intressant å sett hvor mye kortet klarer, vurderer nemlig selv å kjøpe ett nytt overklokkingskort selv, da jeg har ram og cpuer som ikke blir tynt maks med de kortene jeg har nå. Jeg kan ellers si at det går litt dårlig med testingen for meg sålangt, fikk testet litt og lagt inn os i helgen, men opplevde noe bios-relaterte problemer, så har ikke fått testet mye overklokking enda. Godt mulig at det er en produksjonsfeil som er årsaken, og netshop skulle se på saken, så får vi se om det kommer en løsning på problemet. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hei! Jeg har ikke gjort noe mere seriøs testing ennå, bare brukt test-maskinen til litt dagligdagse oppgaver. For det baller på seg litt.... da jeg skulle putte inn mitt nyeste skjermkort, ble det strømmangel. Så nå er en ny 500W powersupply på vei i posten Når den er på plass blir det litt overklokking og benchmark håper jeg! Nettulf Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 For det baller på seg litt.... da jeg skulle putte inn mitt nyeste skjermkort, ble det strømmangel. Så nå er en ny 500W powersupply på vei i posten Når den er på plass blir det litt overklokking og benchmark håper jeg! Nettulf 9278681[/snapback] Dette blir jo bare bedre og bedre Lurer forresten på om jeg skulle oppdatert første post snart, gjerne med litt bilder og likn. Noen tips til hva som kan gjøres i den posten i tilfelle? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Har ett merkelig problem nå, bakpå hovedkortet så er det skjollete, og på enden av kortet så er det ett slags hvitt belegg. Tror ikke det er skadelig, men det skal så absolutt ikke være sånn! Skal prøve å diskutere meg til en løsning hvor jeg kansje får byttet i ett Foxconn P35A01-8KS2H. ~ Mortis360 Endret 15. august 2007 av Mortis360 Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Hørtes merkelig ut, har du ett bilde? Fungerer kortet forsatt? P35 hadde vært kjekt å ha ja Endret 15. august 2007 av _sindre_ Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Har tatt bilder nå, de ble uklare men det viser tydelig hva som er feil. Har sendt bildene til NetShop for at de skal sjekke opp. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Dette hvite belegget tyder på dårlig rengjøring etter loddeprosessen som skjer under produksjon. Da skal rester av fluss middel vaskes bort, det som blir igjen etter denne vasken kan det bli litt skjoldete av. Skal ikke ha noe å si i moderate mengder, men det er ikke så pent da. Nettulf Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Så lenge kortet fungerer 100% så tviler jeg på at du får gjennomslag for reklamasjon pga. det er litt "skittent" på baksiden. Det går ikke ann å bare fjerne dette selv da? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Så lenge kortet fungerer 100% så tviler jeg på at du får gjennomslag for reklamasjon pga. det er litt "skittent" på baksiden. Det går ikke ann å bare fjerne dette selv da? 9284044[/snapback] Har prøvd å fjerne med teknisk sprit, uten hell. Har planer om plexi kabinett, og da vil det se lite pent ut. Er kun en "skjønnhetsfeil", men det skal da ikke være slik. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Dette hvite belegget tyder på dårlig rengjøring etter loddeprosessen som skjer under produksjon.Da skal rester av fluss middel vaskes bort, det som blir igjen etter denne vasken kan det bli litt skjoldete av. Skal ikke ha noe å si i moderate mengder, men det er ikke så pent da. Nettulf 9284016[/snapback] Hele baksiden er fult av skjoller etter "rengjøringen" som du sier, om det er skadelig vet jeg ikke. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Du kan jo alltid prøve å reklamere ihvertfall, å se hva de sier.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå