Gå til innhold

Den store Foxconn-tråden -Hovedkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil tro du får en kjekk opplevelse da ja :thumbup:

Fikk du rabatt hos netshop?

9250083[/snapback]

Fikk bedre pris på RAM ja, men ikke CPU siden den alt var satt en del ned i pris.

Og slapp frakt siden jeg egentlig skulle fått de delene sammen med hovedkortet, som ble sendt ut litt for raskt... :thumbup:

Åpnet pakken i dag , og har begynt litt montering.... Veldig fornøyd med innholdet i pakken denne gangen!

Nettulf

Lenke til kommentar

Jeg har også montert kortet i pcen nå, og jobber nå med å få instelert XP. :)

Grunnen til at jeg fikk feil kort viste seg å være en feil fra foxconn's side, alle kortene som netshop hadde fått inn var 975XAB, også de som var merket 975XAB-2.0

Er ellers enig at pakkene var fine denne gangen :thumbup:

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
Jeg har også montert kortet i pcen nå, og jobber nå med å få instelert XP. :)

Grunnen til at jeg fikk feil kort viste seg å være en feil fra foxconn's side, alle kortene som netshop hadde fått inn var 975XAB, også de som var merket 975XAB-2.0

Er ellers enig at pakkene var fine denne gangen :thumbup:

9251468[/snapback]

Gammaldags a gitt? XP og saker, kjørt Vista stabilt i 8mnd vedsiden av en nyinnkjøpt MacBook som jeg er like gla i som maskina mi. :love:

Prøvd meg litt på overklokking igjen uten hell, nådde hele 2,2Ghz stabilt, alt over ble ustabilt. *Ønske seg nytt hovedkort* :ermm:

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar

Da har jeg mine første inntrykk av mitt siste testobjekt.

Har ikke fått testet dette Foxconn AM2 hovedkortet så mye ennå, men så langt er jeg fornøyd.

Bra med tilbehør i pakken, rikelig med tilkoblinger på kortet, og virker som det er enkelt å overklokke litt.

Det negative jeg har så lang er at jeg fortsatt ikke liker vifter på hovedkortet, og det var litt trangt mellom CPU sokkel og RAM brikkene.

Måtte også oppdatere BIOS da min nye AMD Athlon 64 X2 6000+ CPU ikke ble gjenkjent av kortet. Brukte Foxconn sin liveupdate, og det fungerte fint.

Økte FSB litt for å få minnet opp på 800MHz, og økte da og CPU fra 3000 til 3200 MHz uten å endre på noe annet.

Må få ryddet litt på noen hardisker før jeg tester mere. Kjører nemlig nå med en gammel 10Gb IDE disk, som hverken er rask eller romslig i dag.... :D

Nettulf

Lenke til kommentar

Høres veldig bra ut det testopsettet! Gleder meg til å se resultater :thumbup:

P35 er jo kjent for å klare høy fsb også, så om du har en prosessor som klarer høy fsb så kunne det vært intressant å sett hvor mye kortet klarer, vurderer nemlig selv å kjøpe ett nytt overklokkingskort selv, da jeg har ram og cpuer som ikke blir tynt maks med de kortene jeg har nå.

Jeg kan ellers si at det går litt dårlig med testingen for meg sålangt, fikk testet litt og lagt inn os i helgen, men opplevde noe bios-relaterte problemer, så har ikke fått testet mye overklokking enda. :ermm:

Godt mulig at det er en produksjonsfeil som er årsaken, og netshop skulle se på saken, så får vi se om det kommer en løsning på problemet. :)

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har ikke gjort noe mere seriøs testing ennå, bare brukt test-maskinen til litt dagligdagse oppgaver.

For det baller på seg litt.... da jeg skulle putte inn mitt nyeste skjermkort, ble det strømmangel. :no:

Så nå er en ny 500W powersupply på vei i posten :thumbup:

Når den er på plass blir det litt overklokking og benchmark håper jeg!

Nettulf

Lenke til kommentar
For det baller på seg litt.... da jeg skulle putte inn mitt nyeste skjermkort, ble det strømmangel.  :no:

Så nå er en ny 500W powersupply på vei i posten  :thumbup:

Når den er på plass blir det litt overklokking og benchmark håper jeg!

Nettulf

9278681[/snapback]

Dette blir jo bare bedre og bedre :)

Lurer forresten på om jeg skulle oppdatert første post snart, gjerne med litt bilder og likn.

Noen tips til hva som kan gjøres i den posten i tilfelle?

Lenke til kommentar

Dette hvite belegget tyder på dårlig rengjøring etter loddeprosessen som skjer under produksjon.

Da skal rester av fluss middel vaskes bort, det som blir igjen etter denne vasken kan det bli litt skjoldete av.

Skal ikke ha noe å si i moderate mengder, men det er ikke så pent da.

Nettulf

Lenke til kommentar
Så lenge kortet fungerer 100% så tviler jeg på at du får gjennomslag for reklamasjon pga. det er litt "skittent" på baksiden.

Det går ikke ann å bare fjerne dette selv da?

9284044[/snapback]

Har prøvd å fjerne med teknisk sprit, uten hell. Har planer om plexi kabinett, og da vil det se lite pent ut. Er kun en "skjønnhetsfeil", men det skal da ikke være slik. :ermm:

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Dette hvite belegget tyder på dårlig rengjøring etter loddeprosessen som skjer under produksjon.

Da skal rester av fluss middel vaskes bort, det som blir igjen etter denne vasken kan det bli litt skjoldete av.

Skal ikke ha noe å si i moderate mengder, men det er ikke så pent da.

Nettulf

9284016[/snapback]

Hele baksiden er fult av skjoller etter "rengjøringen" som du sier, om det er skadelig vet jeg ikke.

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...