Gå til innhold

Mer minne, funker spill enda bedre?

Anbefalte innlegg

Har oppgradert pcen min til 2 GB minne, fra 1 GB. Jeg har en Toshiba Satellite A100 - 259.

Har spilt The SIms 2 på den, men har tidligere synts det har gått ganske tregt. Vil jeg merke at det går raskere nå eller er det andre faktorer som spiller inn på hvordan spill opplevelsen der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjermkortet har ei viktig oppgave. Eg vil tru at du har bra med minne nå. Kva slags skjermkort har du?

8757546[/snapback]

Mener det er dette:

ATI Radeon Xpress 200M Graphic Card

Sier ikke meg så mye!

Lenke til kommentar
Det er ikkje det beste, så eg vil tru at dte er det som er begrensingen...

8757579[/snapback]

Nettopp...

Men jeg syntes det ser fint ut :p Hehe. Når jeg spiller mener jeg. Men det skader jo ikke å teste da. Men det at jeg har mer RAM skal vel gjøre det litt bedre uansett? For det var farten som var tregt tidligere.

Lenke til kommentar
Over 2 GB ram så merka du nesten ingen ting. Har her både 2 gb og 4gb. Tok ut av 2 gb på grunn av at eg ikkje merka forskjell.... Så var to av brikkene meir klokke vennleg også..

8757619[/snapback]

Men jeg merker masse nå, bare ved å surfe og kjøre en episode av simpsons ved siden av. Ingenting hakker. Vel vel. JEg forsøker :)

Har du tips til et godt grafikkkort da? Som ikke er skam dyrt?

Lenke til kommentar
DU ser ikkje foskjell i det heile tatt ved å kjøpe meir minne... Er det bærbar eller stasjonær du har?

8757884[/snapback]

Jeg opplever at ting går raskere. Herregud. Er jo naturlig det!

Jeg har bærbr,.

Lenke til kommentar
DU ser ikkje foskjell i det heile tatt ved å kjøpe meir minne... Er det bærbar eller stasjonær du har?

8757884[/snapback]

Jeg har bærbr,.

8758149[/snapback]

Men i det du går fra 2 til 4 GB ram, vil du merke mindre forskjell, om du gikk fra 1 til 2 GB. Skjønner?

Med 2 GB ram har du plenty av ram til overs, med mindre du kjører photoshop, surfer, ser på film, og tab'er mellom CS:S hver gang du dør...

Lenke til kommentar

8757884[/snapback]

Jeg har bærbr,.

8758149[/snapback]

Men i det du går fra 2 til 4 GB ram, vil du merke mindre forskjell, om du gikk fra 1 til 2 GB. Skjønner?

Med 2 GB ram har du plenty av ram til overs, med mindre du kjører photoshop, surfer, ser på film, og tab'er mellom CS:S hver gang du dør...

8758392[/snapback]

Kan ikke ha mer enn 2 MB Ram uansett..

Lenke til kommentar
Har oppgradert pcen min til 2 GB minne, fra 1 GB. Jeg har en Toshiba Satellite A100 - 259.

Har spilt The SIms 2 på den, men har tidligere synts det har gått ganske tregt. Vil jeg merke at det går raskere nå eller er det andre faktorer som spiller inn på hvordan spill opplevelsen der?

8757447[/snapback]

Sosteren min spiller Sims2 med 512MB, 2GHz (elns), 64MB skjermkort.

Gar rimelig greitt.

Er nok det at det er en baerbar.

Baerbare PCer er ikke ment for gaming. (XPS fra Dell er ikke "baerbare". De veier jo et tonn)

Lenke til kommentar
Endeleg har du skjønt det :)

Og btw det går ikkje an å skifte skjermkort på bærbar PC...

8759660[/snapback]

Har skjønt det hele veien jeg!

Har nå spilt litt. Og det går bedre enn tidligere! Men det hakker litt, men det er noe jeg overlever :) Dessuten gidder jeg aldri sitte time etter time og spille. Så pcen min funker til mitt lille bruk :p

Lenke til kommentar

Ok, for å oppklare det. Å gi et skille på at alle bærbare er dårlige til gaming, blir som å si at alle stasjonøre er gode til det.

Bærbare laptopper med integrert skjermkort suger til gaming.

Stasjonære med integrert skjermkort suger også til gaming. (ja, selv til Sims 2)

Skjermkortet som trådstarter har, er et svært svakt skjermkort. (integrert) Jeg har ingen tvil om at det vil lagge en del i sims 2, som faktisk er litt krevende.

Tror nok ikke overgangen fra 1GB minne til 2GB minne ville gjort noe særlig for ytelsen, ettersom skjermkortet er en STOR flaskehals.

Lenke til kommentar
Ok, for å oppklare det. Å gi et skille på at alle bærbare er dårlige til gaming, blir som å si at alle stasjonøre er gode til det.

8759869[/snapback]

Fins det noe annet? Uten at de blir sa veldig tunge da?

Lenke til kommentar

8759869[/snapback]

Fins det noe annet? Uten at de blir sa veldig tunge da?

8759900[/snapback]

Er da mange bærbare uten integrert skjermkort. :)

Ivhertfall i 15,4" klassen. (beveger du deg ned mot 12,1", så er det nok heller en sjeldenhet ja)

Du får mange bærbare med et dedikert skjermkort, til 3kg ivhertfall.

Eks: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335869

Du burde også kunne finne dem ned mot en 2,5kg også, men gidder ikke lete så mye nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...