SacrefiZer Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Hei! Jeg går IKT-Driftsfag og har gjort mange lab-oppgaver men nå mot slutten av året så lærte jeg meg å bruke "ds"-kommandoer for å opprette brukere og lignende, så jeg og en annen i klassa lagde oss ei .bat fil som opprettet alle brukerne og opprettet mappe med rettigheter til brukeren i en sleng. Men jeg måtte endre mappestrukturen når jeg fant ut at hver bruker skulle ha en egen mappe som de kunne legge ut ting på intranettet. Iallefall da jeg skulle slette den mappa som alle bruker-mappene lå i så hadde jeg ikke rettigheter til å gjøre det, så nå har ikke klart å slette den mappen Noen som veit om en måte? (Brukte Fileacl i .bat fila for å gi rettigheter) -SacrefiZer Lenke til kommentar
nifty Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) properties/security på mappa . trykk på advenced. kjør deretter 'take ownership' slik at mappen er din, deretter kan du slette alt hva ditt hjerte måtte ønske ! Endret 1. juni 2007 av nifty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå