Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL fra NextGenTel gjennom UIB

Anbefalte innlegg

Den 27.11.02 ble min Bredbåndsoppkobling ferdigstilt, men jeg er enda ikke på nett. Idag skriver vi 02.01.03...

Har adsl gjennom UIB sin avtale med NGT

Netopia ruteren er oppkoblet riktig, DSL og Ethernet lampene lyser. Jeg KAN gå inn å aktivere linjen på aktivering.nextgentel.no, jeg KAN gå på hjemmekontor.broadpark.no og aktivere internettilkobling. Alt ser med andre ord ut til å fungere.

Problemet er at jeg blir "brutt" etter noen minutter og mister kontakten med nettet.. Ved å telnette til routeren og resette den til factory defaults, kan jeg aktivere det på nytt, men jeg blir hele tiden brutt og må gjenta.

NextGenTel fikk vite dette for snart 2 uker siden, men det funker ikke enda, og har ikke hørt en lyd fra dem.. (Vet at det har vært jul og nyttår, men det har vært arbeidsdager innimellom alikevel..) :evil:

All hjelp mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke et IRQ problem?

Høres ut som det.

Hadde de samme problemene hos en kunde. Nettverks-kortet delte IRQ med en systemenhet og med en gang systemenheten brukte IRQ'en, ble linja brutt.

Skifta PCI-slot, ble kobla opp, men nedlastning funka ikke.

Skifte NIC, virka som bare det. Det gamle NIC'et virker som bare pokker i en annen maskin.

Lenke til kommentar

Er det ikke litt rart at det funker når jeg resetter til factory defaults da?

Har prøvd med to forskjellige nettverkskort.Ett Jensen og ett annet, billigere.

Kan det hjelpe å låse irq adressene ?

Lenke til kommentar

Vanskelig for meg å si for sikkert, men kan ikke se på WAN-history at linjen er gått ned "PPP-1: Channel down" (eller noe sånt).

Sannsynligvis ligger feilen et sted etter routeren og fram til ngt.

De har gitt beskjed til "drifts-avdelingen", men har ikke hørt noe mer enda.. Ringte å purret igjen idag..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...