Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

AM6 vs Derbi

Anbefalte innlegg

Har tenkt, tenkt, tenkt og tenkt litt til på hvilken moped jeg skal kjøpe. De aller fleste mopeder i dag bruker Minarelli AM6 motor. Derbi, derimot, bruker en annen motor med sterkere veiv og bla bla bla. Men det jeg nå vil ha klarhet i en gang for alle: er det så mye problemer med AM6 som folk skal ha det til? Er det nesten ikke mulig å ha AM6 uten at det skal være store problemer?

Nå skal det være sagt at jeg vet Derbi motoren er bedre, men jeg vil da bare vite om AM6 funker, eller ikke funker.

Og vær så snill: SNAKK BARE AV ERFARINGER!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AM6 funker fint :) helt kurante motorer . men foretrekker derbi jeg da .

Og hurt har vel et godt poeng i det at vist du skal ha versting trimm må du bytte veiv og clutch på beggeto. Jeg var derimot helt 110% sikker på at derbi var så mye bedre en AM6 før , men det har vel endra seg litt nå etter hvert , er vel ikke så stor forskjell.

så kjøp den sykkelen du liker best du å ikke fokuser så mye på motorn ;)

Lenke til kommentar
AM6 funker fint  :)  helt kurante motorer . men foretrekker derbi jeg da .

Og hurt har vel et godt poeng i det at vist du skal ha versting trimm må du bytte veiv og clutch på beggeto. Jeg var derimot helt 110% sikker på at derbi var så mye bedre en AM6 før , men det har vel endra seg litt nå etter hvert , er vel ikke så stor forskjell.

så kjøp den sykkelen du liker best du å ikke fokuser så mye på motorn ;)

8757291[/snapback]

Dette var andre toner fra deg :!:

Men samma det. Takker for svar begge to :)

Endret av dezi
Lenke til kommentar

Takker for alle svar :)

Grunnen til at jeg lagde denne tråden var vel at jeg har hørt så mange forskjellige meninger at jeg ikke vet hvem jeg skal tro på. Men ut ifra hva jeg har hørt her høres AM6 ut som en helt grei motor, så jeg tror ikke jeg trenger å tenke så mye mer på det. Takker nok en gang :)

Lenke til kommentar
beste AMSex motoren er jo den som er på CPI'en;)

8779574[/snapback]

Gidder du å fortelle hvorfor den er så mye bedre, når det er eksakt samme motor?

8779894[/snapback]

Forsterket veiv, clutch og girkassa er sterkere enn den vanlige...

Lenke til kommentar
tviler egentlig at CPI har byttet veiv og den slaks skal jeg vere helt erlig . Og da er jeg ganske sikker på de hadde gått ut med det selv , men finner ingenting på sidene deres vertfall . har du kjilder ?

8780035[/snapback]

Ja, jeg vil ikke tro at Ride lyger om den slags...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...