Prey Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Har tenkt, tenkt, tenkt og tenkt litt til på hvilken moped jeg skal kjøpe. De aller fleste mopeder i dag bruker Minarelli AM6 motor. Derbi, derimot, bruker en annen motor med sterkere veiv og bla bla bla. Men det jeg nå vil ha klarhet i en gang for alle: er det så mye problemer med AM6 som folk skal ha det til? Er det nesten ikke mulig å ha AM6 uten at det skal være store problemer? Nå skal det være sagt at jeg vet Derbi motoren er bedre, men jeg vil da bare vite om AM6 funker, eller ikke funker. Og vær så snill: SNAKK BARE AV ERFARINGER! Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 AM6 funker fint helt kurante motorer . men foretrekker derbi jeg da . Og hurt har vel et godt poeng i det at vist du skal ha versting trimm må du bytte veiv og clutch på beggeto. Jeg var derimot helt 110% sikker på at derbi var så mye bedre en AM6 før , men det har vel endra seg litt nå etter hvert , er vel ikke så stor forskjell. så kjøp den sykkelen du liker best du å ikke fokuser så mye på motorn Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Jeg har hatt AM6 lenge nå og jeg har aldri hatt problemer med den. Veldig sterk motor som det er lite problemer med. Snakker selvfølgelig av erfaring. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 http://www.mopedportalen.com/forum/index.p...opic=128759&hl= der hadde jeg en lignedes tråd , bare på moped portalen . Lenke til kommentar
Prey Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) AM6 funker fint helt kurante motorer . men foretrekker derbi jeg da . Og hurt har vel et godt poeng i det at vist du skal ha versting trimm må du bytte veiv og clutch på beggeto. Jeg var derimot helt 110% sikker på at derbi var så mye bedre en AM6 før , men det har vel endra seg litt nå etter hvert , er vel ikke så stor forskjell. så kjøp den sykkelen du liker best du å ikke fokuser så mye på motorn 8757291[/snapback] Dette var andre toner fra deg :!: Men samma det. Takker for svar begge to Endret 1. juni 2007 av dezi Lenke til kommentar
ENAT Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Når vi er inne på det, bruker Aprilia RX50 '07 Derbi-motor? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Når vi er inne på det, bruker Aprilia RX50 '07 Derbi-motor? 8761641[/snapback] ja det gjør den Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Av erfaring er AM6, som de andre her sier, en kurant motor med som tilbyr svært lite tull. Som ED sier er disse motorene i praksis helt like, så jeg ville tatt avgjørelsen basert på hvilken sykkel du liker best utseendemessing. Lenke til kommentar
Prey Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Takker for alle svar Grunnen til at jeg lagde denne tråden var vel at jeg har hørt så mange forskjellige meninger at jeg ikke vet hvem jeg skal tro på. Men ut ifra hva jeg har hørt her høres AM6 ut som en helt grei motor, så jeg tror ikke jeg trenger å tenke så mye mer på det. Takker nok en gang Lenke til kommentar
CPI50SM Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 beste AMSex motoren er jo den som er på CPI'en;) Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 beste AMSex motoren er jo den som er på CPI'en;) 8779574[/snapback] Gidder du å fortelle hvorfor den er så mye bedre, når det er eksakt samme motor? Lenke til kommentar
CPI50SM Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 beste AMSex motoren er jo den som er på CPI'en;) 8779574[/snapback] Gidder du å fortelle hvorfor den er så mye bedre, når det er eksakt samme motor? 8779894[/snapback] Forsterket veiv, clutch og girkassa er sterkere enn den vanlige... Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Er ikke det likt for alle 2007 AM6 motorer...? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 tviler egentlig at CPI har byttet veiv og den slaks skal jeg vere helt erlig . Og da er jeg ganske sikker på de hadde gått ut med det selv , men finner ingenting på sidene deres vertfall . har du kjilder ? Lenke til kommentar
CPI50SM Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 tviler egentlig at CPI har byttet veiv og den slaks skal jeg vere helt erlig . Og da er jeg ganske sikker på de hadde gått ut med det selv , men finner ingenting på sidene deres vertfall . har du kjilder ? 8780035[/snapback] Ja, jeg vil ikke tro at Ride lyger om den slags... Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Ja, jeg vil ikke tro at Ride lyger om den slags... 8790605[/snapback] Gi ED en kilde så holder han nebbet lukket :] Lenke til kommentar
CPI50SM Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Ja, jeg vil ikke tro at Ride lyger om den slags... 8790605[/snapback] Gi ED en kilde så holder han nebbet lukket :] 8791260[/snapback] "en kilde"? er ikke ride en kilde? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 En link med håndfast fakta anser jeg for en sikker kilde. Lenke til kommentar
CPI50SM Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 En link med håndfast fakta anser jeg for en sikker kilde. 8791419[/snapback] Jeg sendte mail til CPI-motors nå... så får vell svaret om ikek så lenge... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå