Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Problemer med MR Music


V-by

Anbefalte innlegg

Hoy

 

Ble tidlig i vinter en gang lurt inn i et medlemsskap til MR music.

Ble lovet en valgfri cd, og ingen binding. helt gratis. Det skjedde ikke.

 

Jeg fikk ikke cd-en jeg ble fortalt jeg skulle få, og jeg fikk cd på cd og regning på regning.

Ringte først inn og sa ifra, jada, de skulle ordne dette, og slette meg fra medlemslista, og sende en returkonvolutt.

 

Dette skjedde ikke, fikk noen cd-er til.

 

Jeg ringte de igjen, da skulle de fikse det. De greide da å slette meg fra medlemslista, men ikke å sende returkonvolutten.

Men regning på alle cd-ene jeg motvillig har mottatt.

 

Jeg ringte de opp igjen, og dette skulle fikses sa de. Men nei, da fikk jeg bare purring på regningen min.

 

Ringte opp igjen, da sa damen at hun ikke hørte va jeg sa, var visst noe galt med telefonen hennes, og hun skulle sette meg over til en annen en. da la hun på.

Ringte opp igjen, fikk beskjed om at jeg måtte betale regninga, siden jeg hadde fått cd-ene. noe som jeg da nekter på, siden jeg ikke har bestilt de. det ente med at hun la på.

Jeg har ikke hisset meg opp i noen av samtalene, kanskje ordlagt meg litt skarpt noen ganger, men ikke oppført meg uhøflig og hissig.

 

Men poenget er at jeg ikke er intressert i å bruke mere tid og resurser på de. de er motvillige i noe de godtok først. altså å sende meg en returkonvolutt.

 

Kan jeg ringe de opp igjen en sisste gang, og si at hvis jeg ikke har noen returkonvolutt i postkassa innen 14 dager, så kaster jeg alle cd-ene pluss regninga i posten? helst har jeg lyst til å gjøre det i dag.

eller kan jeg kreve cd-ene i tort og svie for alt stresset dette har medført meg? er ikke så billig å ringe til utlandet heller...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Hoy.

Bumper denne, da jeg ikke gidder å lage en ny tråd.

 

Jeg fikk etter noen samtaler beskjed om å sende pakkene jeg hadde fått i retur, bare skrive retur på de, og slenge de i en postkasse. Dette gjorde jeg, og regnet med saken som avluttet.

 

Så nå nylig fikk jeg et inkassovarsel, på pakkene jeg hadde sendt tilbake.

Hvem har ansvaret for at pakkene kommer frem, jeg eller mr music? regner med at jeg ikke kan skylde på posten her, hvis de ikke har mottat pakkene.

 

Jeg har kontaktet inkassoselskapet, og fått beskjed om at saken nå står stille, til de får tilbakemelding fra mr music.

 

Kan også legge til at jeg fikk regning fra posten for pakkene jeg sendte :p Sendte en kopi, og oppfordning til at mr music betalte den til de.

 

Det jeg lurer på er om jeg har noen sjangse her, da mr music hevder at de ikke har fått pakkene, mens jeg har sendt de...

Lenke til kommentar

Jeg har vært i akkurat samme situasjon som deg, med en eller annen videoklubb. Jeg meldte meg ut mange ganger, fikk fortsatt filmer (dette pågikk i over to år), og fikk også krav på noen av filmene jeg hadde sendt tilbake, da de mente at de ikke hadde fått dem. Det endte med at jeg skrev en mail med CC til forbrukerrådet og jobbens advokat. I den mailen fortalte jeg hele historien, og skrev at siden denne var min 7. (elns) oppsigelse, så følte ikke jeg noe mer ansvar for den saken, og hvis de fortsatte å selnde meg filmer, ville jeg anse det som en gave. Hørte aldri mer fra dem etter det...

 

-Q

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har det gått en stund, siden jeg bestridet saken, og fikk beskjed om å vente til inkassoselskapet fikk noe svar fra mr music.

 

Nå har alt vert musestille fra den kanten, og jeg bare lurer på om hvis de bruker over så så lang tid, så kan jeg bare drite i de, hvis jeg hører noe mere fra de?

Lenke til kommentar
Nå har det gått en stund, siden jeg bestridet saken, og fikk beskjed om å vente til inkassoselskapet fikk noe svar fra mr music.

 

Nå har alt vert musestille fra den kanten, og jeg bare lurer på om hvis de bruker over så så lang tid, så kan jeg bare drite i de, hvis jeg hører noe mere fra de?

9390426[/snapback]

 

Nå er det forsåvidt fint at inkassoselskaper tar på seg å sjekke opp begge sider av en sak, men det kan dra ut.

 

Selv var jeg på legevakta i fylla en gang, fikk utskrevet en giro som selvsagt var forsvunnet morgenen etter sammen med all erindring om at jeg hadde vært der. Tre måneder senere dukket et inkassokrav opp i posten uten at det hadde vært noen purring. Da jeg ba dem sjekke opp hvorfor jeg ikke hadde fått purring, bare dro det ut og dro det ut. De ventet på svar fra sykehuset, som aldri kom. Med tiden gikk inkassosalæret opp til tungt, altså nesten 1500 kroner ekstra i salær på toppen av ei regning på snaue 200.

 

Heldigvis satte de ned salæret til vanlig salær etter at jeg hadde forklart dette for dem, og så betalte jeg bare regninga.

 

Dog, du står selvsagt sterkere enn det jeg gjorde siden jeg faktisk pliktet å betale for den lille bandasjen jeg fikk, mens du ikke plikter å betale noe som helst. Det jeg egentlig forsøker å si er at nei, saken er nok ikke oppgjort selv om denne Mr. Music ikke gir ørenslyd fra seg til inkassoselskapet. Inkassoselskapet har kjøpt gjelda og skal ha betaling fra en av partene okkesom.

Endret av stonebro
Lenke til kommentar

poenget er at mr music har sendt meg cd-er, som jeg har returnert, men de påstår ikke å ha fått...

 

Hadde fått brev fra alektum i dag, som forøvrig er inkassoselskapet.

Der står det:

Hei

Viser til mail fra deg vedrørende et krav fra Mr Music. Det ble sendt deg 2 returposer i april, men returen som ble mottatt hos Mr Music gjaldt ikke kravet. Dersom cd-ene fortsatt er pakket inn, kan du skrive retur på dem og putte de i nærmeste postkasse. Porto må da dekkes av Mr Music.

 

Men vennlig hilsen

Alektum Inkasso AS

Frk Xxx

Fulgte også med en slik giro greie, med betalingsfrist 12.09.2007.

Trodde jeg hadde bestridet kravet jeg... jeg sa ivvertfall så.

 

De to returposene det står om har jeg ikke fått, det vet også alektum. hvis de i det hele tatt har giddi å lest mer enn første setningen i mailen jeg sendte da jeg bestridte kravet hos dem.

 

Cd-ene har jeg heller ikke, det vet de også om...

idioter.

 

Nå har jeg fått regning for akkurat de tingene jeg har bestridt.

Endret av V-by
Lenke til kommentar

Hadde vel samme problem med deg, fikk cd i posten som de påsto var en premie, jeg kunne velge hva jeg ville ha. Fikk selfølgelig noe dritt. Gjorde følgende: åpna ikke pakken, la ved ett brev med oppsigelse og at jeg ikke ville ha noe med de å gjøre i fremtiden osv. La alt sammen i en konvolutt og sendte i retur. Har siden ikke hørt fra de.

Endret av Gege
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg tror jeg sitter i samme klemme som dere.

Jeg fikk en sånn slibrig telefonsamtale selv om at jeg fikk en HELT gratis cd med gratis porto og det hele uten medlemskap, så jeg sa ja. Så nå en måned senere så kom pakken. Jeg sprettet den selfølgelig og inni der lå der medlemskap og porto på 50kr liksom.

Men har de krav på noe da? De har jo ingen beviser på at jeg har akkseptert noe og i tilleg så har jeg ikke skrevet under på noe FYSISK.

 

Så hva skal jeg gjøre ?

Lenke til kommentar

Ring selskapet, gi beskjed om at du fikk beskjed om at dette skulle være helt gratis for deg, skal du returnere cd-platen. Så vil du ha en ferdigfrankert konvolutt tilsendt deg på din adresse for å returnere varen. (Skriv helst brev, tar noen dager ekstra... Men bruker å gi mer respons enn telefon av en eller annen merkelig grunn)

Lenke til kommentar

Ring de, si det som det er, si de skal sende returkonvolutt til deg, som sikkert ikke ankommer.

Får du beskjed om at du bare kan skrive retur på pakka, og legge den i posten, sier du at du skal ha penger for det, jeg fikk regning av posten for å ha sendt de i retur på den måten.

 

Jeg sendte inn mine, og fikk fremdeles regninger, det gikk til inkasso, men virket ikke som MR Music var så keene på å dra den så langt der.

Lenke til kommentar

Har vært oppe i samme situasjon, med at man blir lurt inn i et medlemsskap hos Mr Music. Jeg ringte de 2 ganger med beskjed om at jeg skulle si opp avtalen, uten at dette hendte.

Cd'ene fortsatte å renne inn, og jeg tenkte at det var MR Music's tap, jeg nekter å betale for noe.

 

Så kommer kravet fra Alektum, med trusler om at "Vi ringer!", og melding om at jeg må betale snarest.

 

Mail til frøken Line følger under:

 

 

Fikk et lite trivelig utformet brev fra dere heromdagen, angående et krav fra Mr Music.

 

 

Jeg har ALDRI tegnet et abonnement med Mr. Music, men ble oppringt av en ung herreman som tilbydde å sende en CD, og med CD-en skulle det ikke følge noen forpliktelser, jeg kunne tegne et abonnement etter at CD-en var mottatt, alt var helt frivillig.

 

CD-en kom, og med den en faktura, sikkert for porto/exp, pluss at de gratulerte meg som abonnent hos Mr. Music, selvom jeg ikke skulle bli det.

 

CD-ene fortsatte å strømme på, og jeg fant ut jeg skulle ringe MR Music himself for å få en stopp på det, men uten hell, der var det ingen som visste noe.

 

Om dette kravet skal bli stående, vil jeg gjerne se en skriftlig avtale mellom meg og Mr Music, eventuelt et opptak av samtalen mellom meg og selger, der det _Tydelig_ fremgår at jeg takker ja til å bli kunde/abonnent (og med det mener jeg at jeg ikke takker ja til å motta en gratis CD, men at jeg takker ja til å bli fast abonnent. Ser gjerne at både jeg og selger identifiserer oss/ presenterer oss med fulle navn).

 

Om dette ikke kan fremlegges, ber jeg høflig om at Mr. Music og Alektum stryker kravet sitt, og legger litt mer energi i å få ordentlige avtaler med sine "kunder".

 

---

 

Har ikke hørt et ord etter dette, og heller ikke fått flere krav. Dette var i august.

Lenke til kommentar

Hvis du har fått melding fra inkassobyrået at saken er en tvistesak kan ikke inkassoselskapet inndrive kravet.

Det Mr.Music derimot har full anledning til er å stevne deg for Forliksrådet. Ta en titt på hjemmesidene og sjekk opp hva som står under "tvistesaker".

Jeg er i stuss om du kun skrev retur på cdpakken og kastet den i nermeste postkasse eller om du betalte porto for pakken eller sendte pakken i oppkrav.

Gjorde du det førstnevnte har du ingen kvittering på at pakken er sendt og Mr. Music har ikke mottatt pakken hvis de da ikke betalte straffegebyr.

Hvis du har gjort sistnevnte flause bør du samle all korrespondanse du har med Mr. Music for den vil du sikkert få bruk for.

Raske telefoner er uten verdi her.

 

Kopier brevet til "henbre2". Det kan du få bruk for. Lykke til!

Endret av reor
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar og hjelp. Jeg sendte inn pakken med alt innhold. Limte igjen kantene. MEN jeg glemte pennen og et medlems ark da.. Så hva som skjer videre vet jeg ikke. Uansett så skal jeg bruke det "brevet" lengre oppe her nå!

Lenke til kommentar

Glemte pennen jeg å, men den fikk jeg beskjed om at jeg fikk... De har heller ikke etterspurt den :p

 

Får du beskjed fra MR Music at du bare må betale, så får du bare be om avtalen dere har imellom dere... hvis de i det hele tatt har den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...