Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Dagens ungdom og internett

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har blitt bedt av systemansvarlig på skolen, om å holde et foredrag for foreldre i 8. og 9. klasse om hvordan ungdommen og barna deres bruker internettet.

Jeg skal legge frem dette med Facebbok og Piczo, hvor uforsiktige de er, og uansvarlige (med tanke på hva de legger ut om seg selv og andre).

Jeg skal informere foreldre og lærere om hvordan de kan få litt mer kontroll over barna deres, og oppdatere de litt på hva som er aktuelt.

Men da spør jeg dere; Hva bør jeg si? Hva bør jeg ha med, som er viktig og relevant? :)

Takk for alle bidrag :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kildekritikk, ulovlig nedlastning, hvordan passe på barna sine på nettet, ta opp f.eks. Live Messenger, i den form at det er en 'trygg' form for chatting, i forhold til kanaler som tilfeldige folk møtes på. (Pass på å ikke gjøre foreldrene altfor hysteriske :p)

Lenke til kommentar
Ethernet, ikke lov med 5 linjer i signaturen. ;)

Si at Facebook er ondt! Og hvis ungene har et webkamera, sa kommer det eldre menn og banker pa doren nar ungene er alene hjemme.

Men ja, viktig a presisere at MSN, IRC osv ikke er ondt. Og at ingen trenger a gjore som de blir bedt om fra noen pa MSN (feks)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=774726&hl=

8757609[/snapback]

Hehe. Ja, takk ;)

fikset signatur og xD takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...