ATWindsor Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Kjedelig at den har egen ledning til strøm.. 8759031[/snapback] Lykke til med å lage en 3.5-disk som ikke trekker mer strøm enn USB leverer... AtW Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Kjedelig at den har egen ledning til strøm.. 8759031[/snapback] Lykke til med å lage en 3.5-disk som ikke trekker mer strøm enn USB leverer... AtW 8759119[/snapback] Såpass ja.. Litt for høye forhåpninger kanskje Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Harddisken har støtte for både Microsoft Windows og Apple Mac OS. Nå skal ikke jeg pirke for mye, men hva i all verden betyr det? Betyr det at den er FAT32-formatert? Betyr det at den IKKE funker for Linux (noe den selvsagt gjør)? 8758798[/snapback] Det betyr vel bare at de kun støtter, eller "supporterer" de operativsystemene. Mao. du kan ringe hvis du har problemer med installasjon. Det er som regel den vanligste grunnen til at det ikke står at de støtter Linux. En annen grunn kan være at de ikke har laget egne drivere til Linux. Det har noen andre gjort for dem. Både USB og FireWire fungerte i alle fall uten at jeg trengte gjøre noe som helst i Ubuntu. (Kjøpte MyBook 500GB for noen dager siden). Lenke til kommentar
Lagn Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 er det mulighet for at flash, (når det er så billig man bruker det i eksterne harddisker) ikke vil trenge ekstra strømtilførsel enn det usb gir? går det an å sette opp noe over hvor mye flash og spinnende hardisker tar, og hvor mye usb kan gi av strøm ut? eller bare noe enkel gjetting, at det ikke er trolig ellernosånt.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 er det mulighet for at flash, (når det er så billig man bruker det i eksterne harddisker) ikke vil trenge ekstra strømtilførsel enn det usb gir? går det an å sette opp noe over hvor mye flash og spinnende hardisker tar, og hvor mye usb kan gi av strøm ut? eller bare noe enkel gjetting, at det ikke er trolig ellernosånt.. 8759507[/snapback] Flash bruker så lite, at det går fint å drive over USB ja. AtW Lenke til kommentar
Lagn Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) men bare for å være helt sikker, jeg mener en svær ekstern harddisk av flash, på ca. 500 gb eller mer, som kanskje er i raid eller hva det heter.. edit: som man nesten kan si er cutting edge på overføringshastighet, som ssder idag.. edit 2: tolker det som at det ikke er tvil.. woho! Endret 1. juni 2007 av megaloman Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 megaloman: Fragment (consider revising) En ekstern flash-disk vil nok ikke kreve strømforsyning utover USB-porten, men det er lenge til prisen på en slik disk blir levelig. Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 de vil helt sikkert virke bra i Linux også, selv med NTFS Sant, men husk på at NTFS-skrivestøtten er ganske ustabil. 8759013[/snapback] Dette er ikke tilfelle lenger. Linux-støtten har kommet ut av beta-stadiet og er nå i ferdig versjon. Og det kan legges til at den fungerer som en drøm Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4134532 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Kjøpte nettopp denne https://prisguiden.no/product.php?productId=67570 og er veldig fornøyd raskt, stilig og veldig stille Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Kjøpte nylig en av disse 500GB Seagate FreeAgent diskene jeg óg. Morsom innpakning som AtW nevnte. (To bilder til) Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Hva... NTFS-skrivestøtte i stable? Hvorfor har jeg ikke hørt om dette før? Sikker på at det ikke er for godt til å være sant? *teste med en gang* Endret 1. juni 2007 av Zerd Lenke til kommentar
mariux Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Det stemmer at det nå finnes stabil skrivestøtte for NTFS i linux, jeg bruker det selv. Det må sies at det ikke er en kjernemodul men at støtten er gjennom FUSE (File system in user space) men det er ingen praktisk forskjell. Heter ntfs-3g forresten Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Jeg har brukt NTFS-støtten i Linux en stund og aldri opplevd noen problem. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Da lærte jeg noe nytt. Var eksperimentell forrige gang jeg sjekket . Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Digg, skal nok ha meg en 500GB snart ja Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Har lenge lurt på ny/nye disker.. Har en 2 år gammel stasjonær for tiden, men kommer snart til å bytte til laptop, og da blir det enten en Elements 500 GB, en sånn eller en slik. Men er det Firewire 400 eller 800 på den vanlige Premium 500en? Lenke til kommentar
IP Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Billige er de, men eSata glimrer med sitt fravær på disse diskene. Denne serien skal vel være i billigsegmentet og strippet for slikt. Synd. IP Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Har lenge lurt på ny/nye disker.. Har en 2 år gammel stasjonær for tiden, men kommer snart til å bytte til laptop, og da blir det enten en Elements 500 GB, en sånn eller en slik. Men er det Firewire 400 eller 800 på den vanlige Premium 500en? 8777805[/snapback] Fin disk det. Er forørig begge ikke den samme da? Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Ene har støtte for eSata, andre for Firewire. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Ene har støtte for eSata, andre for Firewire. 8778160[/snapback] okey. Takk så meget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå