Gå til innhold

Nytt Radeon X1950pro med svak strøm forsyning

borud

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg et radeon X1950pro kort og fant ut etter jeg kom hjem at det egentlig krever en strømforsyning på 450W eller mer, men jeg har bare 350W..

Noen som vet om dette vil funke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Skaff deg ny strømforsyning.

580W er absolutt minimum. Eller så kan du ødelegge kortet eller andre komponenter ved at strømleveringen blir ustabil. Husk på hovedkortet ditt trenger strøm. Og hvis du i senere tid kanskje skal ha nytt. Da er det greit å ha en strømforsyning som holder mål.

Lenke til kommentar
Skaff deg ny strømforsyning.

580W er absolutt minimum. Eller så kan du ødelegge kortet eller andre komponenter ved at strømleveringen blir ustabil. Husk på hovedkortet ditt trenger strøm. Og hvis du i senere tid kanskje skal ha nytt. Da er det greit å ha en strømforsyning som holder mål.

8840403[/snapback]

Dette er jo bare tøv da. Les tråden: Den Qle 1950pro tråden.

350W kan gå helt fint. Kommer an på kvaliteten på strømforsyninga, og hvor mange andre strømkrevende komponenter du har i maskina. Folk har også fått det til med 300W PSU, men ikke 200W.

Lenke til kommentar

Ser at man trenger mye amp for å kjøre dette kortet, har egentlig ikke peiling hva det betyr.

Har problemer med Sapphire Radeon X1950 PRo 512 mb kortet mitt.

Lagger noe jævlig på BF2 og på max kvalitet på STALKER.

La merke til at det foreligger to strøminntak på kortet, 2x 4 pins. Kan det være at jeg har koblet feil at det er dårlig FPS? Har en 500w PSU, jeg har brukt en ledning med 2 4 pins til skjermkortet. Bruker denne strømforsyningen.

Prøvde å finne nyeste driver på ATI.com, men er det ikke slik at den gamle må avinstalleres først? Så installere den nye? For der har jeg et lite problem, får ikke avinstallert den gamle driveren, og den nye driveren lar seg ikke installere ordentlig.

:cry::cry: Kan noen hjelpe meg å få dette fine kortet til å fungere som det skal?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...