Gå til innhold

Fedora 7 er her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

H*lvete, imaget er jo 7790MB - åssen skal jeg få det på en CD-R? :bash:

edit; :wallbash:

K3b sier den kan være så snill og "overburne" den likevel - hva vil dette si?

editx2; Note to self: Ikke overburn en gang til. *kaste cd i bosset* :innocent:

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tenkte jeg skulle prøve meg på denne Fedora versjonen, helt til jeg leste gjennom denne tråden :( Sliter jo (som alle andre ATI eiere virker det som) å få mitt Radeon X1600xt til å fungere som det skal under Ubuntu/Kubuntu som jeg nå bruker. Har hatt som tradisjon å kjøpe ATI/Nvidia kort annenhver gang, men hvis ikke ATI får ut fingern snart og lager brukendes drivere tror jeg at jeg går over til Nvidia snart og forblir der, siden jeg prøver i størst mulig grad og emigrere over til Linux :w00t:

Noen som egentlig skjønner hvorfor ATI ikke vil slippe frie drivere? :dontgetit: Er det ikke det som er problemet? At de ikke røper kildekoden e.l? Vil de ikke røpe hvordan korta deres fungerer eller noe slikt, eller prøver de rett og slett bare å ødelegge for seg selv ved å utelukke seg fra det stadig voksende linux-markedet?

*beklager nok en syte og klage post over ATI* :blush:

Endret av _ziggy_
Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle prøve meg på denne Fedora versjonen, helt til jeg leste gjennom denne tråden  :(  Sliter jo (som alle andre ATI eiere virker det som) å få mitt Radeon X1600xt til å fungere som det skal under Ubuntu/Kubuntu som jeg nå bruker. Har hatt som tradisjon å kjøpe ATI/Nvidia kort annenhver gang, men hvis ikke ATI får ut fingern snart og lager brukendes drivere tror jeg at jeg går over til Nvidia snart og forblir der, siden jeg prøver i størst mulig grad og emigrere over til Linux  :w00t:

Noen som egentlig skjønner hvorfor ATI ikke vil slippe frie drivere?  :dontgetit: Er det ikke det som er problemet? At de ikke røper kildekoden e.l? Vil de ikke røpe hvordan korta deres fungerer eller noe slikt, eller prøver de rett og slett bare å ødelegge for seg selv ved å utelukke seg fra det stadig voksende linux-markedet?

*beklager nok en syte og klage post over ATI*  :blush:

8850870[/snapback]

Vi må vente på neste Catalyst versjon tidligst før ATi får kodet inn støtte for den X.org versjonen som Fedora 7 bruker. Så frem til Catalyst 7.6 må du bruke VESA-driver, eller bytte skjermkort.

ATi har enda ikke fortalt hva de skal slippe kildekoden til? Er det hele driveren? Kun 2D?

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle prøve meg på denne Fedora versjonen, helt til jeg leste gjennom denne tråden  :(  Sliter jo (som alle andre ATI eiere virker det som) å få mitt Radeon X1600xt til å fungere som det skal under Ubuntu/Kubuntu som jeg nå bruker. Har hatt som tradisjon å kjøpe ATI/Nvidia kort annenhver gang, men hvis ikke ATI får ut fingern snart og lager brukendes drivere tror jeg at jeg går over til Nvidia snart og forblir der, siden jeg prøver i størst mulig grad og emigrere over til Linux  :w00t:

Noen som egentlig skjønner hvorfor ATI ikke vil slippe frie drivere?  :dontgetit: Er det ikke det som er problemet? At de ikke røper kildekoden e.l? Vil de ikke røpe hvordan korta deres fungerer eller noe slikt, eller prøver de rett og slett bare å ødelegge for seg selv ved å utelukke seg fra det stadig voksende linux-markedet?

*beklager nok en syte og klage post over ATI*  :blush:

8850870[/snapback]

Vi må vente på neste Catalyst versjon tidligst før ATi får kodet inn støtte for den X.org versjonen som Fedora 7 bruker. Så frem til Catalyst 7.6 må du bruke VESA-driver, eller bytte skjermkort.

ATi har enda ikke fortalt hva de skal slippe kildekoden til? Er det hele driveren? Kun 2D?

8851142[/snapback]

Det er mulig jeg er treig, men har holdt på med Linux nå (bare innimellom da) et par måneder og har enda ikke helt skjønt alt dette med x.org, fglrx, Aiglx, composite osv. Har kåla litt inni xorg.conf uten helt å skjønne hva jeg drev med (etter div. "oppskrifter" funnet histen og pisten) jeg lastet ned og innstallerte den nyeste ATI driveren, men i følge oppskriften jeg fant måtte jeg disable "composite" for å innstallere den. Dette er da i Kubuntu Feisty. Det som da skjer når jeg forsøker å bruke compiz er at jeg får beskjed om at det ikke går pga nettopp composite er disabla.... :hmm: finnes det håp for å få compiz/beryl til å funke på kortet mitt tro? (x1600xt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...