venomzorg Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 har søkt, har lest... mange sier ja, mange sier nei. jeg trenger en avklaring. får hk'et om et par dager. kom gjærne med linker / andre bekreftelser. tusen takk mvh Anders og Stig. Lenke til kommentar
Avatar- Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Hvis d er en thorughbred kan du låse den opp via hovedkortet, en palomino kan du ikke ... xp2400+ hørtes mistenkelig thorughbred ut til meg Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 Hvis d er en thorughbred kan du låse den opp via hovedkortet, en palomino kan du ikke ... xp2400+ hørtes mistenkelig thorughbred ut til meg ja det er en tbred-B. åssen låser jeg den opp via hovedkortet? noe drit i bios? Lenke til kommentar
nikey Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 det er bare å sette multiplieren sånn som du vil. fungere som en ulåst cpu Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 det er bare å sette multiplieren sånn som du vil. fungere som en ulåst cpu sikker på det? har du gjort det selv? lest det? link? jeg har sett en del ang dette temaet på hw.no så jeg trenger bevis. Lenke til kommentar
schizo Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Det eneste beviset du kan få er jo å teste selv, men den CPU'en du har skal være ulåst og kan fritt klokkes slik du ønsker innenfor hva som chip'en faktisk tåler. Jeg har en kollega som nylig kjøpte et A7N8X hk og en XP2600 (tbred B) og han hadde faktisk satt FSB til 166 og en liten overklokking på CPU uten faktisk å tenke over at dette ikke skulle vært mulig - om dette holder som bevis vet jeg ikke, men det lar seg altså fint gjøre. Anbefaler forøvrig på det sterkeste at du kjører med Dual DDR i sync med CPU for maks ytelse - FSB til minst 166, gjerne mer såfremt at minne også henger med, og prøv også med aggressiv minnetiming (2-3-3-7 eller no' sånt). NForce2 HK med TBred B CPU er faktisk en rå kombo, uten tvil den beste AMD løsningnen på markedet i disse dager. Lenke til kommentar
pc-killer1317 Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Hovedkort basert på nVidia nForce2 brikka, kan stille på multiplyeren på amd thoroughbred b prosessorer. (sjekk www.anandtech.com, testen av 6 nforce2 hovedkort). Om det går med hovedkort basert på VIA KT400 eller KT333 vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Pc killer har helt rett, andre eksempler er artikler hos Xbitlabs og Tomshardware! Amd ownz Lenke til kommentar
StefanDahl Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Hovedkort basert på nVidia nForce2 brikka, kan stille på multiplyeren på amd thoroughbred b prosessorer. (sjekk www.anandtech.com, testen av 6 nforce2 hovedkort). Om det går med hovedkort basert på VIA KT400 eller KT333 vet jeg ikke. linken funker ikke...? Lenke til kommentar
saphiens Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Hovedkort basert på nVidia nForce2 brikka, kan stille på multiplyeren på amd thoroughbred b prosessorer. (sjekk www.anandtech.com, testen av 6 nforce2 hovedkort). Om det går med hovedkort basert på VIA KT400 eller KT333 vet jeg ikke. linken funker ikke...? Prøv her! Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 så man kan også stille fsb ned hvis jeg vil kjøre 166fsb og 12 multipler feks. (mutipler er jo 15 til vanlig) Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Så vidt jeg har sett (nForce fora) er det bekreftet at Epox låser opp T-bred, mens Asus har en eldre bios som låste opp noen modeller. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 http://www.ocworkbench.com/2002/amd/unlock...locktbredp1.htm Lenke til kommentar
Best Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Er sant at det står at det skal gå å bytte multipler på tbread b cpu og nforce2. Det står flere steder på testen til Anandtech osv. Problemet er at det ikke finns bios ute til vanlie folk som det lar seg gjøre med... Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Hmmm, noen som vet om det funker på A7N8X da? Lenke til kommentar
Crusader* Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 yeah! Da ble jeg den glade gutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå