Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

VK2 5-timers ENGELSK- eksamen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser en tråd om engelsk-eksamen, men den er mer eller mindre uryddig.

 

Noen som har tanker om mandagen? Vi fikk jo ikke noe hefte. Tror dere vi får om det amerikanske og/eller britiske samfunn?

 

Håper på en god diskusjon;)

8756223[/snapback]

 

 

tema 1: britain and USA: government( vite hvordan det fungerer)

 

tema 2: literature: two short stories. ( ta dei du forstår og liker) fokuser på tema og personene.

 

dette er hva læreren sa til meg i allefall.

lykke til

Lenke til kommentar
Ser en tråd om engelsk-eksamen, men den er mer eller mindre uryddig.

 

Noen som har tanker om mandagen? Vi fikk jo ikke noe hefte. Tror dere vi får om det amerikanske og/eller britiske samfunn?

 

Håper på en god diskusjon;)

8756223[/snapback]

 

 

tema 1: britain and USA: government( vite hvordan det fungerer)

 

tema 2: literature: two short stories. ( ta dei du forstår og liker) fokuser på tema og personene.

 

dette er hva læreren sa til meg i allefall.

lykke til

8756517[/snapback]

 

Jau. Vil tro det jeg og. Men hva tror dere/du vi får om? Usa eller britain? Hva er mest relevant akkurat nå?

Lenke til kommentar
Ser en tråd om engelsk-eksamen, men den er mer eller mindre uryddig.

 

Noen som har tanker om mandagen? Vi fikk jo ikke noe hefte. Tror dere vi får om det amerikanske og/eller britiske samfunn?

 

Håper på en god diskusjon;)

8756223[/snapback]

 

 

tema 1: britain and USA: government( vite hvordan det fungerer)

 

tema 2: literature: two short stories. ( ta dei du forstår og liker) fokuser på tema og personene.

 

dette er hva læreren sa til meg i allefall.

lykke til

8756517[/snapback]

 

Jau. Vil tro det jeg og. Men hva tror dere/du vi får om? Usa eller britain? Hva er mest relevant akkurat nå?

8763714[/snapback]

Tipper begge delene er aktuelt å få, fortelle litt om begge systemene - hvordan makten er delt opp i både USA / Britain(?)

Andre del er jeg nokså spent på da men, har ingen aning om hva som blir aktuelt der. Analyse av to verk muligens(?)

Lenke til kommentar
Ser en tråd om engelsk-eksamen, men den er mer eller mindre uryddig.

 

Noen som har tanker om mandagen? Vi fikk jo ikke noe hefte. Tror dere vi får om det amerikanske og/eller britiske samfunn?

 

Håper på en god diskusjon;)

8756223[/snapback]

 

 

tema 1: britain and USA: government( vite hvordan det fungerer)

 

tema 2: literature: two short stories. ( ta dei du forstår og liker) fokuser på tema og personene.

 

dette er hva læreren sa til meg i allefall.

lykke til

8756517[/snapback]

 

Jau. Vil tro det jeg og. Men hva tror dere/du vi får om? Usa eller britain? Hva er mest relevant akkurat nå?

8763714[/snapback]

Tipper begge delene er aktuelt å få, fortelle litt om begge systemene - hvordan makten er delt opp i både USA / Britain(?)

Andre del er jeg nokså spent på da men, har ingen aning om hva som blir aktuelt der. Analyse av to verk muligens(?)

8764750[/snapback]

 

eg e ganske sikker på at dei bytter om. hvis det var USA i fjor så blir det Britain i år. Og d trur eg d var au.

 

har sett på tidlegare eksamens oppg hos utd. direktoratet og da har eg sett at det har vore å tolke ein novelle. eks: den dekkan har lest etter 1970. Har alltid vore sånn. Å sammenligne personer fra ulike noveller og slikt.

 

har dekkan lest mykje el?

Lenke til kommentar

eg e ganske sikker på at dei bytter om. hvis det var USA i fjor så blir det Britain i år. Og d trur eg d var au.

 

har sett på tidlegare eksamens oppg hos utd. direktoratet og da har eg sett at det har vore å tolke ein novelle. eks: den dekkan har lest etter 1970. Har alltid vore sånn. Å sammenligne personer fra ulike noveller og slikt.

 

har dekkan lest mykje el?

8765350[/snapback]

Har ikke fått lest noe som helst, starter i morgen. Kunne du legge ut en link over noen av de forskjellige eksamene som har vært gitt tidligere?

Lenke til kommentar

eg e ganske sikker på at dei bytter om. hvis det var USA i fjor så blir det Britain i år. Og d trur eg d var au.

 

har sett på tidlegare eksamens oppg hos utd. direktoratet og da har eg sett at det har vore å tolke ein novelle. eks: den dekkan har lest etter 1970. Har alltid vore sånn. Å sammenligne personer fra ulike noveller og slikt.

 

har dekkan lest mykje el?

8765350[/snapback]

Har ikke fått lest noe som helst, starter i morgen. Kunne du legge ut en link over noen av de forskjellige eksamene som har vært gitt tidligere?

8767952[/snapback]

 

jepp. d kan eg vettu. her er linken: http://www.utdanningsdirektoratet.no/templ...ema.aspx?id=250

da har du fra 2003 til og med 2006. da er d berre å klikke seg inn på engelsk. d står alfabetisk.

 

eg skal byrje å lese nå eg.

Lenke til kommentar
Er det noen geniale sider på nettet da? Om dette? Om f.eks det britiske samfunn og tilsvarende i usa. Government!.. Har ikke starta enda selv!.

8770907[/snapback]

 

 

hei. stod opp kl. 08.30 i dag for å lese. leser faktisk. når eg har lest i dag så har eg fokusert mest på boka: new perspectives.

 

d står veldig masse der. :D

 

eg veit ikkje om nokon sider der det står om det britiske samf. el noko. da må du nesten søke på google. så kommer det nok opp noko. men eg hadde tenkt å lese litt på avis sidene seinere i dag. søk på aviser: eks_: The New York Times.

så kommer du inn på hovedsida deiras. så kan du lese litt engelsk om masse foskjellig. d finnes kanskje noko der som du kan trekke inn i oppg. på mand. men d spørs jo hva du får av oppg. da......................lykke te :D

Lenke til kommentar
Er det noen geniale sider på nettet da? Om dette? Om f.eks det britiske samfunn og tilsvarende i usa. Government!.. Har ikke starta enda selv!.

8770907[/snapback]

 

 

hei. stod opp kl. 08.30 i dag for å lese. leser faktisk. når eg har lest i dag så har eg fokusert mest på boka: new perspectives.

 

d står veldig masse der. :D

 

eg veit ikkje om nokon sider der det står om det britiske samf. el noko. da må du nesten søke på google. så kommer det nok opp noko. men eg hadde tenkt å lese litt på avis sidene seinere i dag. søk på aviser: eks_: The New York Times.

så kommer du inn på hovedsida deiras. så kan du lese litt engelsk om masse foskjellig. d finnes kanskje noko der som du kan trekke inn i oppg. på mand. men d spørs jo hva du får av oppg. da......................lykke te :D

8771081[/snapback]

 

bra jobba! Starter ikke før nå, men tror de skal gå bra, egentlig!:) Satser på "gode/lette" oppgaver. Noen som har laget notater på pcen?? Hiv de inn her da!? Hiver inn mine så snart jeg har gjort dem!

Lenke til kommentar
Er det lov å ha med notater?

 

åja, vær snill å hiv inn notater :)

8774975[/snapback]

 

 

ikke lov å ha med notater nei, men jeg har ikke startet enda.. Ser ut som at det blir en "påsparketprøve".. Ingen som har ei genial side jeg kan lese på da?:s faen

Lenke til kommentar
nei nå MÅ jeg legge meg!

8777064[/snapback]

 

 

hvem valgte oppg. 1 b på part 1?

eg gjorde det. hvordan skreiv dekkan den?

hva synest dekkan om oppg.?

8784656[/snapback]

 

tok 1 a).. føler jeg bommet veldig på diktet men!

Lenke til kommentar
nei nå MÅ jeg legge meg!

8777064[/snapback]

 

 

hvem valgte oppg. 1 b på part 1?

eg gjorde det. hvordan skreiv dekkan den?

hva synest dekkan om oppg.?

8784656[/snapback]

 

tok 1 a).. føler jeg bommet veldig på diktet men!

8787165[/snapback]

 

ja. hvordan skreiv du 1 a? eg tok med bill og rights, rasisme, martin luther King, the American dream. osv... følte at d gjekk dårleg med den tolkinga av diktet . skreiv om hva tittelen indikerte også fortsatte eg å skrive om symboler. skreiv ikkje noko om oppbygginga av diktet. blanda ikkje inn rim og sånn faglege begrep.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...