Anterialis Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Hvordan lager dere rammene dere bruker? Jeg har lyst til å lære meg nye måter, og på denne måten få finere rammer som kan passe på de aller fleste bilder (uavhengig av farger ol). Noen som har forslag? På forhånd takk =) Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Lag deg en ramme i photoshop. En enkel ramme er å utvide canvaset først med svart, så utvide en gang til med hvitt. Utvid i proporsjon med bilde. Men også lage rammer manuelt. Da er det bare å legge til noen farger, tøffe effekter, bue rammen litt. Det blir også fort stilig. Men stikkordet er: kreativitet. Det finnes mange actions blant annet på adobe exchange der du får ferdigmekkede rammer. Lenke til kommentar
parleur Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 På paint shop pro 7 da? Finner kun 3 mulige rammer det ikke går an å forandre noe på, finnes det flere muligheter? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Har ikke erfaring med paint shot pro. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 En enkel ramme er å utvide canvaset først med svart, så utvide en gang til med hvitt. Utvid i proporsjon med bilde8757046[/snapback] Det er ikke mye enkelt. Stroke er enkelt. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Muligens grunnen til den labre responsen skyldes at de fleste synest cheesy digitale rammer er.....mindre pent (for å si det diplomatisk)? Men stroke med et passende antall pixlelbredde, som wh1te nevner er gull. Endret 7. juni 2007 av ragamuffin Lenke til kommentar
riktig Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 En enkel ramme er å utvide canvaset først med svart, så utvide en gang til med hvitt. Utvid i proporsjon med bilde8757046[/snapback] Det er ikke mye enkelt. Stroke er enkelt. 8802703[/snapback] Nja, da legger du jo rammen oppå bildet, i stedet for å lage den rundt bildet. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Nja, da legger du jo rammen oppå bildet, i stedet for å lage den rundt bildet. 8802744[/snapback] En kan vel krysse av for outside i stedet for inside (noe i den duren), eller husker jeg feil..? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Nja, da legger du jo rammen oppå bildet, i stedet for å lage den rundt bildet. 8802744[/snapback] En kan vel krysse av for outside i stedet for inside (noe i den duren), eller husker jeg feil..? 8802753[/snapback] Det er riktig. Men da blir kantene avrundet, hvis rammen er stor nok. Dessuten må det også være et hvitt/tomt felt rundt bildet. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Så uansett hva dere sier og diskuterer... jeg har rett med min utvidelse av canvaset :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå