Gå til innhold

Hva forer du katta med?


Anbefalte innlegg

Så hva mater du katten din med? Får den Whiskas eller Hills, eller lever den kun på boksemat fra firstprice? Hvilket merke tørrfor gir du og hvor ofte får den boksemat?

Hva er foringsrutinene til katten din? :)

 

 

 

Kattene mine får Royal Canin "Oral Sensitive" for å forebygge oppkast, som den ene katten sliter med. Bitene i foret er veldig store og gjør at de ikke hiver i seg maten. Av boksemat får de det som er billigst, og får en liten boks på deling i uka. Jeg gir dem også rå kyllingfillet noen ganger i uka i tillegg.

 

HER er en bra side det står om ernæring for katter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine tre får akkurat nå Royal Canin et eller annet...

 

De gikk på Olivers lenge, men mellomste katten sultestreiket, så måtte bytte. De fikk Hills en stund, men nå er RC det billigeste av det beste herover, så da tester vi ut det.

 

Butikk for får de aldri, kommer heller aldri til å få det, annet enn en pose med whiskas som kos kanskje en gang eller to i mnd.

 

Prøvde å fore dem på vomoghundemat, men de vil ikke ha det desverre. Rå mat hadde vært det beste hadde de spist det. Eneste rå maten jeg får i eldste katten her er ELG! DA spiser han... Aldri noe annet...

Lenke til kommentar

Kattepusen min får whiskas tørrfor hver dag...det ligger alltid i skåla hans så han kan ete til han ikke orker mer:P (nei, han er ikke feit)

Middag får han også hver dag, ca. 1/4 av en stor boks med Friskies kylling eller fisk.

Hver lørdag får han litt kattegodter fra dyrebutikken...og når jeg orker å koke fisk får han det (vel og merke skjer ikke det så veldig ofte)

 

Mange katter får melk, eller, kattemelk da. Men det får han bare i jula:) Sånn at han kan glede seg til jula liksom ;)

 

Tror pusen min har det veldig godt:P

Lenke til kommentar
Her er dem dessverre blitt for bortskjemte og spiser flere bokser Whiskas hver dag, også klager dem. :ermm:

8776626[/snapback]

 

Jeg var også slik med katta, helt til jeg slutta med våtfôr. Ifølge dyrlegen, er det akkurat som å la katta spise på McDonalds hver dag :p Begynte med tørrfôr (butikktype), han klagde lenge, men måtte til slutt bite i det sure eple.. eller sure matskåla :p etter hvert har jeg gått over til royal canin og etter det, har han vært helt uinteressert i våtfôr. han elsker royal canin :love:

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Her er dem dessverre blitt for bortskjemte og spiser flere bokser Whiskas hver dag, også klager dem. :ermm:

8776626[/snapback]

 

Jeg var også slik med katta, helt til jeg slutta med våtfôr. Ifølge dyrlegen, er det akkurat som å la katta spise på McDonalds hver dag :p Begynte med tørrfôr (butikktype), han klagde lenge, men måtte til slutt bite i det sure eple.. eller sure matskåla :p etter hvert har jeg gått over til royal canin og etter det, har han vært helt uinteressert i våtfôr. han elsker royal canin :love:

8776673[/snapback]

 

Royal canin? aldri hørt om, katten min får våtfor en gang per dag, ellers vanlig tørrfor. Men liker tunfisk, liker litt fisk og brødskive med lever postei samt mus og fugl. En gang fanget han en fasan bet hodet av den, men rørte ikke resten av kroppen, så spiste den jeg :p stekt selvfølgelig

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Det er vel Whiskas tørr-for det går på. Og billig bløt-for en gang i uken.

De spiser også hundematen, knasker den i seg :!:

 

Ellers får de fisk når vi har det til middag.

Der er det ofte kamp mellom hund og tre katter når vi gir hunden middags-rester og ikke kattene ^^. Noen ganger spiser alle sammen, men for det meste sluker hunden det i seg før de legger merke til at det er borte ^^

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
Kattene våre får Royal Canin, husker ikke hvilken type, men de er veldig kresne, noen ganger krever de til og med at jeg må sitte ved siden av dem for at de skal spise :wee:

8784082[/snapback]

Jepp, samme her. Den ene krever at det er en tilstede når han skal spise.

 

Han har litt rare vaner egentlig. Han kan mase i timesvis på mat selvom han akkurat har spist en svær en. Han sitter å mjauer og maser på den maten, og endelig får han den, så bare stikkern!

Lenke til kommentar

Pusene mine får Whiskas tørrfor hver dag. Har en stor skål stående som de bare kan spise av når de føler for det. Og så får de 1 eller 2 poser hver med sånn annet Whiskas-for.

 

Den minste katten min spiser alt mulig, tho. Gi han bomull dynket i saft og det er vekk med en gang. :huh:

Lenke til kommentar
Pusene mine får Whiskas tørrfor hver dag. Har en stor skål stående som de bare kan spise av når de føler for det. Og så får de 1 eller 2 poser hver med sånn annet Whiskas-for.

 

Den minste katten min spiser alt mulig, tho. Gi han bomull dynket i saft og det er vekk med en gang. :huh:

8817005[/snapback]

 

bomulldynket saft kan ikke være bra for den.

Lenke til kommentar
Pusene mine får Whiskas tørrfor hver dag. Har en stor skål stående som de bare kan spise av når de føler for det. Og så får de 1 eller 2 poser hver med sånn annet Whiskas-for.

 

Den minste katten min spiser alt mulig, tho. Gi han bomull dynket i saft og det er vekk med en gang. :huh:

8817005[/snapback]

 

bomulldynket saft kan ikke være bra for den.

8819232[/snapback]

 

Haha, det var jo bare et tulle-eksempel :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...