BarteBaluba Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 http://www.alsa-project.org/alsa-doc/ Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg hadde ikke fått med meg om det. Jeg erger meg over gang på gang at jeg nå sitter med et X-Fi Premium-kort som jeg ikke får brukt i Ubuntu. Er det en tråd som lister en del maskinvare med god støtte for linux? Hovedkort, lydkort, nettverk, raid osv osv? Det er sommertid og sesong for studenter å jobbe seg til litt utstyr for neste skoleår, fint å ha noe som fungerer fint med ens operativsystem 8771616[/snapback] Vel, kan jo si det nå. Hvis noen har planer om et Core2-system og ser etter et hovedkort som fungerer fullt ut, er MSI 975X Platinum PowerUp Edition det rette valget. Kortet er fullt ut støttet i FreeBSD/OpenBSD, og dermed også i GNU/Linux, mest sannsynlig også i Solaris 10. Jeg har i hvert fall startet en tråd som handler om anbefaling av maskinvare, men for BSD/UNIX. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 http://www.alsa-project.org/alsa-doc/ 8771630[/snapback] Jeg er klar over alsa-prosjektet, og de har heller ikke støtte for kortet som du kan se på siden du lenker til. Sound Blaster X-Fi - Card delivered to developers. Completely new architecture. Creative actively preventing support due to no datasheets being released to ALSA developers. Reverse engineering work not started due to lack of time. Vel, kan jo si det nå. Hvis noen har planer om et Core2-system og ser etter et hovedkort som fungerer fullt ut, er MSI 975X Platinum PowerUp Edition det rette valget. Kortet er fullt ut støttet i FreeBSD/OpenBSD, og dermed også i GNU/Linux, mest sannsynlig også i Solaris 10. Jeg har i hvert fall startet en tråd som handler om anbefaling av maskinvare, men for BSD/UNIX. Det høres bra ut, men om BSD-støtte betry linux-støtte så kan den samme tråden også brukes for det, evt. markere der det ikke er tilfellet eller der det er tilfellet, alt etter hva som er i flertallstilfelle. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Det høres bra ut, men om BSD-støtte betry linux-støtte så kan den samme tråden også brukes for det, evt. markere der det ikke er tilfellet eller der det er tilfellet, alt etter hva som er i flertallstilfelle. 8771690[/snapback] Som regel er det slik at hvis en komponent fungerer i BSD/UNIX, fungerer komponenten som regel også i GNU/Linux. Men igjen, tråden er i BSD/UNIX-forumet, den retter seg mot bruk i BSD/UNIX, og det er BSD/UNIX-støtte som tråden vil legge vekt på. Endret 3. juni 2007 av stigfjel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå