Kagee Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Jeg har Starcraft (1) og Warcraft 3 foran meg. Begge ser ut til å være Maccompatible - hva kommer det av? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Jeg har Starcraft (1) og Warcraft 3 foran meg. Begge ser ut til å være Maccompatible - hva kommer det av? 8766863[/snapback] Da burde det ikke være noe problem for Blizzard å få spillene til å støtte GNU/Linux. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Jeg har Starcraft (1) og Warcraft 3 foran meg. Begge ser ut til å være Maccompatible - hva kommer det av? 8766863[/snapback] Da burde det ikke være noe problem for Blizzard å få spillene til å støtte GNU/Linux. 8767379[/snapback] Jo, DirectX finnes til Mac, men ikke til Linux. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jo, DirectX finnes til Mac, men ikke til Linux. 8769030[/snapback] Skjønner. Lenke til kommentar
................... Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) ... Endret 10. juli 2010 av ................... Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Det er på tide at de store spillprodusentene slutter å ekskludere oss Linux-brukere. Skrevet under nå. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Kan ikke noen Linuxhackere foreslå om dem kan porte for suppehuene i Blizzard? 8769542[/snapback] Det er dessverre lettere sagt enn gjort å porte et DirectX-spill om til OpenGL... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg har Starcraft (1) og Warcraft 3 foran meg. Begge ser ut til å være Maccompatible - hva kommer det av? 8766863[/snapback] Da burde det ikke være noe problem for Blizzard å få spillene til å støtte GNU/Linux. 8767379[/snapback] Jo, DirectX finnes til Mac, men ikke til Linux. 8769030[/snapback] Nei, DirectX finnes ikke til Mac. Utelukkende windows. Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) 6998 signaturer hittil Endret 3. juni 2007 av ogger Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Husk xbox360 da. DirectX er MS sitt, og bare MS sitt. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Mener da å huske at DirectX ikke finnes til Mac og at Mac benytter seg av OpenGL for rendring... Det er derfor de fleste blizzard spill(Diablo, Starcraft, Warcraft, World of Warcraft) fungerer ganske bra i Wine og Cedega... Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Evans drew an analogy between Microsoft's DirectX technology and Apple's own Game Sprockets technology -- a defunct API supported in Mac OS 9. kilde Ifølge dette ser det ut som mac faktisk har sitt eget spill API, selv om jeg aldri har hørt om dette selv. DX finnes nok ikke for mac, men begynte å lure på hva dette API'et er for noe. Trudde mac kun brukte OpenGL jeg, hvis det er OpenGL som menes i artikkelen er det jo tull å kalle det "Apple's own Game Sprockets technology". Lenke til kommentar
genstian Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Ok, "-gl -opengl" vil slik jeg forstår det fremdeles bruke DirectX, men OpenGL som render. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Ok, "-gl -opengl" vil slik jeg forstår det fremdeles bruke DirectX, men OpenGL som render. 8770953[/snapback] Og da burde det ikke være for vanskelig for Blizzard å støtte GNU/Linux. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Evans drew an analogy between Microsoft's DirectX technology and Apple's own Game Sprockets technology -- a defunct API supported in Mac OS 9. kilde Ifølge dette ser det ut som mac faktisk har sitt eget spill API, selv om jeg aldri har hørt om dette selv. DX finnes nok ikke for mac, men begynte å lure på hva dette API'et er for noe. Trudde mac kun brukte OpenGL jeg, hvis det er OpenGL som menes i artikkelen er det jo tull å kalle det "Apple's own Game Sprockets technology". 8770872[/snapback] Dette damper som av vaporware. Vi har jo også the Alky Project. Bare send inn 50$ i donasjon - non refundable selvsagt, og du vil nå kunne konvertere 0 spill til Linux binærfiler! Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Dell leverer nå Ubuntu pga. en poll, så da kan vel Blizzard lever installer pga. en underskriftskampanje Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Dell leverer nå Ubuntu pga. en poll, så da kan vel Blizzard lever installer pga. en underskriftskampanje 8771477[/snapback] Dell har i hvert fall vært imøtekommende. Og da håper jeg kundene setter pris på det og kjøper disse maskinene, slik at Dell satser hardere på GNU/Linux. Dette vil da gi en spiraleffekt som vi jo alle ønsker. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Helt klart, mange håper vel å se en suksesshistorie etter porting til linux før de selv vil bevilge ressurser til det. Tankegangen nå er vel at folk allerede bruker Mac eller Windows for å spille, så hva har en å tjene på det? Vi får håpe på det beste og fortsette med å være brukere og bidragsytere til linux. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Helt klart, mange håper vel å se en suksesshistorie etter porting til linux før de selv vil bevilge ressurser til det. Tankegangen nå er vel at folk allerede bruker Mac eller Windows for å spille, så hva har en å tjene på det? Vi får håpe på det beste og fortsette med å være brukere og bidragsytere til linux. 8771507[/snapback] En annen ting jeg synes er viktig er å promotere hardware som er fullt ut kompatibelt med GNU/Linux, *BSD og UNIX. Det er sikkert noen som har fått med seg at jeg gjentatte ganger anbefaler et visst hovedkort fra MSI hvis det er snakk om Core2. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg hadde ikke fått med meg om det. Jeg erger meg over gang på gang at jeg nå sitter med et X-Fi Premium-kort som jeg ikke får brukt i Ubuntu. Er det en tråd som lister en del maskinvare med god støtte for linux? Hovedkort, lydkort, nettverk, raid osv osv? Det er sommertid og sesong for studenter å jobbe seg til litt utstyr for neste skoleår, fint å ha noe som fungerer fint med ens operativsystem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå