Dark-Sith Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?ibpfl Signer der da vel? Hadde vært fett med Starcraft 2 til Linux ^_^ Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Blizzard har aldri støttet Linux, tviler på at de kommer til å snu bare p.g.a. en underskriftskampanje. Har vel også vært mange underskriftskampanjer mot Blizzard de siste årene, uten resultat. Lenke til kommentar
Dark-Sith Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Og derfor skal man bare gi opp? Markedet for Linux blir større og større, mye har begyndt å komme til linux i det siste, om mange nok skriver under på en kampanje der skjønner de vel muligens at det kan være verdt å lage til linux støtte. Skader da ikkje å prøve i hvert fall! Gidd å kom med negativitet til det. Er et bra foretak, skader ikkje å prøve. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Sånn, da har jeg skrevet under. Lenke til kommentar
................... Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) ... Endret 10. juli 2010 av ................... Lenke til kommentar
dim3 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Synes dette er en viktig sak, selv om folk ikke spiller så ville det vært en sak som kunne åpnet øynene til andre selskaper hvis et stort selskap som blizzard hadde gjort det Noen må jo begynne... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Det er på tide at DirectX ikke lenger blir det dominerende 3D-API'et. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Men er litt nysgjerrig: hvordan er det med HDR og annet snadder som dx10 har til openGL? Har forøvrig signert. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Har signert, er alltids verdt ett forsøk. Hvis ingen prøver så har jeg liten tro på at Blizzard eller andre utviklere gidder å lage noe for Linux bare for å se om det kanskje blir populært, unntaket er tydeligvis Id. Greit å prøve å vise at det er etterspørsel etter native Linux spill Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Har signert, er alltids verdt ett forsøk. Hvis ingen prøver så har jeg liten tro på at Blizzard eller andre utviklere gidder å lage noe for Linux bare for å se om det kanskje blir populært, unntaket er tydeligvis Id. Greit å prøve å vise at det er etterspørsel etter native Linux spill 8759935[/snapback] Lurer på om jeg faktisk skal kjøpe Enemy Territory: Quake Wars nettopp på grunn av god linux-støtte. Og hvis Blizzard skulle finne på noe så sensasjonelt at de slipper StarCraft II for GNU/Linux, kjøper jeg det tvert. Det er ikke snakk om piratkopiering da. Kjøper gladelig programvare fra programvareprodusenter som gjør alt for at deres produkter skal være tilgjengelig for så mange som mulig. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Men er litt nysgjerrig: hvordan er det med HDR og annet snadder som dx10 har til openGL? Har forøvrig signert. 8759573[/snapback] Kan ikke DirectX men vil tro at OpenGL er mye kraftigere, men vanskeligere enn DirectX. Se forøverig på Quake4, DOOM3 osv. Fullverdig spill i OpenGL. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Det er en grunn til at et stort profesjonelt miljø krever OpenGL. Jo mer oversiktlig OpenGL blir, jo bedre er det. Lenke til kommentar
dim3 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 OpenGL 3.0 blir jo slippt i løpet av høsten så da gjenstår det å se om DX10 fortsetter å bli det dominerende 3D-api'et. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Linux for the win! Jeg byttet fra Linux grunnet spillavhengighet Lenke til kommentar
genstian Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Vel, OpenGL kan jo ta over nå som det får støtte for/har støtte for: OpenGL og OpenGL ES på samme kode. Alle fungsjonene til DX10 kortene. Full platform uavhengighet Renere kode Bedre sammensveising av de inviduelle delene. Lettere å programmere i. OpenGL i php for bruk online. Et slags matte render system. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 En ting jeg har lurt litt på er hvorfor DX er og har vært det ledende 3D-api'et såpass lenge nå? Er det enklere å kode, flere funksjoner som går direkte på spill, god markedsføring av MS? Hvis de er likverdige og OpenGL ikke er noe mye vanskeligere å bruke enn DX (ja, vet at DX er spessiallaget for spill mens OpenGL er ekstremt mye mer) skjønner jeg liksom ikke helt hvorfor de lager DX spill. OpenGL fungerer jo strålende i windows også, så bruker du OpenGL api'et har du plutselig enda flere potensielle kunder. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Fordi M$ pusher knallhardt på DirectX, nesten på bestikkelses-nivå. De vurderte til og med å strupe OpenGL-rendering i Vista ved at OpenGL-instruksjoner skulle bli nektet tilgang til skjermkortet. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Signerte jeg også, kan ikke skade. Hvorfor ikke bruke OpenGL blir feil å spørre, spørsmålet er hvorfor bruke D3D. Tenk hvis grafikk var som java, kjørte på alt. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 OpenGL + OpenGL ES kjører faktisk på alt, i neste versjon iallefall. Problemet er støtten for OpenGL i mobil brikkene og støtten for C/C++ mobil applikasjoner. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 yay, skrivi under... Vi får håpe de hører denne gangen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå