Gå til innhold

Mandrake 9.0 og Abit KT7 Raid-kontroller

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HPT 370 er dessverre ganske knotete å få til under Linux. Problemet er at kontrolleren blir gjenkjent feil i kernelen (HPT 360?). Du må derfor fjerne støtten for HPT-kontrollere i kernel, og legge inn drivere og støtte for HPT 370.

Drivere og en (noe tynn) bruksanvisning finner du her: http://www.highpoint-tech.com/

De har ikke Mandrake-drivere, men RedHat-driverene funker også under Mandrake.

Lenke til kommentar

Highpoints generelle "opensource" driver-pakke innebærer at du må tukle med kernel-kildekode for å bli kvitt hpt360-støtten. Problemet er at Mandrake på det stedet bruker egen modifisert kildekode. Det blir derfor vanskelig å få pakka inn driveren som kan lastes ned fra highpoint, i alle fall uten å kunne mye mer om C enn jeg kan.

Jeg ga opp. Jeg opplevde frys og ustabilitet ved flytting av filer fra disk til disk mens mandrake sto på hpt470-kontrolleren, så jeg flytta disken med mandrake over til den vanlige ide-kontrolleren. Da fungerte alt som det skulle.

Biosmessig tror jeg driveren bare stiller minstekrav. Har du flasha med nyeste fra www.biosmods.com er du safe, tror jeg.

Insisterer du på få lagt inn denne driveren tror jeg du må dumpe Mandrake til fordel for en distro som lar deg legge inn hpt-driveren ved å hacke kernelkoden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...