rks Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Har installert Mandrake 9.0 på et Abit KT7 uten å ha enablet Raid-kontrolleren (HPT370). Hvordan kan jeg installere denne nå? Holder det å enable den og boote? Er helt fersk på Linux... Reidar Lenke til kommentar
cheier Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 HPT 370 er dessverre ganske knotete å få til under Linux. Problemet er at kontrolleren blir gjenkjent feil i kernelen (HPT 360?). Du må derfor fjerne støtten for HPT-kontrollere i kernel, og legge inn drivere og støtte for HPT 370. Drivere og en (noe tynn) bruksanvisning finner du her: http://www.highpoint-tech.com/ De har ikke Mandrake-drivere, men RedHat-driverene funker også under Mandrake. Lenke til kommentar
rks Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 Takk for svaret, skal prøve dette i dag. Vil alle HTP370 bios-oppdateringer og drivere fra Highpoint funke på ABIT-utgaven? Lenke til kommentar
cheier Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg har samme kortet selv, og det har ihvertfall fungert bra her... Lenke til kommentar
rks Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 Highpoint skriver at bios/driver ikke vil passe på hovedkort-utgaver. Abit har ikke akkurat det store utvalget i bios/drivere til HPT370... Hvilken versjon bruker du? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Highpoints generelle "opensource" driver-pakke innebærer at du må tukle med kernel-kildekode for å bli kvitt hpt360-støtten. Problemet er at Mandrake på det stedet bruker egen modifisert kildekode. Det blir derfor vanskelig å få pakka inn driveren som kan lastes ned fra highpoint, i alle fall uten å kunne mye mer om C enn jeg kan. Jeg ga opp. Jeg opplevde frys og ustabilitet ved flytting av filer fra disk til disk mens mandrake sto på hpt470-kontrolleren, så jeg flytta disken med mandrake over til den vanlige ide-kontrolleren. Da fungerte alt som det skulle. Biosmessig tror jeg driveren bare stiller minstekrav. Har du flasha med nyeste fra www.biosmods.com er du safe, tror jeg. Insisterer du på få lagt inn denne driveren tror jeg du må dumpe Mandrake til fordel for en distro som lar deg legge inn hpt-driveren ved å hacke kernelkoden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå