Gå til innhold

SE W710i eller Nokia 5500?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på 2 ting:

1. Min gamle mobil røyk i vaskemaskinen og derfor har jeg bestemt meg for å kjøpe en ny mobil. Jeg kom over W710i som virket som en perfekt mobil for meg :) Men så såg jeg at mange sammenlignet den med Nokia 5500 og nå vet jeg altså ikke helt hvilken jeg skal velge :hmm: Så det jeg lurer på er hva som er hovedforskjellen og hvilken av de 2 mobilene folk liker best :)

2. Vist jeg kjøper mobilen billig i spania uten sånn der abonnement, er det då fortsatt norsk tekst eller må jeg kjøpe den i norge for å få det? er det foresten store prisforskjeller i norge i forhold til utlandet/spania?

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lest at Sony Ericsson har mobiler med landkode, slik at det ikke er mulig å bytte til norsk/skandinavisk firmware, med mindre man benytter servicekabel. Nokia er jeg ikke helt sikker på, men jeg tror du kun kan oppgradere til samme språk.

Uansett, elektronikk i Spania er ikke spesielt billig, og det er lurere å kjøpe i Norge p.g.a. garanti og slikt.

Hvilken av mobilene du foretrekker, blir vel egentlig et spørsmål om du foretrekker SEs eller Nokias programvare, og om du helst vil ha klappmobil eller en med klassisk utforming. Jeg liker Nokia best, noe som er grunnet programvare og utforming. De som er vant til Sony Ericsson og klappmobiler, vil naturligvis mene det motsatte. :)

Ifølge en "torturtest" for å sjekke hvilken mobil som tålte mest, klarte begge seg særdeles godt under ekstreme forhold.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ifølge en "torturtest" for å sjekke hvilken mobil som tålte mest, klarte begge seg særdeles godt under ekstreme forhold.

I følge mange tester virker det som om SE W710i tåler mye mindre enn Nokia 5500, hvilken test sier dette?

Fikk uansett kjempelyst på Nokia 5500 etter at jeg leste spesifikasjonene, men så leste jeg noen kommentarer til en preview på youtube der noen kritiserer mobilen fordi joysticken ryker etter 2-3 måneder, er det noen som har 5500 som kan bekrefte/avbekrefte dette?

Blir litt kjipt å kjøpe 5500 på bakgrunn av at den er robust, og så blir den nesten ubruklig etter 2-3 måneders bruk... :hrm:

Endret av chris_stoffer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...