Skinney Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Compiz og Beryl har gitt oss 3D-effekter på Linux-skrivebordet. Nå får KDEs vindusbehandler 3D-effekter som standard. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 KDE 4.0 skal etter planen gis ut den 23. oktober i år. Er det noen sjanse for at den kommer med i Kubuntu 7.10? Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Er det noen sjanse for at den kommer med i Kubuntu 7.10? 8755656[/snapback] Vi hadde litt diskusjon om dette i Ubuntu-tråden, og konklusjonen var negativ. Endret 1. juni 2007 av miceagol Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 KDE 4.0 skal etter planen gis ut den 23. oktober i år. Er det noen sjanse for at den kommer med i Kubuntu 7.10? 8755656[/snapback] KDE 4.0 er ment å skulle komme ut i slutten av oktober, så Kubuntu får ikke tid til å teste den skikkelig (ikke at Kubuntu pleier å gjøre det uansett, men). Men det kommer sikkert pakker for *ubuntu fra kde.org, så du kan nok installere det uten større problemer uansett. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Snart slippes vell Kubuntu 7.04 helversjonen, viss jeg ikke husker feil ^^ Blir dette med da tro? Du som er sånn linux gurru ^^ og skriver masse bra, hva med en guide til beryl og den andre jeg aldri husker navne på til ati korta? takker for masse bra linux stoff ^^ Endret 1. juni 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 KDE 4.0 skal etter planen gis ut den 23. oktober i år.Er det noen sjanse for at den kommer med i Kubuntu 7.10?8755656[/snapback] Jeg tviler på at de rekker det. Versjon 4 er en omfattende omskriving av KDE og med så mye nytt er det jo tilsvarende mye å teste også. Dessuten slippes KDE 4 omtrent samtidig med Kubuntu "Gutsy Gibbon" 7.10. Men noen biter av KDE 4 er planlagt å inkluderes i Gutsy, bl.a. filbehandleren Dolphin. Se her for flere detaljer om planlagte funksjoner i Gutsy: https://blueprints.launchpad.net/ubuntu/gutsy/+specs Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Kubuntu 7.10 blir lansert etter litt senere enn ubuntu 7.10 så vi får se trenger man goså xgl for å få kjørt dette i kubuntu slik som man må ha i ubuntu for å kjøre beryl? Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Kubuntu 7.10 blir lansert etter litt senere enn ubuntu 7.10så vi får se trenger man goså xgl for å få kjørt dette i kubuntu slik som man må ha i ubuntu for å kjøre beryl? 8757192[/snapback] Du trenger ikke XGL for å kjøre Beryl. AIGLX fungerer det også, og krever overhodet ingen roting med konfigurasjonsfiler dersom du bruker et litt eldre Radeon-kort (9800 Pro her). Jeg tror ikke KDE 4.0 kommer til å kreve det for composite (gjennomsiktighet m.m.), men det er godt mulig at ytelsen blir bedre med det. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Jeg er meget spent. Dog er jeg nok mer vant til Gnome, man får se.... Spennende er det nå uansett. Lenke til kommentar
jorgenjen Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Du som er sånn linux gurru ^^ og skriver masse bra, hva med en guide til beryl og den andre jeg aldri husker navne på til ati korta? Nederst, under relaterte artikler, er det en link til en Beryl guide. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Så er det bare å krysse fingrene, og håpe på at GNOME-folkene får fingeren ut og begynner å tenke på GNOME 3.0. Nå har det bare vært inkrementelle oppdateringer de siste tre årene, det er trolig på tide å gjøre et større hopp fremover snart, spesielt nå som KDE4 kommer til å gi dem god konkurranse. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 enig med deg Jorgis, men med tanke på at de har lagt planer om en 2.22 release så virker det lite trolig at den kommer snart du kan se et roadmap på denne siden: http://live.gnome.org/RoadMap Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Kubuntu 7.10 blir lansert etter litt senere enn ubuntu 7.108757192[/snapback] Å? De pleier å lanseres samme dag. Hvor har du lest at Kubuntu skal lanseres senere? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Dette blir artig Beryl er så sinnsykt tregt til å starte. Pluss at det finnes ikke ord på kor ustabilt det er. Så gleder mæ t 23 oktober Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Ja, 23 oktober blir en merkedag, regner med at det blir en standard inlegging av KDE for uttesting da... Videoen viser mange (ganske flotte) "nyinnvinninger" i KDE. Hvem trenger Vista, iallefall når alle de "gode" vistafunksjonene kommer i KDE + ett par som ikke er der... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Hvem trenger Vista, iallefall når alle de "gode" vistafunksjonene kommer i KDE + ett par som ikke er der... 8763066[/snapback] Har man lyst til å spille spill som Crysis må man ha MS og dx10. Og da hjelper det fint lite at man har en Linux distro som har dx10 "look a like". Men KDE 4 er nok mer enn bra nok for de av dere som ikke spiller spill på pc-en.. og ønsker seg Vista effekter.. Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Hvem trenger Vista, iallefall når alle de "gode" vistafunksjonene kommer i KDE + ett par som ikke er der... 8763066[/snapback] Har man lyst til å spille spill som Crysis må man ha MS og dx10. Og da hjelper det fint lite at man har en Linux distro som har dx10 "look a like". Men KDE 4 er nok mer enn bra nok for de av dere som ikke spiller spill på pc-en.. og ønsker seg Vista effekter.. 8763090[/snapback] Både KDE og GNOME > windows, så lenge man ikke er avhengig av windowsspesifikke applikasjoner (eg. de fleste spill). Får angst hvis jeg skal prøve å gjøre noe produktivt i windows. Akkurat nå er Supreme Commander eneste grunnen til at windows i det hele tatt er installert på denne maskina. Men allt kommer jo ann på hva man har vennt seg til seff. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 jeg vil ikke si at vi som bruker linux og gleder oss til kde 4 IKKE spiller spill. Mer tvert imot. Kan spille CS med steam osv. i linux. Så ikke kom med den spill greia her. Men er enig med lock-aze. Lenke til kommentar
Erad Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Både KDE og GNOME > windows, så lenge man ikke er avhengig av windowsspesifikke applikasjoner (eg. de fleste spill). Får angst hvis jeg skal prøve å gjøre noe produktivt i windows. 8763162[/snapback] Glad jeg kun har et OS uten titusen forskjellige versjoner av det, å forholde meg til. Jeg får angst hver gang jeg skal prøve å gjøre noe produktivt i linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå