eddin Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg har et aldri så lite problem med min Athlon XP200 og Soyo Dragon U.P.: Ved 100mhz fsb starter pc'en, men kjører da på underdrevne 1250mhz Ved 133mhz fsb starter pc'en ikke overhodet. Har en 3dje parts 512mb ddr brikke. Måtte ta ut den noe eldre 256mb brikken, siden den ikke likte hovedkortet i det hele tatt, uavhengig av fsb... Så mitt spørsmål er: Hvordan skal jeg få sparket den late prosessoren min i baken og få den til å kjøre på sine reklamerte 1600-eller-så mhz? Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Mja, har du prøvd å flashe/oppgradere BIOS til nyeste versjon? pleier i noen tilfeller å hjelpe. Lenke til kommentar
rakett Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 har du sjekka temp? hadde et tilfelle der en maskin nekta å gå på XP2200+ hastighet, men starta fint på 1300ettelleranna.. da var temp veeeeldig høy. vi rensa kjølern og satte på plass med riktig kjølepasta, da starta den fint på 1800mhz prøv å sjekke temp du Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 har hatt samme problem, pcen går bananas på 133mhz fsb. tror det er noe bøll med kortet jeg hadde (a7v8x) og pc3200 minne ellernoe. isåfall så bestillte jeg nytt nforce2 kort istad. blir bedre saker Lenke til kommentar
eddin Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 Tviler på at det er temperaturen, den ligger på 40-45 ved 100mhz. En ting jeg glemte å nevne: Skjermen "deler" seg i Bios når jeg prøver å kjøre på 133mhz. Dvs. høyre halvdel vises på venstre halvdel av skjermen, og vice versa. (i tillegg til litt annen, tilfeldig oppstykking av skjermbildet) Lenke til kommentar
alexio Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 eh... klokker du MHz by MHz i bios? det blir feil vett.. du må jo stille på en jumper vil jeg tro, dette er tatt opp flere ganger før på dette forumet.. søk.. Lenke til kommentar
eddin Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 Nei, klokker ikke mhz for mhz. Velger simpelthen enten 100 eller 133 mhz for fsb i bios... Finnes ikke noen jumper for det på kortet mitt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå