BearThor Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Lurte på om noen har noen bilder der de kan vise meg forskjellen på bilder tatt Med og Uten caps? Eventuelt en forklaring på hvor bra/dårlig dette er Tar mye bilder ute i sola og lurer på hvor mye jeg har å tjene på å gå i anskaffelse av en sånn caps på objektivet mitt. Edit: Solblender heter det vel kanskje.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Jepp "lense cap" er objektivdeksel. Solblender/ lense hood det du er ute etter Lenke til kommentar
BearThor Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Jepp "lense cap" er objektivdeksel. Solblender/ lense hood det du er ute etter 8756342[/snapback] Var ikke akkurat det jeg spurte om Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Jepp "lense cap" er objektivdeksel.Solblender/ lense hood det du er ute etter Var ikke akkurat det jeg spurte om Men du blandet det nå, så uansett (for andre lesere om ikke annet) er det greit at det ble oppklart... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 det gjør det også enklere hvis du vil søke på f.eks. http://www.flickr.com/ hvor jeg er rimelig sikker på at du vil finne eksempelbilder på alt mellom himmel og jord. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Lurte på om noen har noen bilder der de kan vise meg forskjellen på bilder tatt Med og Uten caps?Eventuelt en forklaring på hvor bra/dårlig dette er Tar mye bilder ute i sola og lurer på hvor mye jeg har å tjene på å gå i anskaffelse av en sånn caps på objektivet mitt. Edit: Solblender heter det vel kanskje.. 8755301[/snapback] Bare ta kameraet med deg ut i sola du. Se i søkeren hva som skjer når du får sollys inn på frontelementet. Så skygger du med hånda. En motlysblender (som det også heter) gjør samme jobben. Det burde gi deg en røff ide. Hvis du har kamera med dårlig søker, så kan det være en ide å ta noen bilder og studere dem etterpå i fred og ro. Grunnen til at jeg råder deg til denne framgangsmåten er at du vil lære mye mere, enn ved å sitte og stirre på bilder som andre har tatt. Motlysblender beskytter og frontelementet mot slag, riper og smuss. Så det er og en rimelig forsikring av utstyret. Ikke fullverdig beskyttelse, men tross alt en verdifull ekstra sikkerhet. Om du kjøper vil jeg råde deg til å finne en som passer godt til objektivet, og er solid. Mvh Tim Typo Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Lurte på om noen har noen bilder der de kan vise meg forskjellen på bilder tatt Med og Uten caps?Med caps: Uten caps: :!: Fra spøk til alvor... med en solblender, reduserer du faren for lysreflekser fra sidelys (sol eller andre lyskilder) i bildene dine. Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Huff - da blir det jo utrolig vanskelig å la være å fortsette i den gaten... Uten caps: Med grønn felleskjøp-caps: -Vegar Lenke til kommentar
BearThor Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Lurte på om noen har noen bilder der de kan vise meg forskjellen på bilder tatt Med og Uten caps?Med caps: Uten caps: :!: Fra spøk til alvor... med en solblender, reduserer du faren for lysreflekser fra sidelys (sol eller andre lyskilder) i bildene dine. 8760894[/snapback] Bra dere kommer med seriøse svar.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Bra dere kommer med seriøse svar.. 8810596[/snapback] Den andre delen av innlegget mitt var seriøst. Bare prøvde å være litt morsom også. Ikke sikkert jeg lyktes, men men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå