RBW Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 AMD/ATI har nå lansert sin driverpakke Catalyst 7.5 for Windows XP, Windows Vista og Linux. Les mer Lenke til kommentar
saivert Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 På tide med en ny test av HD 2900XT da eller? Så får vi se om ytelsen går opp noen hakk. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Jepp saivert, dette roper etter en ny test av HD 2900XT. Linux Catalyst 7.5 (8.37.6) bringer Catalyst Control Center versjon 1.0 til Linux. Dette er et etterlengtet program. Godt å se at det er fremgang på den fronten. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Linux-driveren må jeg prøve. Jeg håper det er gjord ordentlig arbeid denne gangen. Lenke til kommentar
lixo_666 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Håper linux driverne er bra. Lenke til kommentar
Muvule Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Enig saivert og Simen1, hadde vært fint med en oppdatert test. Da også med ikke benchmark DX10 (Company of Heroes) Endret 1. juni 2007 av Tai`dai Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Håper de nye driverne legger til støtte får X1950Pro , Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 ja håper dette løsner litt på den teoretiske ytelsen 2900XT sitter på, kortet har jo et enormt potensiale, bare og få det ut Lenke til kommentar
HKS Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Håper linux driverne er bra. 8755788[/snapback] Er det støtte for R600 i Linux driveren? Catalyst Control Center har vel vært i et par revisjoner har det ikke? Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) akkurat i siste liten den lanseringen menneh.. har akkurat lastet ned driverene for 32bit vista og driverene kommer bundlet med reklame og en skjermsparer? Edit: installerte med earthsim opsjonen. eneste jeg fikk med da var en link med en promo-kode på skrivebordet som ledet til earthsim. eneste man får der er en kopi av freeware versionen av earthsim som har en ati-logo nederst i det høyre hjørnet. http://ati.amd.com/online/cccwelcome/promotions.asp?id=Qube for dem som vil se selv.. Edit2: "free games offer" er en del bedre. her får man HL2: Lost Coast og HL2: Deathmatch. http://www.steampowered.com/ati_offer1a/ Endret 1. juni 2007 av Prelude Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Støtter linuxdriverne xorg7.2, eller støttes fortsatt kun 7.1? Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 ikke spør meg ADVARSEL! med Cat 7.5 så kan bildet bli mye blassere. så mye at hvitt blir grått, fargene mister "spruten" og alt ser veldig grått og kjedelig ut. grunnen til dette er en instilling i kontroll senteret som er feil. for å rette på dette så må du åpne kontroll senteret, velge farge/color og helt nedert på den siden er der en instilling som heter (på engelsk med meg...) "Black and White levels". for dem som bruker drivere med norsk språk så burde den hete "Sort og hvitt nivå" eller noe sånt. bytt fra PC standard til Microsoft MCE og problemet er løst. Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 nå, få høre da folkens, hvordan er Linux driverene denne gangen? Er det en posetiv trend på gang eller er det ingen framgang i det heletat? Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Håper det er bra støtte for x1600xt i linux driverne. Uansett hva jeg prøver på så får jeg ikke Compiz eller Beryl til å fungere. Gleder meg til å teste de Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 hvordan fungerer linux driverene? fila heter xxxx.run ? bare å kjøre den da eller? på ubuntu også? Lenke til kommentar
BremnesX Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Etter å ha oppgradert fra versjon 6.9 til 7.5 (winXP) mistet jeg muligheten til å komme inn i kontrollpanelet i det hele tatt... Supert. Noen tanker og ideer på denne? Skjermkort: Sapphire Radeon X1900XT 256MB.. (blir identifisert som X1900 Series både 6.9) Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 humm. kanskje du burde prøve dette programmet: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745 Har fungert for meg et par ganger saker og ting bugga ut. Lenke til kommentar
BremnesX Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 DargarWhiteFang: takk for svar, men var ikke der feilen lå. Den vanlige knappen (høyre museklikk på skrivebord -> ATI cp) fungerte først ikke. Så prøvde jeg gå inn i ATI cp via "egenskaper for skjerm", noe som heller ikke fungerte. Til slutt gikk jeg inn via startmenyen, noe som fungerte og i tillegg fikk de andre stedene til å fungere... Weird.. Anyhow.. CATALYST® Control Center viser at skjermkortet mitt har: Core Clock in MHz: 500 Memory Clock in MHz: 594 I følge X1900XT skal kjerne være 625 og minne 1450. For å være ærlig har jeg ikke sjekket dette ut før, men det virker jo til å være noe galt? Beklager for å "hi-jacke" det tråden egentlig handler om, men skjønner ikke helt dette.. Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Linuxdriveren fungerer veldig bra foreløpig med mitt Radeon 9600. Ingen Benchmark results fra min side men kunne vært kjekt å testet en runde quake før og etter eller noe. Control Center fungerer greit, men unødvendig i mine øyne siden jeg kan bruke "Screen Resolution" på gnome panelet for å endre oppløsning raskt og effektivt.. Men for de med flere skjermer eller lignende oppsett kan det jo være spennende å se hvordan det fungerer. De som lurer litt på ubuntu installasjon: http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_Fe...tallation_Guide. En helt knall guide som fungerer veldig bra til de som er usikre. Idiotsikker for meg til nå. For de som sliter med andre distroer og vil ha en mer generic installasjonsguide kan jeg anbefalle Gentoo forums og Gentoo Wiki. Veldig gode forklaringer og staright forward fremgangsmåter. Lenke til kommentar
shabador Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Anyhow.. CATALYST® Control Center viser at skjermkortet mitt har:Core Clock in MHz: 500 Memory Clock in MHz: 594 I følge X1900XT skal kjerne være 625 og minne 1450. For å være ærlig har jeg ikke sjekket dette ut før, men det virker jo til å være noe galt? 8758379[/snapback] Det stemmer nok det. X1900 har en 2d og en 3d modus. Når man er i 2d, blir clockrate og volt satt ned. Når man åpner et 3d-program settes Overdrive i gang, og du får den klokkehastigheten du skal ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå