galaxee Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 noen som aner korleis eg booter en windows xp pro cd? den nmexter å boote fra cden :-? Lenke til kommentar
letmein Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Er CD-rom'en satt til å bootes fra i BIOS? Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Har du brenner i tillegg kan du prøve å putte den der istedet.. er det en orginal xp cd? Gammel maskin? Har opplevd at gamle maskiner ikke booter på cd'er selv om det står at den kan det i BIOS.. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 jeg tror jeg vet problemet ditt. på Primary IDE, Secondary IDE og slikt må du sette på AUTO istedet for NONE! i bios altså. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 står desverre auto på alt Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 nope ikke orginal cd,pcen er helt ny Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Den er sikkert ikke brent rett, altså ikke som bootable. Lenke til kommentar
shorin Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Hvis cd'n starter av seg selv i WIN98/XP er cd'n bra og burde boote under boot :o sett dvdrom som master på secondary og evnt.brenner på slave på sec. la cd'n spinne opp får du booter har skjedd meg at den bare skipper under oppstart. hvis ikke gå inn i "ekte"DOS(w98/me oppstartdisket)med cd i dvd,og starter den ikke av seg selv da så skriv "bokstav på dvd":install xp(eller run,winxp,setup,setup xp osv.prøv) egentlig ikke så mye peil,men prøv dette :-? Lenke til kommentar
FlatBeat Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Hvis du booter på en oppstartsdiskett, må du inn i "i386" mappa på cd-en og skrive "winnt". da skal installasjonsprogrammet starte. eventuellt kan du kopiere inn i386-mappa på harddisken og kjøre samme kommandoen derfra hvis du skal innstallere xp. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Hvis cd'n starter av seg selv i WIN98/XP er cd'n bra og burde boote under boot :o quote] Nei, ikke nødvendigvis. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 takker for alle svara,får se på det i måro zzzzzzzz :=) Lenke til kommentar
Cycl0ps Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg bare oppgradererfra 98 når det er installert. Tar litt lengere tid men da kan jeg som regel gjøre noe annet i mens den stårog går.. 98+ 98oppstarts diskett + XP så hr du det! Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 cden? kan ikke skrive noe på cden Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Hvis du booter på en oppstartsdiskett, må du inn i "i386" mappa på cd-en og skrive "winnt". da skal installasjonsprogrammet starte. eventuellt kan du kopiere inn i386-mappa på harddisken og kjøre samme kommandoen derfra hvis du skal innstallere xp. Hvis du gjør det på enne måten så vil din installasjon ta...minst 8 timer hvis du er heldig. Du må ha enablet cach-"driver" til dine HDD. Du må først kjøre Smartdrv og så kan du gjøre som beskrevet ovenfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå