K3nn7 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Hvordan i granskaugen har du latt det gå 4 måneder? Det tok 5-fem dager fra jeg leverte min til DHL til jeg fikk ny tilbake. Leverte den inn på en mandag, fikk tilbake ny på fredagen samma uka. Endret 1. juni 2007 av K3nn7 Lenke til kommentar
derezzed Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 For å summere opp alle spørsmålene: Konsollen ble kjøpt på Spaceworld i Oslo. Jeg bor i Bergen. Kunne kanskje gått til en lokal Spaceworld, men jeg ringte Microsoft og de sa de kunne hente den direkte hos meg. Derfor gikk jeg aldri til butikken. Sånn som jeg har forstått det fra alle svenskene på Xbox Support så er Xbox-en kommet frem til Tyskland. Den er bare aldri returnert til Norge og ingen vet hvor den er. Hadde det ikke vært for PS2 og Final Fantasy XII så hadde jeg syklet til Tyskland på damesykkel og hentet den maskinen selv. Men jeg har overlevd, så jeg har bare gitt faen frem til nå. Får ringe og skjelle de ut. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Spaceworld i bergen har plikt til å ta imot varer kjøpt i samme kjede, så lenge du har tatt vare på kvittering . Forstår at du tenkte som du gjorde, men da vet du dette til neste gang iallefall. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 En kompis av min far hadde trøbbel med telenor. Etter mange telefoner, og han hadde blitt ljugd til, tok han opp telefonsamtalen. I denne telefonsamtalen spurte han om det var vanlig å ljuge for kundene. "JA" fikk han som svar. til slutt i samtalen sa han at han hadde tatt opp samtalen, og hvis saken ikke ble ordnet innen x dager, så kom han til å sende lydfila til TV2.Da ble det fart i sakene. Kanskje en tanke å gjøre noe lignende? 8757019[/snapback] Det er faktisk ikke lov aa ta opp samtalen du har med en person uten aa opplyse om det paa forhaand, akkurat som om det ikke er lov aa sette opp videoovervaaking uten aa ha tillatelse samt skilting som opplyser om dette. Har ogsaa faatt en person som skulle sende det inn til TV2 hjelper deg, men TV2 hjelper deg har ingen effekt paa meg, paa samme maaten som svenskene skal ta det til konsument et eller annet tilsvarendes forbrukerraadet her i Norge. Forhandler og distributoer er de som som regel staar for kundens rettigheter da selve selskapet ikke holder til i Norge som regel (her blir jo Telenor et unntak da). og har andre lover aa forholde seg til. Lenke til kommentar
derezzed Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Kan opplyse om at jeg mottok Xbox-en min på torsdag, altså røfflig rundt 4 og 1/2 måned etter jeg sendte den. Ser at jeg har fått ny Xbox, da den jeg sendte inn hadde hvit DVD-skuffe, men den jeg fikk har en sølvfarget en. Det rare var at den jeg mottok hadde med HDD, men den jeg sendte hadde ikke. Jeg har altså en ekstra HDD, men den nye jeg mottok fungerer ikke. Når jeg starter den opp så får jeg feilmelding, men med min gamle så fungerer alt. Fikk også Xbox Live 1 mnd og Kameo med som plaster på såret. Hadde glemt hvor mye DVD-en til Xbox360 bråkte Lenke til kommentar
anolop Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Fikk også Xbox Live 1 mnd og Kameo med som plaster på såret. Alle som sender inn xbox'n får 1 mnd. LIVE abonnement som plaster på såret. Det spillet du fikk, koster sikkert 99kr i butikk, så det var ikke så stort plaster på såret ditt Lenke til kommentar
derezzed Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Det med Xbox Live visste jeg ikke, men jeg skjønte at hvis jeg hadde spurt om f.eks. Forza 2 så hadde nok jeg bare fått nei. Antok det var Classic serien de hadde som trøste premie og siden Kameo var det eneste av de jeg ikke hadde så bare sa jeg ja takk. Gadd ikke å snakke med de mer. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Opplever akkurat det samme as we speak. Konsollen ble sendt inn i begynnelsen av mai, og når jeg ringer for å spørre hvor i helvette den blir av så sier de bare at de har sendt e-post til hovedkontoret og etterlyst den... Skal ringe Komplett i morgen jeg og spørre hva de kan gjøre. Lenke til kommentar
Eremal Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) "Merk deg at du som hovedregel har krav på at selgeren gir deg en lånegjenstand i mellomtiden dersom omlevering eller reparasjon tar mer enn en uke, og at selgeren kun har to forsøk på å rette opp mangelen." Fra Forbrukerrådets sider Ergo har du i prinsippet krav på en låne-xbox360 om reperasjonen tar mer enn en uke. Endret 19. juni 2007 av Eremal Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 "Merk deg at du som hovedregel har krav på at selgeren gir deg en lånegjenstand i mellomtiden dersom omlevering eller reparasjon tar mer enn en uke, og at selgeren kun har to forsøk på å rette opp mangelen." Fra Forbrukerrådets sider Ergo har du i prinsippet krav på en låne-xbox360 om reperasjonen tar mer enn en uke. 8894092[/snapback] Men han lot ikke selger få mulighet til å reparere denne. Han ordnet det selv, og det er det aller beste for det går raskest, men desverre så har han her vært veldig uheldig. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Litt treig posting, i know. Men kommer man til england osv når man ringer 800 14 174? Hørt det... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg tipper norsk support på dagen og engelsk på kvelden, enklere å "utnytte" telefonsupportansatte over there . Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Faen altså! Xbox support er jo selvfølgelig bare åpent fra mandag til fredag... noe som vil si jeg må vente til mandag med og ringe, så kan ikke DHL hente xboksen min før 2 uker etter dette pga ferien min. Da får jeg ikke xboxen min før om ca 6 uker Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hva med å levere boxen inn hos butikkjeden du kjøpte den da? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Dro ned til Elkjøp i dag for å gjøre det, men de skulle jo også sende den inn. Så da tenkte jeg at jeg skulle sende den direkte til MS selv ettersom det og sende via mellomledd ofte tar en uke eller mer ekstra. Men siden support er stengt i helgen så blir det jo noe helt annet Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 For å være helt ærlig, det er ikke alltid det mellomleddet tar særlig lengre tid. Iallefall ikke etter å ha sett erfaringene i denne tråden . Men, vi får håpe det beste for deg lakus! Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Det er faktisk ikke lov aa ta opp samtalen du har med en person uten aa opplyse om det paa forhaand Er du sikker på det? Jeg hadde inntrykk av at det ikke er rettslig gyldig, men heller ikke ulovlig? Det virker jo som om TV2 hjelper deg tar opp telefonsamtalene for klientene sine ofte, men de opplyser vel kanskje om det da. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Men, vi får håpe det beste for deg lakus! Får ikke dratt ned til Elkjøp igjen før tidligst Tirsdag... Det med og ta opp samtaler mener jeg ikke er lovlig sålenge den personen du tar opp ikke er klar over det. Politi osv kan jo selvfølgelig ta opp samtaler hvis det er mistanke om noe, men det blir noe helt annet. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Litt treig posting, i know. Men kommer man til england osv når man ringer 800 14 174? Hørt det... 8922723[/snapback] Kommer ann på. Noen ganger blir man satt over til England, men det greieste er å ringe direkte til England eller USA. Koster jo utenlandstakst da, men har du IP telefon er det ikke noe problem =) England har forøvrig åpent til klokken 22 man-fre. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Hele greia er jo at jeg helst ville UNNGÅ og snakke med engelskmenn med min engelsk-uttale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå