derezzed Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 I begynnelsen av januar sluttet min da 1 år gamle Xbox360 å virke. Jeg kontaktet Xbox Support og ble forklart at Xbox-en min ville bli hentet og sent til reperasjon, og at det ville ca. ta 3 ukers tid før jeg fikk den igjen. Den ble hentet i begynnelsen av februar. I midten av mars er den ikke dukket opp så jeg ringer Xbox Support. Jeg blir fortalt at Xbox-en ikke var blitt sendt fra hovedkontoret deres og at de skulle finne ut hvorfor. De gir meg beskjed at de ringer meg innen 72 timer. 3 dager etterpå ringer de meg og sier at det ikke har fått tak i Xbox-en og at de skal sende en forespørsel til hovedkontoret. Etter 2 nye uker ringer jeg igjen. Samme tilbakemelding. Vi skal kontakte hovedkontoret. Jeg blir forbannet så jeg sender en e-post til Microsoft Norge og informerer om saken. De sier at det skal ta saken videre. Dagen etterpå ringer de fra Xbox Support og sier at det venter på svar fra hovedkontoret men at de gjør så godt de kan. Nå ringer de en gang i uken og informer meg om det samme. Altså intet nytt, venter på svar fra hovedkontor og at det gjør så godt de kan. Hver gang jeg spør om ikke jeg bare kan få en ny konsoll så unngår de spørsmålet. Det var når jeg så datoen idag at jeg skjønte at jeg har manglet Xbox-en min i godt over 4 mnd. Tilgangen til Halo 3 Betaen jeg vant her på Gamer.no har jeg fortsatt ikke fått prøvd. Jeg synes jeg har vært tålmodig i denne saken, men nå må det faen meg være på tide at noen tar fingen ut av ræven og skaffer meg en ny konsoll. Sitter og lurer på om jeg skal gidde å ringe Xbox Support. Jeg får det samme svaret hver gang likevell. Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Jeg synes du har vært alt for tolmodig. Hadde jeg vært deg hadde jeg krevd en ny konsoll. Dette er ikke godt nok av Microsoft. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Bare krev en ny maskin da, det må da gå ann når du har vært maskinløs i 4 laaange mnder. Dem kan serriøst ikke nekte på det engang. Jeg har vært borti folk som har ventet fra 3 til 4 uker, men 4 mnd er langt over grensen. Dem har nok glemt deg rett og slett Endret 1. juni 2007 av Zaleeeek Lenke til kommentar
T-Bear91 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 irriterende da! kanskje microsoft har for mange xboxer å fikse ? Lenke til kommentar
Enigma123 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Du har nok vært litt uheldig der ja. Men ring MS og krev ny maskin pluss noen spill som trøst. Jeg hadde ikke funnet meg i det der ihvertfall. Endret 1. juni 2007 av Enigma123 Lenke til kommentar
V-by Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 irriterende da! kanskje microsoft har for mange xboxer å fikse ? 8755208[/snapback] Det er da så absolutt ikke hans problem. Du må vel bare ringe MS, og si at du vil ha en ny maskin, eller pengene tilbake. eller du skal kreve at du skal ha det. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Flamebait og trolleposter fjernet. Kommentar til moderering taes på PM Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Ta kontakt med forbrukerombudet og klag saken inn til dem. Det får kanskje ikke de store virkningene for deg, men jo flere som melder fra om slett behandling, jo større er sjansen for at Microsoft må bedre sine rutiner.. Ville også krevd å snakke med vaktleder/skiftleder på kundeservicen, og ikke ta i mot unnskyldninger, men kreve at du skal snakke med en person med litt avgjørelseskraft.. Synes det virker som de har rota bort maskina di, men at ingen klarer å gi deg et ærlig svar på dette. Lykke til Lenke til kommentar
kjenyg Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Du må true med tv2 hjelper deg Lenke til kommentar
T-Bear91 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 irriterende da! kanskje microsoft har for mange xboxer å fikse ? 8755208[/snapback] Det er da så absolutt ikke hans problem. Du må vel bare ringe MS, og si at du vil ha en ny maskin, eller pengene tilbake. eller du skal kreve at du skal ha det. 8755266[/snapback] har jeg sagt at det er hans problem? Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Du må true med tv2 hjelper deg 8755492[/snapback] Slettes ingen dum ide! Stå på ditt, forklar at du har vært uten konsoll i 4 mnd og at du nå skal ha din eller en ny maskin på døren innen 10 dager ellers går du til forbrukerrådet! Og som plaster på såret sier du at de kan sende med en utgave av Forza 2! Det er de minste de kan gjøre! Bare ikke godta ett svar som "skal se hva de kan gjøre/høre med hovedkontoret" Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Det jeg lurer på her er hvorfor du gikk til microsoft og ikke butikken du kjøpte den av? Butikken har PLIKT til å hjelpe deg, og mest sannsynlig vesentlig bedre rutiner enn det du har opplevd her. Lenke til kommentar
RoninMasao Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Jeg tviler på at det er mange som har vært like uheldig som deg.. men at de ikke klarer å sende deg en ny når de selv innrømmer å ha rotet din bort er merkelig! Min kom i retur etter 1 uke og 1 dag.. Så jeg klager ikke på MS support. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Kanskje du kan spørre om du kan få telefonnummeret til dette berømte hovedkontoret, så kan du ringe å spørre om du får igjen maskinen, eller om du må melde 360'en stjålen til politiet. :-/ PS! Hvis du sitter i telefonkø hjelper det ofte og skrike ut, da blir du ofte prioritert foran andre tålmodige folk. Vet ikke om dette virker hos MS, men virker ofte hos flyselskap. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Det jeg lurer på her er hvorfor du gikk til microsoft og ikke butikken du kjøpte den av? Butikken har PLIKT til å hjelpe deg, og mest sannsynlig vesentlig bedre rutiner enn det du har opplevd her. 8756332[/snapback] I Mange tilfeller er det kjappere å ta saken direkte med produsenten. Men ikke tydelighvis i denne saken. Tar du det med butikken (som jeg hadde gjort) hadde du ivvertfall hatt noen mennesker face to face du kunne ha forbeholdt deg til. Har selv erfart at det er fryktelig enkelt for noen selskaper å slenge på røret... @ BloodSpiller Du har ikke det Men jeg mener at hvis MS har for mange xboxer å reparere, så burde de i det minste si ifra. Og de burde kanskje tenke på å ansette flere reperatører/ benytte flere verksteder... Kunden skal helst lide minst mulig for feil som ikke er vedkommendes egen skyld. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Hovedkontorer kan være et lite helvete iblant. Jobber selv med support og det er iblant ikke mye vi kan gjøre. Spør du om å få snakke med en som har høyere rang så er det bare å glemme fordi det egenltig ikke er mulig da det faktisk er jobben din å håndtere disse samtalene, og det er derfor du har kundebehandlere og ikke sjefen selv som svarer. Reperasjon er et lite helvete iblant da verkstedet eller f.eks Ups iblant kan somle en del. Har kunde fyllt ut papirene feil kan dette også lett føre til problemer. Levere til butikk er ikke noen spesiell fordel da du må hente produktet ditt der når det er reparert, tiden reperasjonen tar er lengre siden de som regel ikke rapporterer inn saken med en gang, noe som iblant fører til en garanti reperasjon er gått ut av garanti når butikken sender det inn og at de drøyer den litt før de kontakter deg etter at pakken er mottatt i butikken. I tillegg så har de egne verksted som ved feil av og til prøver å rette problemet selv og dermed skader produktet enda mer, og fører til tap av garanti siden ikke autorisært selskap har gjort reperasjonen. Hvis du opplever at supporten legger på for deg så har du kommet til en dårlig support da en av hovedreglene er at det er kunden som skal avslutte samtalen ved å legge på. Klikker du mongo i telefonen så havner du fort langt bak i køen på hvordan den du snakket med prioriterer din sak. Husk at veldig mye av support er ikke gjort av firmaet som lager produktet men et selskap som leverer support til f.eks Microsoft i denne saken. PS: Jeg gjør ikke support for Xbox 360. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Du må true med tv2 hjelper deg 8755492[/snapback] Slettes ingen dum ide! Stå på ditt, forklar at du har vært uten konsoll i 4 mnd og at du nå skal ha din eller en ny maskin på døren innen 10 dager ellers går du til forbrukerrådet! Og som plaster på såret sier du at de kan sende med en utgave av Forza 2! Det er de minste de kan gjøre! Bare ikke godta ett svar som "skal se hva de kan gjøre/høre med hovedkontoret" 8756299[/snapback] Hugs òg å spørre etter namn og nummer på personen du snakkar med. Det pleier ha ei veldig god effekt. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 En kompis av min far hadde trøbbel med telenor. Etter mange telefoner, og han hadde blitt ljugd til, tok han opp telefonsamtalen. I denne telefonsamtalen spurte han om det var vanlig å ljuge for kundene. "JA" fikk han som svar. til slutt i samtalen sa han at han hadde tatt opp samtalen, og hvis saken ikke ble ordnet innen x dager, så kom han til å sende lydfila til TV2. Da ble det fart i sakene. Kanskje en tanke å gjøre noe lignende? Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Synes dem ikke var så ubrukelige jeg, venta litt over 2 uker så plutselig kom DHL og leverte den, og den var til og med helt ny i plastikk og alt Synes dem er flinke når det gjelder kundeservice og det skal dem har kudos for Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Xbox 360'er blir sendt til Tyskland til reperasjon. Jeg får utifra at DHL kom på døren din og hentet den? Hvis du ringer Xbox 360 supporten og oppgir referansenummeret så skal de jo kunne se hvordan det ligger an med den. Du kan jo be om å få snakke med en med myndighet der inne, så de får fart på sakene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå