Gå til innhold

Jeg skal ha nytt skjermkort noen tips?

Anbefalte innlegg

Heia, snart bursdag og grei, og i den forbindelsen vil jeg ha et nytt skjermkort, har alltid vært ati mann, men synes det 2900 kortet blir for dyrt og for strømkrevende, tenkte da og kjøpe et nvidia 8800gts 320m. er dette et greit kort tenkte også på 8600gts men da vil jeg ha 512 mb versjonen. jeg har pr i dag et Radeon 1900gt, som begynner å slite litt i de nyere spillene på høy oppløsning.

Ellers har jeg

Ati radeon 1900gt (med zalman vf 900 kjøler)

c2d e6400

2gb ram 800mHz

tagan 580w strømforsyning (bråker fælt)

ausus p5vd2-x hovedkort

2x sata harddisker på 250 gb vær

Windows vista 32 bit

Pcen min brukes til det meste inkludert spill, men er ikke en slik som trenger å ha alt på dte høyeste og med best detaljer, men klarer ikke spill når det lagger.

Hva synes dere om skjermkortene jeg har vurdert?

Forresten hvordan er støy nivået på disse skjermkortene, vil ha et som ikke bråker så ille, selv om psu gjør det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heia, snart bursdag og grei, og i den forbindelsen vil jeg ha et nytt skjermkort, har alltid vært ati mann, men synes det 2900 kortet blir for dyrt og for strømkrevende, tenkte da og kjøpe et nvidia 8800gts 320m. er dette et greit kort tenkte også på 8600gts men da vil jeg ha 512 mb versjonen. jeg har pr i dag et Radeon 1900gt, som begynner å slite litt i de nyere spillene på høy oppløsning.

Ellers har jeg

Ati radeon 1900gt (med zalman vf 900 kjøler)

c2d e6400

2gb ram 800mHz

tagan 580w strømforsyning (bråker fælt)

ausus p5vd2-x hovedkort

2x sata harddisker på 250 gb vær

Windows vista 32 bit

Pcen min brukes til det meste inkludert spill, men er ikke en slik som trenger å ha alt på dte høyeste og med best detaljer, men klarer ikke spill når det lagger.

Hva synes dere om skjermkortene jeg har vurdert?

Forresten hvordan er støy nivået på disse skjermkortene, vil ha et som ikke bråker så ille, selv om psu gjør det.

8754967[/snapback]

Siden du har 1900gt fra før, så vil ikke 8600gts bli noe særlig til oppgradering. 512MB ram på en 8600gts har du heller ikke bruk for, ettersom GPU'en ikke vil klare å kjøre spill på så høy oppløsning og AA at du vil komme til å trenge så mye minne.

Hold deg til det første forslaget ditt du. 8800GTS 320MB passer bra til deg. Kraftigere enn de andre alternativene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...