Gå til innhold

Dual DDR spørsmål, trenger svar ASAP!

venomzorg

Anbefalte innlegg

fikk beskjed her på forumet og kjøpe 2stk 256mb brikker istedet for 1 stk 512mb brikke pga dual ddr. fikk akuratt dette i mail:

e du dom?

Selv om man har dual ddr, så går det ikke fortere med to ram brikker enn med en 512 brikke....

dual ddr fungerer på samme måte som raid med hardisker, den kan hente og sende til to enheter samtidig....

men det har ingenting å si på ytelsen...

ikke i forhold til en 512 brikke!!!

Hilsen XXXX

har jeg fått dårligråd herifra? er 1 512brikke raskere en 2stk i dual ddr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bruker det nye chipsettet med dual DDR (E7205, eller SIS655) så er det selvfølgelig mye kjappere å bruke 2x256mb brikker, dette scorer høyere enn RD ram på enkelte tester. 2x40GB i raid er kjappere enn en 80gb ja, men akkurat dette merkes vel ikke så lett i daglig bruk. Men dual DDR (2x256MB brikker, merkes veldig).

Du har nok fått ett dårlig tips her ja virker det som, men er komplett i bergen i nærheten av komplett i tønsberg så har de absolutt ikke peiling. Hvis det var copy/paste det du skrev her også virker det jo ikke som en seriøs databutikk i det hele tatt. Komplett webshop er derimot veldig bra!

Å si at det ikke har noe å si på ytelsen er jo bare HELT teit..

Lenke til kommentar
Hvis du bruker det nye chipsettet med dual DDR (E7205, eller SIS655) ....

Må bare si at dette fikk jeg via qxl sin "still selger et spørsmål" så jeg så ikke avsender sin email så dette er fullt mulig en som tuller.

Men tilbake til saken, nForce2 har jo dual ddr så er det raskere og ha 2 brikker en en på dette kortet med dette chipsettet?

Lenke til kommentar

Dual DDR er selfølgelig raskere.

Dual DDR gir vel egentlig dobbel ytelse, - men jeg har lest at P4/533 likevel begrenser maksimalhastigheten til 4,2GB pr. sekund. Det er derfor antydet at intel sitt chips som støtter DDR-PC2100 kan gi like god ytelse som SiS sitt som støtter DDR-PC2700.

Lenke til kommentar
Dual DDR er selfølgelig raskere.

Dual DDR gir vel egentlig dobbel ytelse, - men jeg har lest at P4/533 likevel begrenser maksimalhastigheten til 4,2GB pr. sekund. Det er derfor antydet at intel sitt chips som støtter DDR-PC2100 kan gi like god ytelse som SiS sitt som støtter DDR-PC2700.

men jeg har amd og nforce2 chipsett :/

Lenke til kommentar

Så klart er dual ddr bedre enn vanlig singel DDR. Så lenge det er støttet i chipsettet osvosv vil det være langt høyere ytelse på dual enn singel. Det er jo litt av vitsen med nforce at du kan kjøre dual ddr:) Vedkommende som skrev det til deg må være helt på jordet:) Samme gjelder Raid.. er jo myemye høyere ytelse (dog ikke om man bare speiler).

Lenke til kommentar
Så klart er dual ddr bedre enn vanlig singel DDR. Så lenge det er støttet i chipsettet osvosv vil det være langt høyere ytelse på dual enn singel. Det er jo litt av vitsen med nforce at du kan kjøre dual ddr:) Vedkommende som skrev det til deg må være helt på jordet:) Samme gjelder Raid.. er jo myemye høyere ytelse (dog ikke om man bare speiler).

takk, ble glad nå. men dual ddr kan brukes med alle rambrikker hvis man har 2stk like?

Lenke til kommentar
Jeg fikk ikke helt med meg hvem du fikk den mailen fra, men dersom jeg hadde fått den fra ei websjappe hadde jeg handlet ett annet sted.

nei jeg fikk den tilsendt via qxl og det stod ikke avsender.

personene bare påstod at han jobbet på komplett, men det tviler vi på.

men det er ikke poenget i denne saken. :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...