Gå til innhold

Mp3 spiller som ikke sorterer etter id3 tag,30gb+?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en ny mp3 spiller nå, og har prøvd å kjøpe Creative Vision:M, men den sorterte kun etter id3 tag og det funka veldig dårlig for meg siden jeg har mange enkelt sanger av artister bl.a.

Jeg har en iRiver h320, den sorterer etter alfabetet og ser kun filer og mapper ikke id3 tag, så mappesystemet jeg har er at jeg har a-å med mapper så under a har jeg alanis morisette, a-ha osv som mapper (album), men jeg har også enkelt sanger av f.eks. ace of base! ;)

Så spørsmålet mitt er:

Er det noen mp3 spillere i dag som IKKE sorterer etter id3 tag som er på over 30GB?

Håper på svar, hadde vært kjekt å ha med seg hele musikk samlinga til syden om et par uker! :)

Mvh. Fred-Stian

Endret av fredstian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
iAudio X5 gjør kanskje det, er ikke 100% sikker.

Clicky

Supports ID3V2, ID3V1, FileName

Den har også støtte for FLAC som jeg synes er fintfint.

8756241[/snapback]

DER JA! PERFEKT!

Utdrag fra testen til amobil.no:

"Når man blar i mapper er skjermen så stor at man ser mesteparten av filnavnet med en gang, uten å måtte vente på scrolling. X5 baserer seg kun på den mappestrukturen du oppretter selv, og det finnes ingen søke/organiseringsmuligheter i spilleren."

Er det noen som vet om steder i Oslo/Akershus som har denne inne på lager?! Ikke det at det er noe i veien for å bestille fra pixmania f.eks, men liker å klå litt på ting før jeg kjøper de! :)

Lenke til kommentar

Muligens vanskelig å finne den i butikker for tiden. Den norske distributøren har den ikke lenger, og det ser ikke ut som den nordiske har heller www.abtech.se.

Men prøv Teknikmagasinet på Karl Johan , de har 30GB på tilbud:

http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?templa...ok&artnr=100271

Må jo være et kupp :D

Ellers har www.netonnet.no spilleren . Da slipper du å mase med moms til transportør som man må med pixmania.

Lenke til kommentar
2000 for x5 o.o vil haaaaaaaaa

8758256[/snapback]

Jepp, det er bra pris. Jeg har mistanke om at de har kjøpt opp restlageret til den nordiske distributøren, og at modellen er på vei ut.

Blir spennende å se om Cowon kommer med en ny harddiskspiller. Det ble jo antydet at det skulle komme en om få mnd. Har ikke kommet så mye nytt (og bra) på harddiskmp3spillerfronten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
2000 for x5 o.o vil haaaaaaaaa

8758256[/snapback]

Jepp, det er bra pris. Jeg har mistanke om at de har kjøpt opp restlageret til den nordiske distributøren, og at modellen er på vei ut.

Blir spennende å se om Cowon kommer med en ny harddiskspiller. Det ble jo antydet at det skulle komme en om få mnd. Har ikke kommet så mye nytt (og bra) på harddiskmp3spillerfronten.

8760219[/snapback]

x7 ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg var innom Teknik magasinet i karl johan i dag men de hadde ingen igjen. Hvertfall ikke av 60gb utgaven for den var helt utgått.

Pratet med en på teknik magasinet i svinesund og han sa han kunne få tak i men så kunne han ikke alikevel.

Ser netonnet har den inne om noen dager, men til en syk pris...

Er det virkelig ingen andre mp3 spillere som leser mp3'er sånn jeg vil?!

Leste et sted at muligens de archos video/mp3 spillerne gjør det, men de blir litt store igjen siden jeg kun kommer til å bruke den som mp3 spiller....

Endret av fredstian
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Jeg var innom Teknik magasinet i karl johan i dag men de hadde ingen igjen. Hvertfall ikke av 60gb utgaven for den var helt utgått.

Pratet med en på teknik magasinet i svinesund og han sa han kunne få tak i men så kunne han ikke alikevel.

Ser netonnet har den inne om noen dager, men til en syk pris...

Er det virkelig ingen andre mp3 spillere som leser mp3'er sånn jeg vil?!

Leste et sted at muligens de archos video/mp3 spillerne gjør det, men de blir litt store igjen siden jeg kun kommer til å bruke den som mp3 spiller....

9010316[/snapback]

Ville sagt cowon a2, men det er i archos sin klasse av PMPer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mhm.. Riktig, da er det like greit å kjøpe archos pmp!

Jeg har da altså ikke funnet noen enda som faktisk har cowon/iaudio inne, og heller ikke noen andre mp3 spillere som leser og sorterer som jeg vil! :(

Har sendt mail til netonet.no så vi får se om de får den inn igjen, tvilsomt siden den er utgått men...

Trenger altså fremdeles tips til andre mp3 spillere som sorterer som jeg vil! :hmm:

Lenke til kommentar

Hvorfor kan du ikke ha H320? Selv er jeg storfornøyd med min H340, men det kunne godt hatt en kjappere boottime og gapless playblack. Dette er igrunn det eneste jeg syns er negativt med denne spilleren.

Den er stor, men plager meg ikke

En iAudio X5 er nok veien å gå hvis du ikke vil ha H340, eller kanksje H100 serien.

Wow, iRiver har updatet siden sin, det så smekkert ut.

Et spørsmål though, hvorfor er det så få som støtter "filetree" browsing? Dette er ganskje enkelt det ultimate.

Lenke til kommentar
Hvorfor kan du ikke ha H320? Selv er jeg storfornøyd med min H340, men det kunne godt hatt en kjappere boottime og gapless playblack. Dette er igrunn det eneste jeg syns er negativt med denne spilleren.

Den er stor, men plager meg ikke

En iAudio X5 er nok veien å gå hvis du ikke vil ha H340, eller kanksje H100 serien.

Wow, iRiver har updatet siden sin, det så smekkert ut.

Et spørsmål though, hvorfor er det så få som støtter "filetree" browsing? Dette er ganskje enkelt det ultimate.

9078462[/snapback]

Fordi jeg hadde lyst på en med mer plass og hadde rett og slett lyst på noe nytt! Dessuten har jeg solgt H320'en! :p

H340 hadde jo vært en mulighet det, men vet ikke om noen steder den blir solgt desverre. Vet det ligger en på finn, men den ligger jo til like under 5000kr mener jeg å huske! :roll:

Filetree browsing er jo simpelten genialt! Akkurat sånn det skal være, det med id3 tag osv er jo bare tull, verden hadde nok vært bedre uten ipod for da hadde ikke alle andre fulgt etter med id3 systemet! :)

Lenke til kommentar

Det kan du trygt si. iPod har HELT klart drept markedet slik det er nå. Ikke fordi produktet de har laget er unaturlig bra, men fordi det finnes mange sauer her i verden og som digger trender [/rant]

5laken for en H340 er altfor dyrt, men husk at denne var svært dyr i starten, samme med den fra iAUDIO.

Da jeg var i Australia kjøpte jeg faktisk H340 for AUS300/400. Under 2000 altså, litt av en kupp ^^,

Lenke til kommentar
Det kan du trygt si. iPod har HELT klart drept markedet slik det er nå. Ikke fordi produktet de har laget er unaturlig bra, men fordi det finnes mange sauer her i verden og som digger trender [/rant]

5laken for en H340 er altfor dyrt, men husk at denne var svært dyr i starten, samme med den fra iAUDIO.

Da jeg var i Australia kjøpte jeg faktisk H340 for AUS300/400. Under 2000 altså, litt av en kupp ^^,

9081910[/snapback]

Sauer er dumme dyr, og desverre er det altfor mange av de som du sier!

Fant en butikk i storbritania et eller annet sted som hadde iaudio inne, til litt under 2000kr, men med frakt,moms, skatter og styr så lurer jeg på om ikke jeg heller hadde kjøpt archos pmp selv om de er store.

Ja, det er jo aaltfor dyrt, da kjøper jeg heller archos pmp og bukser med større lommer! ;)

Link til annonsen på finn....

Så du har ikke lyst til å selge H340'n din du altså?! :dribble: You lucky bastard... :D

Lenke til kommentar

Hvis du skal kjøpe iAUDIO burde du kjøpe L utgaven, den er litt tykkere, men har til gjengjeld 30timers batterikapasitet =)

Ville også spurt han fyren på finn om han ville solgt for 2000-2500. Så mye han forlanger håper jeg han aldri får solgt den.

Og min spiller må jeg nok ha selv, det er et sterkt bånd mellom oss :blush: hehe

Lenke til kommentar
Hvis du skal kjøpe iAUDIO burde du kjøpe L utgaven, den er litt tykkere, men har til gjengjeld 30timers batterikapasitet =)

Ville også spurt han fyren på finn om han ville solgt for 2000-2500. Så mye han forlanger håper jeg han aldri får solgt den.

Og min spiller må jeg nok ha selv, det er et sterkt bånd mellom oss :blush: hehe

9081990[/snapback]

Det den L'en betydde ja! :)

Jeg har sendt han en mail og forklart at jeg kjøpte h320 for omtrent halv pris av det han selger den for, og det er et år eller to siden! :p Så jeg foreslo 2000kr, får se hva som skjer!

Ja, man får gjerne sterke bånd til sin kjære mp3 spiller! :love

hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...