Gå til innhold

Vits å overklokke e6600 med ddr1 ram?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bruker multiplier så minnet ikke blir klokket i samme slengen som CPUen, det er ingen enorm forskjell på DDR og DDR2 så du kan få et godt resultat med begge.

Hvilket Corsair minne er det snakk om? Enkelte av de kan klokkes ganske bra.

Regner med du har Asrock VSTA hovedkort eller lignende, det er desverre ikke noe klokkekort (ikke av de bedre) så en enorm klokk får du nok ikke uansett.

Lenke til kommentar
Du bruker multiplier så minnet ikke blir klokket i samme slengen som CPUen, det er ingen enorm forskjell på DDR og DDR2 så du kan få et godt resultat med begge.

Hvilket Corsair minne er det snakk om? Enkelte av de kan klokkes ganske bra.

Regner med du har Asrock VSTA hovedkort eller lignende, det er desverre ikke noe klokkekort (ikke av de bedre) så en enorm klokk får du nok ikke uansett.

8754602[/snapback]

Du må nok gjøre som oysfaerg skrev.

Og E6600 har låst multiplier, så du kan ikke klokke ved å bare stille den oppover. Maks er 9. Gå for nytt HK og minne.

Lenke til kommentar
Og E6600 har låst multiplier, så du kan ikke klokke ved å bare stille den oppover. Maks er 9. Gå for nytt HK og minne.

8766867[/snapback]

Man kan vel stille ned multiplier på CPU og også minnet, og så opp på FSB (E6600 er vel ikke låst nedover?).

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

8766867[/snapback]

Man kan vel stille ned multiplier på CPU og også minnet, og så opp på FSB (E6600 er vel ikke låst nedover?).

8767387[/snapback]

Nei, men den er låst oppover. Det jeg mente ;) Derfor kan du ikke overklokke med multiplieren, men underklokke.

Fins det en litt god 775 prosessor med ulåst multiplier?

8767383[/snapback]

Ja,

Intel Core 2 Extreme X6800

og

Intel Core 2 Quad Extreme QX6700 (firekjerne)

Begge koster ca. 7000-8500 kr.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Fins det en litt god 775 prosessor med ulåst multiplier?

8767383[/snapback]

Kun extreme versionene har ulåst multiplier. Altså X6800.

8767412[/snapback]

Ulåst, betyr det at den går evig oppover?, eller, hvor ligger grensa på X6800?

8767418[/snapback]

Ulåst opp til MP60... Så det burde holde ;)

Lenke til kommentar
Høres deilig ut :p

8767588[/snapback]

Digg det ja ;) Men 60 MP er uansett mye mer enn du trenger. Du trenger egentlig aldri mer enn 20, og da er du sikret, med mindre du vil ha ekstra lav FSB for å få lavere ytelse i forhold til klokken.

Lenke til kommentar

Et av poengene med å overklokke en PC er jo å få mer ytelse ut av det man har, så uansett hvor svak den maskinen din er så er det noe å tjene på å overklokke den. En bra overklokking ødelegger ikke maskinen (med mindre du har tenkt å sette en verdensrekord), det gjelder bare å være forsiktig og nøyaktig. Men om sluttresultatet er verd det er opp til deg selv, det er dine penger. :)

Selv så bruker jeg overklokking for å teste stabiliteten til maskinene mine, men i daglig bruk så har jeg satt alle instillinger til standard.

Lenke til kommentar

jeg må kjøpe nytt hovedkort, men hadde lyst til å spare på rammen som er 2gb corsair cmx 1024-3200cs. Men så nå at det ikke var 775 hovedkort med ddr1 støtte. da får jeg vel kjøpe minne og. Noen tips til minne og hovedkort? OC vendlige... helst ikke over 2k tilsammen

Endret av xionoland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...