Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trenger jeg ny psu?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp handlet nye deler til min pc. Beholdt psu'en på 400watt.

Men nå har jeg begynt å få problemer med f.eks Demoen til Colin McRae - Dirt, hvor spillet hakker noe sykt etter ca 10 mins, og jeg må da bare gå ut av spillet.

Før jeg oppdaterte skjermkortdriverene, stoppet spillet helt opp, mens lyden var klikk og gikk om og om igjen.

Det samme skjedde med Ghost Recon Advanced Warfighter. Bilde frøs, og lyden klikket.

Leste om flere som hadde hatt det problemet med 8800 GTS, men jeg fant aldri noen løsning.

Begynte derfor å lure på om jeg må ha meg en kraftigere psu kanskje?

Her er det jeg kjøpte:

post-118140-1180666911_thumb.jpg

Det med strek over er ikke relevant da det var til en annen pc.

på forhånd, takk for svar ;=)

edit:

Fikk med 3dmark 06 også, og når jeg skulle starte det fikk jeg faktisk bluescreen(!)

ellers funker alt bra...

Endret av I_Want_a_Wii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken 400W PSU er det snakk om? (merke/typebetegnelse).

8754605[/snapback]

NorthQ Strømforsyning 4775 ATX 400W

Silent, 140mm Fan, 12-17dBA, 20/24pin

Skal prøve å sette påå viftehastigheten.

Leitet etter det i "nTune", men kunne ikke sette viftehastigheten der. Skal leite etter ditt program...

Lenke til kommentar

8754605[/snapback]

Leitet etter det i "nTune", men kunne ikke sette viftehastigheten der. Skal leite etter ditt program...

8754720[/snapback]

Hvor mange Ampere har den på 12V? Det er den viktigste verdien.

AtW

Lenke til kommentar

Min PSU, thermaltake TR2-550 W sliter som bare det, og jeg har kortet under din modell. Altså det med 320 mb ram.

Det som skjer er at skjermkortet trekker såpass med effekt at PSU jobber i høygir og vifta går på max for å sikre kjøling. tror nok at det over tid vil være uheldig.

Tidligere hadde jeg en psu på 400 watt. slet da med krasj, diverse blue screen og at maskinen frøs. da brukte jeg et 7900 gt kort. Satt da inn den PSU jeg nevnte over, og maskinen ble veldig stabil.

Nå var kanskje svaret mitt noe rotetet, men ja...jeg vil nå anbefale en annen psu.

Lenke til kommentar

Hadde NorthQ 650 watts strømforsyning.. Hørtes ut som Boing 747 og var veldig ustabilt.. Byttet ut med Nexus 500 watt og problemene forsvant. Liker værken Thermallake ell NorthQ PSU'er.. men så har jeg fordommer da :tease:

Anbefaler deg å låne en annen PSU og sjekke om det blir bedre, så du slipper å kjøpe ny PSU unødvendig :)

Endret av ole_guffen
Lenke til kommentar

Fikk f.eks denne bluescreenen når jeg prøvde å starde 3dmark (Etterfeilmld fra Vista etter reboot).

Problem signature:

Problem Event Name: BlueScreen

OS Version: 6.0.6000.2.0.0.256.6

Locale ID: 1044

Additional information about the problem:
 BCCode:	d1
 BCP1:	0000000002B68AD1
 BCP2:	0000000000000002
 BCP3:	0000000000000000
 BCP4:	FFFFF98005D6943D
 OS Version:	6_0_6000
 Service Pack:	0_0
 Product:	256_1

Er fristet til å legge inn XP og prøve det....

Menne uansett skal jeg nok bruke min 400W, så jeg blir nok å kjøpe ny psu uansett.

Ville denne gått greit tror dere. Var jo på tilbud og greier, og Chieftec skal oj ikke være noe dårlig?

PSU 550W

Endret av I_Want_a_Wii
Lenke til kommentar

8754605[/snapback]

8754720[/snapback]

AtW

8754766[/snapback]

Hvordan finner jeg ut av det?

edit: glem det, ser en annen la ut tallene tidligere

Endret av I_Want_a_Wii
Lenke til kommentar

8754605[/snapback]

8754720[/snapback]

AtW

8754766[/snapback]

Hvordan finner jeg ut av det?

edit: glem det, ser en annen la ut tallene tidligere

8757797[/snapback]

Utifra tallene skal det i utgangspunktet være nok juice på din PSU, men jeg kjenner ikke kvaliteten til det merket så godt, mulig det er litt pinglete i forhold til de oppgitte spesifikasjonene.

AtW

Lenke til kommentar

Leste på et forum at det kunne være problematisk med 4 minnebrikker, og det er jo det jeg har. Løsningen var:

"hmm 1 thing you might not be aware of but may affect performance is the fact you have 4 sticks of ram, you should run those at 2t otherwise performance can be effected."

Hva mener han her med "run those at 2t"?

Lenke til kommentar

Du kan bytte mellom 1T og 2T i bios, det heter "command rate" og står vanligvis under RAM timings..

Edit: tviler egentlig på at denne er problemet, om den står på 1T nå så er det tvilsomt du hadde fått startet maskinen i hele tatt.

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har akkurat det samme problemet...

får en bluescreen med "irq_equal_or_less" eller noe slik,også kommer samme feilmelding opp....

jeg tenker meg det har enten med rammen og gjør eller en driver.

personlig så ver jeg at D-link driveren min er ikke skikkelig instalert fordi D-link ikke har laget en skikkelig driver. jeg vet også at hovedkortet,som er et nvida 410 motherboar eller noe i den duren,har ikke greid og instalert alle driverne skikkeligt.

maskinvare id-en er

ACPI\PNPB006

PNPB006

og

ACPI\PNPB02F

PNPB02F

også har jeg men maxtor external harddisk som ikke har vista driver.

det interesange var at jeg byttet mine to rambrikker (2gig til sammen) i samme...slot eller hva det heter, og problemet stopped å kje en lang stund. det er tilbake nå igjen, men dette er grunnen til at jeg tror det kan også ha med rammen eller strømforsyningen..

har hørt at jeg bør bruke memtest86, men vet ikke om det fungerer på vista....

jeg har vista ultimat 64bit...

siden det ikke er noe svar på spørsmålet, så tenkter jeg det kunne være litt smart og samle personene med samme problem på en plass og sammenligne pc-en og kankje finne ut hvilken av de uendelige mulighetene er for kræsjene...

og jeg har fikset på noe spesielt nå,mens jeg kjekket rundt litt....

strmsparerft4.jpg

jeg vet ikke helt hva jeg har gjort,men jeg har forandret strøminstilningene til og slå av harddisken etter 20 minutter til 99999999minutter.... kankje det hjelper,kankje ikke... bare prøver alt jeg kan for jeg begynner og bli ganske drita lei den blåsjermen

Endret av BoiNo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...