Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

brebånd's spilling med ip

Anbefalte innlegg

lurer på hvorfor man ikke får til å joine en som hoster i et spill og der han har bredbånd????

får aldri kontakt. men funker nor vi prøver det samme over vanlig linje.

ikke problemer nor jeg som har bredbånd skal joine andre uten men nor de skal joine meg og jeg andre som har bredbånd. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
lurer på hvorfor man ikke får til å joine en som hoster i et spill og der han har bredbånd????

får aldri kontakt. men funker nor vi prøver det samme over vanlig linje.

ikke problemer nor jeg som har bredbånd skal joine andre uten men nor de skal joine meg og jeg andre som har bredbånd. :roll:

Høres ut som om du bruker en bredbåndsruter ( el. en maskin med software som deler Internet-forbindelsen) av noe slag når dine problemer oppstår. Vanskelig å si, siden du ikke nevner hvilken leverandør det er snakk og hva slags løsning du bruker for å dele forbindelsen.

Ruteren din bruker sikkert NAT ( network address translation ). Samme gjelder sikkert når problemet oppstår i motsatt ende. Løsningen er å åpne porter i ruteren hvis du ønsker at andre skal kunne koble seg til din egen server.

Lenke til kommentar
har ingen rutere eller breibånds deling og ingen firewall.

det rare er at alle jeg kjenner har det samme problemet og vi benytter oss av forskjellige leverandører, jeg har tiscalia.

Siden problemet oppstår med forskjellige leverandører, da er det sikkert snakk om problemer av forskjellig art. F.eks NextGentel leverer en ruter uansett og da må man benytte seg av NAT enten man vil el. ei. Kan ikke svare for dine venner for det er umulig å si hva slags ISP'er de har forbindelse hos, og om de benytter seg av firewall ( el. har avinstallert firewall men ufullstendig, etc. ). Kan ikke se for meg at noe annet kan skape problemer med å sette opp spillserver, når resten fungerer greit.

Lenke til kommentar

Spiller diablo2 og warcraft3 over battle.net selv med Bredbånd.

Er du sikker på at port 6112 er åpen? Det er nemlig porten du bruker når du skal spille over battle.net. Hvis den ikke er åpen vil du få problemer.

Det beste er vel å kontakte tiscali og spørre dem om hva du skal gjøre... Men husk, port 6112 er for battle.net.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...