Gå til innhold

hjelp meg skal lage dokkumentar film


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville begynt med å finne en vinkling på det. Hvordan har barna det på institusjonen(e) muligens. Eller hvorfor noen barn havner på institusjoner. Du burde kanskje finne deg noen intervjuobjekter og.

 

(Jeg kan ingenting om dokumentarer, men det er nok dette jeg ville gjort om jeg hadde fått det som oppgave)

Lenke til kommentar

Du kan filme folks meninger om dette

- De som jobber på institusjonen

- De som er på institusjonen

- De som kjenner noen som er på institusjonen

- Noen som snakker hvorfor barn havner på slike institusjoner

 

Du må først og fremst finne ut hvilken institusjon og få tak i noen folk. Det er ikke sikkert at du får filme der/folk der.

Du må få en vinkling på saken:

Er det trist? Er det fin?

Lenke til kommentar

jeg har funnet folk, og institusjon oxo , for jeg bor på institusjon selv og har fått lovå itervjue alle , som jobber her og bor herdet er greie folk her vettu.

 

men trenger jeg spesiell Video kamera eller kan jeg bruke bare det som mann bruker hjemme, jeg er bare 16 år .

Lenke til kommentar
men trenger jeg spesiell Video kamera eller kan jeg bruke bare det som mann bruker hjemme, jeg er bare 16 år .

8754539[/snapback]

Et handycam fungerer helt greit til enkle ting. Du bør bare huske på å sette opp lys og ha kameraet på et stativ. I hvert fall under intervjuene.

Lenke til kommentar

Det er ingen grunn til å stresse med redigeringsprogram nå. Det er post-produksjon, og gjøres etter at du er ferdig med å filme Jeg ville startet med å lage en oversikt over hvordan du vil lage dokumentaren. Som mange har nevnt, lag en god vinkling på det. Ha en rød tråd gjennom hele dokumentaren, det kan for eksempel være at de som bor der er helt normale folk, men kanskje har vært litt uheldig. Jeg har liten kjennskap til hvordan det er der, så det kan hende jeg tar helt feil.

 

Planlegg hvordan du skal bygge opp dokumentaren. Når du har en oversikt over slike ting, kan du starte intervjuene. Siden du har planlagt en del på forhånd vet du akkurat hvilke spørsmål du skal stille til de forskjellige intervjuobjektene. Pass på at kameraet står på et stativ under intervjuene, og at lyset er plassert godt, sånn at man ser personene du snakker med. Det er ikke viktig at kameraet ditt er så veldig bra, det viktigste er at det er mulig å filme med det.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...