ChristianST Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 snålt problem, nettop fått meg en dell inspiron 9400, så plutselig slutta krøllalfa å funke, de andre ctrl alt tall tegnene funker £$€{[ etc men ikke krøllalfa, noen som har peiling på hva det kommer av? virker verken på det innebygde tastaturet eller det eksterne. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Trykk venstre skift og venstre alt samtidig, eller se på språklinjen i oppgavelinjem, evt. sjekk språkinstillingene i kontrollpanel. Du har nok byttet til engelsk/amerikansk tastaturlayout. Lenke til kommentar
ChristianST Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 har prøvd alle slags varianter men ikke faen. hvis jeg skifter til engelsk med amerikansk tastatur får jeg laga krøllalfa med høyre shift + 2, men da funker jo æøå ikke, så da må jeg skifte tilbake til norsk igjen. snålt kukent problem. er det noen annen måte å lage en tastekombinasjon for å få krøllalfa? Lenke til kommentar
kenborge Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Alt GR i stedet for Left control + Alt? Lenke til kommentar
ChristianST Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Alt GR i stedet for Left control + Alt? 8754495[/snapback] nix, prøvd alt. eneste som funker er å skifte til amerikansk hver gang jeg skal ha en alfa >:| Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Kontrollpanel->Instillinger for region og språk->språk->detaljer. Her kan du stille inn hvilket tastaturopsett du skal ha, og du kan også gå inn på "tasteinstillinger" og sjekke hvilkn hurtigtast du har for å bytte mellom språkene. Merk: Dersom du allerede har programmer åpne, må du bytte til norsk mens du er i hvert av disse programmene. Lenke til kommentar
Erixx Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Har du funne ut av @-problemet? Brukar du winamp, forresten? Den laga det samme problemet for meg. Men då hadde eg ein bluetooth-plugin slik at eg kunne styre winamp med mobilen. Men du kan no sjekke uansett.. Sjekk Options->Preferences->Global Hotkeys. Sjekk om ein av hotkey'ane har "stukke" av med krøllalfa'en. Ikkje sikkert dette hjelper deg noke, men ville berre legg inn ein post sidan eg har slite med samme problemet. Lenke til kommentar
ChristianST Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 fant ut av det, det var nview desktop manager. når jeg disabla det funka den igjen Lenke til kommentar
minitiss Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Det er som du sier nvidia som er problemet. I stedet for å disable hele desktop manager kan du gjøre følgende. Høyreklikk på skrivebordet -> Egenskaper -> Innstillinger - Avansert -> nVidia -> hotkeys og disable hotkeyen som her lagret på altgr+2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå