Ever Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg skal kjøpe meg ny TV nå litt utpå nyåret, og siden jeg nesten aldri ser på "vanlig tv" lenger, men nesten utelukkende på filmer, tenker jeg det blir en widescreen. Er derimot litt usikker på om det funker skikkelig meg TV ut på mitt geforce 4. Har kun kjørt det på vanlig TV, og da er sjermbildet fra dataen tilpassa et gammedags 4:3 aspect ratio. Er det noen som har kjørt TV ut fra et geforce 4 på en 16:9 widescreen som kan si hvordan det blir? Må du forandre resolution i settingene på Pcen, eller bare strekker den 4:3 bildet til 16:9? Ever Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Det er ikke noe problem, det meste av filmer er jo i widescreen og det kan du stille inn både i avspilleren på PC'en (f.eks zoomplayer) eller på TV'en. Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Bildet blir strukket fra 4:3 til 16:9 format.. Så det blir ikke widescreen oppløsning på bildet! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Widescreen er tåpelig. Det er min mening. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 akkurat som en DVD spiller vil tv-ut kunne sende et vanlig signal med svarte striper oppe og nede på widescreen filmer. TV'en har derimot en 'zoom' funksjon, og når du benytter denne vil det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Kjøp deg heller en egen rimelig DVD-spiller som du kobler til TV'n - har sett flere TV-ut på PC og konsoller som PS2/Xbox som har blitt brukt til å spille av DVD og ingen av disse har vært i nærheten av den bildekvaliteten du får med selv en rimelig (under 2000,-) DVD-spiller. Lenke til kommentar
Ever Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 Tenker først og fremst på divx dog.. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Åja - hehe da har du i utgangspunktet ikke så mange valgmuligheter nei Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Har sett litt på dette her og du får neppe tv utganga til å sende et WS signal. At filmene er 16:9 hjelper fint lite når skjermkortet/programvaren legger på sorte striper oppe og nede. Et WS signal skal ikke sendes med sorte striper oppe og nede. Det skal sendes slik at hvis du ser på signalet i 4:3 vil menneskene blir veldig tynne og høye. TVen skal så strekke ut bildet til å fylle hele skjermen og proposisjonene blir riktige. Siden tv utganga ikke er i stand til å sende 16:9 så blir man rett og slett nødt til å bruke zoom funksjonen på TVen til å strekke bildet både horisontalt og vertikalt. Resultatet er selvsagt at bildekvaliteten blir dårligere enn om signalet var ekte 16:9. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Så lenge man bruket en player som holder på aspect ration så skulle ikke det være noe problem. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Hva er problemet folkens? Som jeg nevnte i det første innlegget mitt, går det an å stille output til 16:9 (nei ikke letterbox, men 16:9 fullscreen) i f.eks zoomplayer. Funker helt fint! Lenke til kommentar
remisyv Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Hva er problemet folkens? Som jeg nevnte i det første innlegget mitt, går det an å stille output til 16:9 (nei ikke letterbox, men 16:9 fullscreen) i f.eks zoomplayer. Funker helt fint! Litt utenfor temaet kanskje, men hvilket program/ting :oops: bruker du til å vise tekst i zoomplayer? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Aner ikke, har aldri prøvd å få tekst på filmer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå