Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Binder du ren nakenhet med seksualitet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så det er klart at mange tenker sex om de ser ei 80 år gammel dame med pupper som dekker navlen og generelt kan sammenlignes med ei sviske?

8795705[/snapback]

Et godt poeng ;)

Når man ser sexy personer nakne, binder man kanskje nakenhet med seksualitet. Men når man ser en rosin, binder man ikke det med seksualitet.

Hvis man ser noen som oppfører seg sexy, men ikke er nakne, binder man det med seksualitet, siden det er seksualitet. Nakenhet og seksualitet blir nok en liten bonus ^^

Lenke til kommentar

Et betinget ja fra meg. Jeg tror jeg reagerer normalt på nakenhet. Fra naturens side er det meningen at vi skal føle oss tiltrukket av å se attributter hos det motsatte kjønn, enten det er helt synlig eller delvis skjult (av klær). Disse mekanismene er laget for å sikre formering av arten.

Det er ikke meningen fra naturens side at man skal reagere med seksuelle følelser eller tiltrekning overfor andre arter som man ikke kan formere seg med, eller seksuelt umodne individer av egen art.

Men hvordan man reagerer på nakenhet er også kulturelt betinget og varierer voldsomt fra kultur til kultur - fra naturfolk i amazonas-jungelen, som går mer eller mindre nakne, til burkakledde damer i muslimske land. Det har også med å gjøre hvor ofte man ser nakenhet i dagligdagse situasjoner, tror jeg. Som andre har nevnt allerede, nudister opplever at de ganske snart reagerer mer naturlig(?) overfor nakenhet.

For meg personlig har det mye å gjøre med respekt for andre mennesker. Hvis det var fellesdusj i en militærleir f.eks. og jeg dusjet ved siden av en kvinne, eller hun kastet t-skjorta mens vi spadde en grøft i solsteika, ville jeg ikke automatisk tenkt på sex. Antagelig ville jeg følt meg tiltrukket av å se henne hel- eller halvnaken, men jeg hadde respektert at det var en dagligdags situasjon i et kollegialt forhold og ikke en privat situasjon hvor hun kledde seg av for meg i den hensikt å ha sex.

Lenke til kommentar
For meg personlig har det mye å gjøre med respekt for andre mennesker. Hvis det var fellesdusj i en militærleir f.eks. og jeg dusjet ved siden av en kvinne, eller hun kastet t-skjorta mens vi spadde en grøft i solsteika, ville jeg ikke automatisk tenkt på sex. Antagelig ville jeg følt meg tiltrukket av å se henne hel- eller halvnaken, men jeg hadde respektert at det var en dagligdags situasjon i et kollegialt forhold og ikke en privat situasjon hvor hun kledde seg av for meg i den hensikt å ha sex.

8799700[/snapback]

Du mener altså at du kun tenker på sex i anledning nakne kvinner dersom disse kvinnene er nakne med hensikt å ha sex med deg? Jeg tror du skryter på deg en god del selvdisiplin :p

Lenke til kommentar

Ja, du tolker feil. Hvorfor ble dette så vanskelig da? :)

Selv om man føler seg tiltrukket og tenker på sex, betyr ikke det at man må handle. I enkelte situasjoner (som beskrevet i mitt første innlegg) er det ikke naturlig å begynne å flørte eller gjøre tilnærmelser. Det samme gjelder jo i en så vanlig situasjon som på stranda. Jenter må få lov å sole seg toppløse uten å få uønsket oppmerksomhet av den grunn.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt at man ikke må handle, men du sier du ikke ville tenkt på sex hvis hun kastet t-skjorten. Det har ingenting med handle å gjøre, så du trenger ikke ta det med. Når du selv sier at man ikke kan kontrollere følelser, så virker det sært at du tidligere har sagt at du ikke tenker på sex pga situasjonen (noe som virker for meg som å kontrollere følelsene).

Det er ikke snakk om oppmerksomhet eller flørting nå, altså. Kun tankene dine, som du enten styrer eller ikke styrer.

Lenke til kommentar

Tankene kan man som sagt ikke styre. Når jeg sa at jeg ikke hadde tenkt på sex i den situasjonen, så mener jeg at jeg ikke hadde tenkt på å handle ut fra tiltrekning og følelser. Det er forskjell på å få tanker i hodet og legge en plan for handling. Du har rett i at jeg i den situasjonen hadde kontrollert følelsene. Det må man gjøre noen ganger.

Lenke til kommentar

Men nå var en gang spørsmålet om man ville tenkt på sex, ikke om man umiddelbart ville ha gått bort og forgrepet seg. Og om du ser en naken/toppløs deilig dame på stranden eller tilsvarende, så antar jeg, såfremt du er heterofil, at du som jeg øyeblikkelig ville ha latt tankene falle på sex!

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...