Gå til innhold

Hjelp med MS Word

Anbefalte innlegg

Sitter å skriver en rapport. I begynnelsen av rapporten er det 2 sider med innholdsfortegnelse. Disse to første sidene vil jeg ikke ha synlig sidetall i footer'n min. I tillegg har jeg lyst at side 3, skal være side 1. Altså enten at de 2 første sidene ikke har sidetall, eller om det er mulig å begynne sidetall på negativ skala (dvs -1 i mitt tilfelle) og bare vise sidetall fra og med side 1.

Har engelsk office 2007.

Noen tips hvordan jeg setter det opp slik? Går meg vill i disse menyene på 2007 word'en.

Paul

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd det, men klarer ikke å begynne sidetall med negativt tall.

Så lurer på om det er noen måte å unngå dette problemet på.

Mulig å sette de 2 første sidene som en slags ett stykk innholdsfortegnelse og at sidetallene begynner etter de 2 første sidene?

Lenke til kommentar

Klikk etter innholdsfortegnelsen, gå til Page Layout, klikk Breaks og velg Section Breaks -> Next page.

Så går du til første side etter innholdsfortegnelsen, dobbeltklikker i bunntekstområdet og går til Header and footer Design på båndet. Klikk knappen Link to previous for å koble bunnteksten fra forrige inndeling. Klikk deretter Page number -> Format page number og velg at du skal starte på side 1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...