ratm Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 Enkelt og greit hva er best i ytelse og stabilitet + varighet da.. Pris spiller ingen rolle. Hva er penger? Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 DDR RAM er så og si like rask som RD-RAM i de fleste oppgaver. Det er visse oppgaver RD-RAM har en fordel av sin store båndbredde, men har også en noe tregere ytelse på andre ting. RD-RAM er for dyrt og Intel kommer til å kutte ut denne etterhvert. DDR-RAM ser ut til å bli den minne standarden for pc'er og har god pris/ytelse. Telcontar Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Sånn varighetsmessig har jeg hørt om RD-brikker som har sprengt pga. varme :smile: Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Dual Channel PC800 RDRAM er somregel litt raskere enn PC2100 DDR-SDRAM på P4, mens DDR333 (PC2700) DDR-SDRAM er ofte litt raskere enn RDRAM igjen. Etter at prisen på DDR-SDRAM har gått opp endel så er ikke RDRAM så mye dyrere. Hvis du skal ha Intel chipsett (mest stabilt) står valget mellom I850 med Dual Channel PC800 RDRAM eller I845D med PC2100 DDR-SDRAM. Hvis penger ikke spiller noen rolle ville jeg gått for I850 med Dual Channel PC800 RDRAM. _________________ AMD Athlon MP 1,2GHz @1652MHz 2,02V Taisol CGK760 EPoX EP-8KHA+ GeForce DDR @150MHz/347MHz 512MB DDR SDRAM @137,7MHz TB Santa Cruz Western Digital WD400BB 40GB [ Denne Melding var redigert av: Kamerat på 2001-12-28 01:07 ] Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Du har nok rett Kamerat (kult dobbel mening i navnet :smile:). MEN, det virker som om RD-RAM blir en løsning som Intel ikke kommer til å satse så mye på. Dette har jeg lest flere steder, men dette er jo aldri blitt bekreftet offisielt av Intel. Hvis dette er sant så er det jo en blindvei å gå for RD-RAM løsningen. Uten å tenke på fremtiden og prisen så ville også jeg ha valgt RD-RAM plattformen. Telcontar Lenke til kommentar
((CnsLps)) Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 kan jo bare si at jeg allerede har gått for rdram-løsningen (2x256). og jeg er strålende fornøyd.. tenkte kanskje du ville ha en praktisk erfaring også.. :smile: Lenke til kommentar
demiurgen Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 intel kommer ikke til å slutte med rdr-ram med det første tror jeg for de ha gitt andre produsenter lov til å produsere rdr-ram derfor vil prisen gå ned og rdr-ram vil bli!!!! rdr-ram kan også overklokkes til oppimot 800MHz...da blir den nesten 4x så rask som ddr-ram!! uannsett må vi alle kjøpe nye HK nå seriel ATA kommer!!!!!!! så da kan du egentlig kjøpe deg SDRAM...hehe Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 RDRAM (på desktop dør), RDRAM kjøres i P4 systemer med 2 kanaler a 400MHz hver, derfor PC800 - RDRAM er kjendt for å være ganske vansklig å klokke, i forhold til DDR minne. Skal du ha nytt idag vil I845DDR trolig være det beste kjøpet, de er litt bak sis med PC2700 og i845 med rdram i ytelsen med vi snakker om +/- max 5%. Prisen for i845ddr mot i850rdram sier jo at Intel's plan om å "la rambus seile i sin egen sjø" er ganske fornuftig. Ikke noe galt for dere som har RDRAM, det funker fedt, er (minst) like kjapt som DDR, like stabilt men det er dyrt - og idag er det lenger ikke noen grunn til å gjøre denne invisteringen. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Det beste kjøpet er definitivt DDR RAM!! Basta-bom. Sånn er det med den saken :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå