Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med deling av filer på lokalt nettverk

Anbefalte innlegg

Hei

Siden jeg ikke er sikker på hvor dette er mest logisk å poste så prøver jeg her, så kan evt en mod flytte den hvis det er feil plass.

Problemet er at jeg ikke får delt noen filer lengre på det lokale nettverket på hybel'n. Det er flere koblet til samme routeren her, og jeg finner ingen, samt ingen finner det jeg deler. Dette har alltid funket fint før, men nå plutselig funker det ikke lengre. Først kunne jeg ikke dele i det hele tatt, men det fikset jeg ved å aktivere "server-tjenesten". Så nå vises alle mappene og filene jeg deler som om de er delt på min pc, og ingen feilmeldinger kommer opp. Men ingen andre finner filene likevel, og jeg finner ingen av deres.

I mine nettverkssteder der alle delte filer ligger, så er det helt tomt.

post-97607-1180648201_thumb.jpg

Og trykker jeg på "vis datamaskiner i arbeidsgruppen" så kommer denne feilmeldingen opp. post-97607-1180648208_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du lager en mappe og deler den i høyreklikk menyen og deler den ved hjelp av en veiviser så mener jeg den leter etter arbeidsgruppe som er tilgjengelig og velger deg til å endre nåværende gruppe. Kansje det hadde vært en ide å prøve.

Ellers kan du prøve hive deg ut til en fiktiv arbeidsgruppe for så og hive deg inn igjen etter reboot..

Lenke til kommentar

Har nettopp fått fikset det, fikk virus så jeg har ordnet det nå. Tror det var blaster'n eller hva det heter jeg fikk, pc'n restartet hele tiden etter 10sek i windows. I tillegg fikk jeg blåskjerm under den første formateringen :!: , så etter 3. gangen funket det sånn halvveis. Den er fremdeles ikke helt 100% frisk men den funker nå, hender den fryser seg av og til, men dette kan kansje også komme av den ekstreme varmen for tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...