Gå til innhold

Ingen lyd fra Philips SPC900NC i MSN Messenger

Anbefalte innlegg

Jeg håper dette er riktig del av forumet.

Jeg har trøbbel med Philips SPC900NC (webkamera). Jeg har installert nyeste (Vista)drivere fra nettsiden til Philips. Bildet fungerer helt fint, men den integrerte mikrofonen tuller seg.

Når jeg åpner "Lyd" i kontrollpanelet og går på fanen "Innspilling", ser jeg at den plukker opp lyd. Starter jeg "Lydinnspilling" fungerer det også helt fint der. Men dersom jeg starter en videosamtale i MSN Messenger med dette vinduet åpent, står volumknappen (til mikrofonen, i samtalevinduet) standard helt nede, og den er ikke klikkbar (altså kan jeg ikke stille den). Dersom jeg starter en videosamtale i MSN uten Lyd-vinduet åpent, kan jeg stille på volumet der, men mikrofonen plukker ikke opp lyd. Går jeg så inn i Lyd-vinduet igjen (mens videosamtalen pågår), er det ingen lydopplukkingsvisuellgreie (gain?) til høyre for mikrofon-ikonet (mikrofonen virker på en eller annen måte deaktivert).

Er det noen som har vært borti samme problem, eller noe lignende? All hjelp mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+129837

det samme problemet kjedde med meg i begynnelsen, men etter at jeg har instalert den riktige driveren så virket den som den skal..

hvis du ikka klarer å finne den rette driveren så kan du bare skrive her hva driveren for lyd og mikrofon heter så kan jeg finne den for deg

Lenke til kommentar

Alle mine spesifikasjoner er oppgitt i profilen. Er det lydkortet du snakker om? Jeg oppgraderte nylig til Creatives nyeste driver (sluppet i går eller forgårs, tror jeg), men det virket verken før eller etter oppgraderingen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hmm... Dette problemet hadde eg og før, og så fekk eg fiksa det. Men no er det same opplegget atter ein gong her og... :hmm:

Eg lyt tenkje hardt og lenge på om eg kan kome i hug kva eg gjorde for å fikse det. Viss eg kjem på det så skal eg poste løysinga her! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...