Sky89 Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg har OCZ GameXStream 700W og lurer rett og slett på om jeg kan koble pci-express "adapteren" til 2 4pin utganger (den skal kobles til 2) som kommer ut fra samme "hovedledning". For de 6 4pin kontaktene som er, kommer ut fra 2 forskjellige "hovedledninger" og da skal vel "hovedledningen" klare å levere nok strøm til 1pci-express? Beklager den dårlige formuleringen Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) En 6-pin PCI-E-kontakt skal kunne levere opp til 75 W. De bør nok kobles på to separate ledninger. Hvis du kobler på samme, kan du vel like godt bare bruke en kontakt. Det kan funke, men kanskje ikke så trygt. Adapteret for mitt X1900 GT har bare 1 4-pin kontakt, men så trenger ikke det kortet så voldsomt med strøm. Endret 31. mai 2007 av EasyRaider Lenke til kommentar
Sky89 Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Ok...Synes bare det er litt rart hvis ei ledning me 3pin kontakter ikke skal klare å levere (stabil) strøm til 1pci-express siden den "bare" skal kobles til 2 4pin kontakter Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 En typisk harddisk bruker bare 10 W kontinuerlig. Så du kan koble på 3 disker og fortsatt ikke være i nærheten av det et skjermkort kan dra. Lenke til kommentar
Sky89 Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Ok...Er kanskje ganske logisk allikevel Men hvis jeg i framtiden skal kjøre 8800 gtx i SLI med denne strømforsyningen.. Så må jeg koble i 2 ekstra pci-express kontakter... Og da kan det vel gå, hvis jeg kobler en pci-express kontakt på de forskjellige ledningene? Du sa det kanskje ikkje var så trygt? Endret 1. juni 2007 av Sky89 Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 8800 GTX SLI går nok helt fint så lenge du har en "ekte" PCI-E-kontakt til hvert kort. De trenger langt fra den fulle kapasiteten til 4 kontakter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå