Gå til innhold

Hvilken Java editor bør jeg bruke???

Anbefalte innlegg

IntelliJ. Ingen over, ingen ved siden.

http://www.intellij.com/

Jeg syntes den var overdrevent DYR, rett og slett.

Helt enig - de må sikte på firmaer o.l.

Ellers for å komme med min mening på terjthors spørsmål:

NetBeans - litt tung, men har mange smarte finesser og er gratis. Bruker selv denne.

Eclipse - også litt tung, og mangler grafisk editor, men har ellers også mange gode finesser.

JBuilder - har jo et godt rykte, men er også veldig tung å kjøre.

JCreator, BlueJ, Jext - lette, hurtige og kan det grunnleggende, men ikke noe mer enn det.

Må innrømme jeg ikke helt skjønner dem som synes en text editor er fint... Savner dere ikke code completion, grafisk editor, fargekoder, debuggermulighet, javadoc på metoder osv.??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

KUN EN TING Å SI: ECLIPSE!!!!!!

Jeg har i årenes løp prøvd JBuilder, NetBeans, JEdit, IntelliJ, Jext, (husker ikke flere i farta), men etter å ha prøvd Eclipse, har jeg ikke sett på alternativer siden (og kommer ikke til å gjøre det heller :-))

Eclipses fortrinn:

1. HURTIG! Den er råbra mhp respons , og det føles som en "native" Windows applikasjon

2. Elegant organisering av prosjekter (det beste jeg har sett)

3. Innebygget 'refactoring'. Dette er noe som de fleste editorer mangler (

(med unntak av IntelliJ, og kansje Netbeans)

4. Den 'intelligente' editor hjelpen (automatisk fullføring av kode, formatering mens en skriver, etc) er simpelten den mest fantastiske jeg har vært borte i, og i motsetning til de fleste andre, har denne funksjonaliteten lyn-hurtig respons.

5. Innebygget CVS støtte

6. Mange flere godiser som jeg ikke har rukket å utforske............

Det eneste som mangler, er grafisk GUI bygging (Swing/Awt), så her benytter jeg Netbeans.

Java koding med Eclipse............... det kan ikke bli bedre!!!!!

RCSX

Lenke til kommentar

Jeg syntes den var overdrevent DYR, rett og slett. Hvis man ikke gaar for en privat versjon av den, hvem har penger til slikt, ikke jeg ihvertfall.

Hm. Den har steget en god del. Sist jeg sjekket prisen på den, kostet den 100$, noe som ikke var så galt den gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...