terjthor Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Lurer på om dere kan gi meg en anbefaling om hvilke java editor jeg bør bruke. Har vårt borti JCreator og bruker nå SunOne. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg ville heller brukt NetBeans, Open Source utgaven av Sun ONE. Den kommer uten de komersielle delene av SunONE (Som IPlanet osv...) og er kanskje en tanke 'lettere', men begge to spiser litt for mye minne. Har ikke noe erfaring fra noen andre IDE'er enn NetBeans (og Forte), så jeg kan ikke utale meg noe annet enn at de er grei å bruke hvis maskinvaren din er litt up2date. Lenke til kommentar
terjthor Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 Takker så mye- Skal prøve NetBeans. skal bli interessant å prøve. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Syns NetBeans/Forte er veldig tung. Liker helst enkle, raske editorer. Du hadde jo allerede vært borti JCreator (som jeg selv bruker for øyeblikket). Ellers har du jo tidlige versjoner av JBuilder (v3 f.eks). Nyere versjoner er også rimelig tunge, men sikkert ganske gode (det lille jeg har prøvd dem). De har vel fortsatt gratis-versjoner av dem for ikke-kommersiell bruk så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Lurer på om dere kan gi meg en anbefaling om hvilke java editor jeg bør bruke.Har vårt borti JCreator og bruker nå SunOne. Vi bruker JBuilder Personal Edition v7 ved HiO. Editoren i seg selv er helt grei, noen bøggs ved oppretting av prosjekter i blant, men ellers bra og tydelig fargekoding. Den spiser en del minne, lurt å ha minst 256MB med ram. Ser nå at versjon 8 har kommet ut. Personal edition er helt gratis for skole/privat bruk og kan lastes ned fra Borland. Blir vel ca. 47MB å laste ned. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 IntelliJ. Ingen over, ingen ved siden. http://www.intellij.com/ (Textpad er fin, da) Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Det finnes bare to editorer for java.. TextPad og til noeden JCreator Lenke til kommentar
Lch Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Bah, det sier alle som ikke har prøvd IntelliJ. Lenke til kommentar
terjthor Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 Takk for respons! Synnes at IntelliJ virket veldig lovende. er det noen som vet om det går ann å få kjøpt den med studentlisens? mvh Lenke til kommentar
jacob_creutzfeld Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Anbefaler deg å bruke TextPad! Den er utrolig enkel og grei og kan brukes til mye.. Last ned en prøveversjon her. Lenke til kommentar
cave_man Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 JCreator er og blir det beste, hvis du skriver mellomstore greier. Textpad er grei til småting, men Det blir litt mye å holde orden på noen ganger, + code completion er konge!! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Takk for respons! Synnes at IntelliJ virket veldig lovende. er det noen som vet om det går ann å få kjøpt den med studentlisens? Vet ikke, du får nesten høre. Jeg lurer på om jeg har sett den som warez, men den er ikke lett å finne, ville jeg tro. :/ Men den faller for klokketrikset.... *nudge, nudge* Lenke til kommentar
w3edr5t Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Kan anbefale Eclipse (http://www.eclipse.org) som er gratis. Finnes tonnevis av plugins til denne, f.eks database tools, uml, ejb, winamp, source control plugins, mm. Ellers er IntelliJ som nevnt dritbra, men koster penger. Lykke til! Terje Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 IntelliJ. Ingen over, ingen ved siden.http://www.intellij.com/ Jeg syntes den var overdrevent DYR, rett og slett. Hvis man ikke gaar for en privat versjon av den, hvem har penger til slikt, ikke jeg ihvertfall. Holder meg til notepad Frankie Singapore Lenke til kommentar
Aerocker Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Denne her er også veldig fin: http://www.scintilla.org/SciTEDownload.html Spesiellt på litt trege maskiner o.l. Som f.eks. terminalserverene på NTNU. Lenke til kommentar
arne12 Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Oracles JDeveloper er ikke dum, bortsett fra at den er tung. http://www.oracle.com Gratis for utvikling... Lenke til kommentar
slips Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Borland JBuilder er et meget bra alternativ. Dessverre er det kanskje i sin egen prisklasse. Personal Edition er gratis å laste ned fra Borland sine nettsider. Det ligger også en omtale av Borland JBuilder på sourcecode.no. Lenke til kommentar
zulo Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 ultra edit er fin rask,enkel å håndtere prosjekter med mange filer ingen generering av kode Lenke til kommentar
unwill Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Har ikke prøvd så mange, men av de to jeg har prøvd, TextPad og JCreator så liker jeg JCreator best. 1. Syns fargekoden på JCreator er bedre, vet at man kan lage sin egen i begge programmene, men som "standard" er JCreator sin bedre. 2. Kompileringens feil kommer rett nedenfor kodingen istedet for i et nytt "Dos" vindu... bedre oversikt i JCreator. Den er rett og slett mer egnet å skrive JAVA i... skal prøve JBuilder8 snart... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Bruker JBuilder 8. Den synes jeg fungerer fint. Har igrunn ikke prøvd noen andre. Har brukt Borland sine både til c++ (c++ Builder) og java (JBuilder). Men de er nok noe tunge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå