Gå til innhold

uniweb.no, servetheworld.no eller noen andre?

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter ny webhost, og uniweb og servetheworld ser best ut i mine øyne. Hva jeg trenger er mer enn "max. 20 concurrent connections" på mySQL, mer en 16mb tilegnet ram for mySQL, mulighet til å forandre DNS selv, mySQL og ASP og jeg vil gjerne at webhosten ikke skal nekte meg mitt domene.

uniweb.no, servetheworld.no eller kanskje noen andre passer meg bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel litt i drøyeste laget å se etter en dedikert server med de spesifikasjonene. En VPS kan jeg kanskje godta, men en hel dedikert server....

Hva du mener med "nekte deg ditt domene" er jeg usikker på....de fleste webhotell godtar at du har domenet registrert et annet sted vel? Om ikke de norske gjør det, sjekk webhotell i USA eller England.

Også, hvilket budsjett ser du for deg, hvor mye kan du bruke og hvor mye ønsker du å bruke per måned?

Lenke til kommentar

Det jeg mener med å "nekte meg mitt domene" er at noen webhosts ikke lar deg sette domenet ditt på en annen server før ditt abonnent har utgått. Dette er hvis du får med et domene på kjøpet, så det betyr jo egentlig ikke så mye siden jeg kan kjøpe domene og webhost hver for seg fra forskjellige forhandlere.

Jeg ser for meg at jeg kan bruke rundt 80-100 i måneden.

Lenke til kommentar
Det jeg mener med å "nekte meg mitt domene" er at noen webhosts ikke lar deg sette domenet ditt på en annen server før ditt abonnent har utgått. Dette er hvis du får med et domene på kjøpet, så det betyr jo egentlig ikke så mye siden jeg kan kjøpe domene og webhost hver for seg fra forskjellige forhandlere.

Jeg ser for meg at jeg kan bruke rundt 80-100 i måneden.

8777236[/snapback]

Løsningen på dette er å registrere domenet ditt hos f.eks http://godaddy.com eller http://namecheap.com .

Da har du full kontroll over domenet ditt, og så kan du velge webhost og bytte webhotell når du vil. Både hos godaddy.com og namecheap (og hos lignende selskaper) får du full kontroll over navneservere, A records osv...

Det er absolutt lurest å eie ditt eget domene og ha full kontroll over det, og ikke la webhotellet styre/ha kontroll over ditt domene.

Den billigste VPS'en jeg vet om som jeg kan anbefale er hos http://slhost.com den laveste pakken holder i massevis for deg, men du må betale for 6 og 6 måneder for å få prisen ned i $22/mnd. Det blir litt over budsjettet ditt.

Ellers hadde jeg sjekket ut og eventuelt prøvd webhotell hos f.eks godaddy.com for å se om det holder til ditt bruk.

Lenke til kommentar
Jeg trenger ASP og mySQL da, og det har ikke slhost.

Jeg skal vurdere godaddy, men norske selskaper er til å foretrekke.

8778747[/snapback]

Ok. De har selvsagt mySQL, men ASP krever kanskje Windows? Jeg ville uansett registrert domenet mitt hos noen andre enn webhotellet der jeg har sidene mine...og da har det ikke noe praktisk betydning om domeneregistraren er i USA eller Norge. Når det gjelder webhotellet ser jeg at det kan være en fordel å ha sidene i Norge. Ellers går England og Nederland også bra når det gjelder hastighet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...