Gå til innhold

Vista+XP på samme PC


Anbefalte innlegg

Jeg fant ingen tråder om dette:s, så jeg tar sjansen. Er det skadelig for HW som harddisker osv og installere begge deler? Er det en spesiell måte jeg bør gå fram på?

 

Har lyst til å teste vista, men har kun en PC, og vil ikke formatere den for dette, så jeg ser etter alternative løsninger.

 

mvh, murfh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går ikke ann å ødelegge noe hw bare ved å installere vista. Siden du har en ny HD er det bare å sette den inn i PCen å starte installasjonen. Bott fra Vista DVDen, ikke start installasjonen fra XP. Pass på at du installer på riktig disk. Vista lager automatisk dualboot mellom XP og Vista når XP er installert fra før av.

 

edit: Er nok ganske mange som kjører med både XP og Vista på PCen. Jeg f.eks.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Du deler opp disken til ca like mye. så instalerer du xp på C:/ disken

 

så instalerer du vista etterpå Vista på D:/ disken.

 

det som er bra at når du er i vista så den disken du instalerte vista på var d i xp blir c i vista. og omvendt med xp.

Lenke til kommentar
Jeg har en ny HD jeg skal bruke til vista. Prøvde å google litt, men vet ikke helt hva jeg tro på av det. Noen sier det kan ødelegge diskene på noen måte... og andre sier det ikke har noen virkning.

8753454[/snapback]

Hvis du bruker et partisjoneringsprogram kan det hende at noe går galt, og at du må formatere. Husk å diskdefragmentere før du gjør noe. Da går partisjoneringen enklere.

 

Uansett: Ta bacup av ting du ikke vil miste i tilfelle noe går galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...